De Japanse online marktplaats Rakuten Ichiba breidt zijn aanbod uit: voortaan kunnen ook Belgische verkopers leveren aan Rakutens honderd miljoen leden.
Zes nieuwe landen
Vandaag kondigt de Japanse onlinegigant aan dat handelaars uit België, Finland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Zweden en Zwitserland op zijn marktplaats kunnen verkopen. Met een marktaandeel in Japan van 27% en een brutoverkoopwaarde van meer dan zes biljoen yen (35 miljard euro) claimt Rakuten Ichiba een “ongeëvenaarde schaal en invloed” in Japan.
Rakuten wil “een grenzeloze marktplaats bouwen die zowel handelaars als consumenten voordelen biedt. Handelaars uit België, Finland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Zweden en Zwitserland verwelkomen is een belangrijke stap in de uitbouw van onze wereldwijde opportuniteiten en het aanbieden van een grotere waaier aan producten aan onze klanten.”
Van de 124 miljoen Japanners zouden er meer dan honderd miljoen een actieve account hebben bij Rakuten. De marktplaats is aan een dubbele Europese expansie bezig: niet alleen stelt het bedrijf de Japanse markt nu open voor handelaars uit nog eens vijf Europese markten, bovendien wil het ook zijn aanbod uitbreiden naar klanten uit steeds meer Europese landen. Eerder deze maand lanceerde Rakuten nog zijn platform in Spanje.


