Recupel lanceert grote campagne rond Recyclepunten | RetailDetail

Recupel lanceert grote campagne rond Recyclepunten

Recupel lanceert grote campagne rond Recyclepunten

Recupel heeft een grote campagne op poten gezet om het aantal Recyclepunten in België op te drijven. Dat zijn kant-en-klare oplossingen om kleine elektroapparaten, lampen en batterijen in te zamelen.

1.500 punten tegen eind 2015

Recupel zorgt bij de inzamelpunten voor de volledige afhandeling: zowel de administratieve rompslomp, het ophalen van volle units en het plaatsen van nieuwe units. Voor retailers die dergelijke punten plaatsen, is alles volledig gratis. Recupel wil het aantal inzamelpunten nu stevig opdrijven en mikt op een totaal van 1.500 Recyclepunten tegen het einde van het jaar. Het wil zo de hoeveelheid ingezamelde elektro vergroten.

 

"Mensen laten vaak oude toestellen thuis slingeren, ook al weten ze dat ze die nooit meer gebruiken of dat ze stuk zijn. De nabijheid en het gebruiksgemak van een RecyclePunt verlagen de drempel: als klanten zien dat de winkel waar ze geregeld komen een RecyclePunt is, zijn ze sneller geneigd om de stap naar inzamelen te zetten", stelt het bedrijf.

 

Uit een onderzoek van GfK blijkt trouwens dat de aanwezigheid van een Recyclepunt in een winkel het aantal bezoekers kan opdrijven: de helft van de winkelbezoekers zegt liever boodschappen te doen in een winkel mét een Recyclepunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.