PostNL stelt topman aan voor Belgische markt | RetailDetail

PostNL stelt topman aan voor Belgische markt

PostNL stelt topman aan voor Belgische markt

(update) De Belg Rudy Van Rillaer is sinds 1 januari aan de slag als topman voor de nieuwe Belgische tak van postbedrijf PostNL. Met de aanduiding van Van Rillaer als Managing Director van PostNL België toont PostNL zijn ambitie voor de Belgische markt.

 

Groeimogelijkheden in België

“Tegen 2020 willen wij met PostNL België een onmisbare speler op de Belgische markt zijn. We streven ernaar om dé aanbieder van post-, pakketten- en logistieke oplossingen in specifieke markten te zijn.” zegt Rudy Van Rillaer. “Binnen de verschillende afdelingen van PostNL België worden voortdurend nieuwe producten ontwikkeld, waardoor onze positie binnen de diverse marktsegmenten versterkt wordt.”

 

Die ambitie op de Belgische markt is niet vreemd. Steeds meer Belgen vinden immers de weg naar online shoppen en ze doen dat vaak bij Nederlandse webshops, zoals Coolblue en Bol.com. De focus van PostNL ligt momenteel dan ook op de groeimogelijkheden in België.

 

“E-commerce wordt steeds belangrijker, ook in België.” verklaart Rudy Van Rillaer. “Wij bieden onze klanten een totaal logistiek netwerk. Zowel voor kleine als grote pakketten, voor internationale zendingen, voor leveringen die bv. ook een installatie of montage vragen als voor dienstverlening binnen de farmaceutische sector brengen wij nu al totaaloplossingen. Dankzij de nieuwe Belgische structuur kunnen we optimaal inspelen op de behoeften van onze Belgische klanten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.