Recupel lanceert grote campagne rond Recyclepunten | RetailDetail

Recupel lanceert grote campagne rond Recyclepunten

Recupel lanceert grote campagne rond Recyclepunten

Recupel heeft een grote campagne op poten gezet om het aantal Recyclepunten in België op te drijven. Dat zijn kant-en-klare oplossingen om kleine elektroapparaten, lampen en batterijen in te zamelen.

1.500 punten tegen eind 2015

Recupel zorgt bij de inzamelpunten voor de volledige afhandeling: zowel de administratieve rompslomp, het ophalen van volle units en het plaatsen van nieuwe units. Voor retailers die dergelijke punten plaatsen, is alles volledig gratis. Recupel wil het aantal inzamelpunten nu stevig opdrijven en mikt op een totaal van 1.500 Recyclepunten tegen het einde van het jaar. Het wil zo de hoeveelheid ingezamelde elektro vergroten.

 

"Mensen laten vaak oude toestellen thuis slingeren, ook al weten ze dat ze die nooit meer gebruiken of dat ze stuk zijn. De nabijheid en het gebruiksgemak van een RecyclePunt verlagen de drempel: als klanten zien dat de winkel waar ze geregeld komen een RecyclePunt is, zijn ze sneller geneigd om de stap naar inzamelen te zetten", stelt het bedrijf.

 

Uit een onderzoek van GfK blijkt trouwens dat de aanwezigheid van een Recyclepunt in een winkel het aantal bezoekers kan opdrijven: de helft van de winkelbezoekers zegt liever boodschappen te doen in een winkel mét een Recyclepunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Back to top