PostNL stelt topman aan voor Belgische markt

PostNL stelt topman aan voor Belgische markt

(update) De Belg Rudy Van Rillaer is sinds 1 januari aan de slag als topman voor de nieuwe Belgische tak van postbedrijf PostNL. Met de aanduiding van Van Rillaer als Managing Director van PostNL België toont PostNL zijn ambitie voor de Belgische markt.

 

Groeimogelijkheden in België

“Tegen 2020 willen wij met PostNL België een onmisbare speler op de Belgische markt zijn. We streven ernaar om dé aanbieder van post-, pakketten- en logistieke oplossingen in specifieke markten te zijn.” zegt Rudy Van Rillaer. “Binnen de verschillende afdelingen van PostNL België worden voortdurend nieuwe producten ontwikkeld, waardoor onze positie binnen de diverse marktsegmenten versterkt wordt.”

 

Die ambitie op de Belgische markt is niet vreemd. Steeds meer Belgen vinden immers de weg naar online shoppen en ze doen dat vaak bij Nederlandse webshops, zoals Coolblue en Bol.com. De focus van PostNL ligt momenteel dan ook op de groeimogelijkheden in België.

 

“E-commerce wordt steeds belangrijker, ook in België.” verklaart Rudy Van Rillaer. “Wij bieden onze klanten een totaal logistiek netwerk. Zowel voor kleine als grote pakketten, voor internationale zendingen, voor leveringen die bv. ook een installatie of montage vragen als voor dienstverlening binnen de farmaceutische sector brengen wij nu al totaaloplossingen. Dankzij de nieuwe Belgische structuur kunnen we optimaal inspelen op de behoeften van onze Belgische klanten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top