Recupel lanceert grote campagne rond Recyclepunten

Recupel lanceert grote campagne rond Recyclepunten

Recupel heeft een grote campagne op poten gezet om het aantal Recyclepunten in België op te drijven. Dat zijn kant-en-klare oplossingen om kleine elektroapparaten, lampen en batterijen in te zamelen.

1.500 punten tegen eind 2015

Recupel zorgt bij de inzamelpunten voor de volledige afhandeling: zowel de administratieve rompslomp, het ophalen van volle units en het plaatsen van nieuwe units. Voor retailers die dergelijke punten plaatsen, is alles volledig gratis. Recupel wil het aantal inzamelpunten nu stevig opdrijven en mikt op een totaal van 1.500 Recyclepunten tegen het einde van het jaar. Het wil zo de hoeveelheid ingezamelde elektro vergroten.

 

"Mensen laten vaak oude toestellen thuis slingeren, ook al weten ze dat ze die nooit meer gebruiken of dat ze stuk zijn. De nabijheid en het gebruiksgemak van een RecyclePunt verlagen de drempel: als klanten zien dat de winkel waar ze geregeld komen een RecyclePunt is, zijn ze sneller geneigd om de stap naar inzamelen te zetten", stelt het bedrijf.

 

Uit een onderzoek van GfK blijkt trouwens dat de aanwezigheid van een Recyclepunt in een winkel het aantal bezoekers kan opdrijven: de helft van de winkelbezoekers zegt liever boodschappen te doen in een winkel mét een Recyclepunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top