Promojagers lanceren eigen platform en app

Foto: LinkedIn Promojagers

De Facebookgroep Promojagers, goed voor 278.000 leden, heeft nu ook een website en een mobiele app gelanceerd. Het platform wil de “Google van de promoties” worden.

 

Zoeken in promo’s

Het was al een erg actieve community op Facebook – met 278.000 leden waarvan 86,5% wekelijks reageert – maar nu word Promojagers ook een heuse website en mobiele app. Dat maken oprichters Gunther Devisch en Pieter-Jan Vanneste bekend op LinkedIn. “Populaire promo’s halen in onze groep makkelijk 100.000 unieke weergaves. Maar met onze groep botsten we al enkele keren op een aantal beperkingen, vandaar de keuze voor een eigen platform”, aldus Devisch.


Het systeem is simpel: leden delen promoties die ze vinden in folders en winkels, waar anderen dan op kunnen reageren. Ook het webplatform en de app blijven op die manier werken, maar hebben als toegevoegd voordeel dat de promo’s automatisch geclassificeerd kunnen worden per categorie en type. Zo kunnen gebruikers makkelijker zoeken. Het is dan ook de ambitie om “de Google van de promoties” te worden.

 

Folders digitaliseren

Bovendien begint de onderneming zelf folders van retailers te digitaliseren. De winkelfolders zijn voortaan mobile-friendly en beter doorzoekbaar dan de traditionele papieren folders, die voorheen online werden gezet. Ook de promoties bij de meest populaire webshops, inclusief discountpartijen zoals HLN Shop en VakantieVeilingen, worden dagelijks gecapteerd. Het initiatief kreeg volgens Vanneste al lof van een aantal grote retailers.


Een andere nieuwe functionaliteit is het favorietenlijstje, waardoor gebruikers van de app ook in de winkel zelf hun boodschappenlijstje kunnen bekijken. “En zo leggen we meteen ook een link tussen digitaal oriënteren en de uiteindelijke aankoop in een (fysieke) winkel of webshop”, zegt Vanneste.