P&G benoemt David Taylor tot nieuwe CEO | RetailDetail

P&G benoemt David Taylor tot nieuwe CEO

P&G benoemt David Taylor tot nieuwe CEO

Procter & Gamble heeft David Taylor aangeduid als de nieuwe CEO van het bedrijf. Hij volgt in die functie A.G. Lafley op, die zelf verantwoordelijk was voor het inwerken van Taylor. Lafley wordt voorzitter van de raad van bestuur.

35 jaar bij P&G

Taylor en Lafley zullen ook in de toekomst nog nauw samenwerken: Taylor krijgt de leiding over de dagelijkse gang van zaken, terwijl Lafley hem zal bijstaan op vlak van strategie, innovatie en overnames. Taylor en Lafley werken al ongeveer twintig jaar samen, waardoor de aanstelling van Taylor wordt gezien als een veilige keuze.

 

Talyor heeft al heel wat functies gehad binnen Procter & Gamble en maakte vooral naam met Febreze, dat onder zijn bewind de omzetkaap van een miljard dollar overschreed. In totaal werkt hij al bijna 35 jaar voor Procter & Gamble. Hij krijgt nu de leiding over een bedrijf dat in transitie is: de voorbije jaren werden er immers heel wat merken verkocht, waaronder begin deze maand nog de parfumerie- en cosmeticamerken aan Coty voor een bedrag van 12 miljard dollar (11 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top