P&G benoemt David Taylor tot nieuwe CEO

P&G benoemt David Taylor tot nieuwe CEO

Procter & Gamble heeft David Taylor aangeduid als de nieuwe CEO van het bedrijf. Hij volgt in die functie A.G. Lafley op, die zelf verantwoordelijk was voor het inwerken van Taylor. Lafley wordt voorzitter van de raad van bestuur.

35 jaar bij P&G

Taylor en Lafley zullen ook in de toekomst nog nauw samenwerken: Taylor krijgt de leiding over de dagelijkse gang van zaken, terwijl Lafley hem zal bijstaan op vlak van strategie, innovatie en overnames. Taylor en Lafley werken al ongeveer twintig jaar samen, waardoor de aanstelling van Taylor wordt gezien als een veilige keuze.

 

Talyor heeft al heel wat functies gehad binnen Procter & Gamble en maakte vooral naam met Febreze, dat onder zijn bewind de omzetkaap van een miljard dollar overschreed. In totaal werkt hij al bijna 35 jaar voor Procter & Gamble. Hij krijgt nu de leiding over een bedrijf dat in transitie is: de voorbije jaren werden er immers heel wat merken verkocht, waaronder begin deze maand nog de parfumerie- en cosmeticamerken aan Coty voor een bedrag van 12 miljard dollar (11 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top