PostNL stelt topman aan voor Belgische markt | RetailDetail

PostNL stelt topman aan voor Belgische markt

PostNL stelt topman aan voor Belgische markt

(update) De Belg Rudy Van Rillaer is sinds 1 januari aan de slag als topman voor de nieuwe Belgische tak van postbedrijf PostNL. Met de aanduiding van Van Rillaer als Managing Director van PostNL België toont PostNL zijn ambitie voor de Belgische markt.

 

Groeimogelijkheden in België

“Tegen 2020 willen wij met PostNL België een onmisbare speler op de Belgische markt zijn. We streven ernaar om dé aanbieder van post-, pakketten- en logistieke oplossingen in specifieke markten te zijn.” zegt Rudy Van Rillaer. “Binnen de verschillende afdelingen van PostNL België worden voortdurend nieuwe producten ontwikkeld, waardoor onze positie binnen de diverse marktsegmenten versterkt wordt.”

 

Die ambitie op de Belgische markt is niet vreemd. Steeds meer Belgen vinden immers de weg naar online shoppen en ze doen dat vaak bij Nederlandse webshops, zoals Coolblue en Bol.com. De focus van PostNL ligt momenteel dan ook op de groeimogelijkheden in België.

 

“E-commerce wordt steeds belangrijker, ook in België.” verklaart Rudy Van Rillaer. “Wij bieden onze klanten een totaal logistiek netwerk. Zowel voor kleine als grote pakketten, voor internationale zendingen, voor leveringen die bv. ook een installatie of montage vragen als voor dienstverlening binnen de farmaceutische sector brengen wij nu al totaaloplossingen. Dankzij de nieuwe Belgische structuur kunnen we optimaal inspelen op de behoeften van onze Belgische klanten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.