Renovatie van Samaritaine kan doorgaan

Renovatie van Samaritaine kan doorgaan

De Franse Raad van State heeft een bouwvergunning afgeleverd voor het Samaritaine-gebouw, waardoor de LVMH-groep nu eindelijk met de renovatie van het oude Parijse warenhuis kan beginnen.

Renovatiebudget: 460 miljoen euro

De groep kan dankzij de bouwvergunning het gebouw gaan renoveren, iets dat al twee jaar stillag omdat verschillende groepen ertegen geprotesteerd hadden. Die vreesden immers dat het nieuwe project niet zou passen binnen het huidige stedelijke landschap. De LVMH Group zal 460 miljoen euro investeren in de renovatie, die in de komende weken zal starten en drie jaar zal duren.

 

Het Samaritaine-gebouw bevindt zich tussen de Seine en de Rue de Rivoli en is één van de meest iconische gebouwen van de Franse hoofdstad. Bij de opening ervan in 1870 was het het grootste warenhuis van Parijs, met meer dan 48.000 m² aan verkoopsruimte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top