Resatec neemt EAS Benelux over | RetailDetail

Resatec neemt EAS Benelux over

Resatec neemt EAS Benelux over

Resatec, de Belgische installateur van intelligente retailmanagementsystemen, heeft EAS Benelux overgenomen. Samen worden ze één van de grootste spelers op vlak van winkeldiefstalbeveiliging, slimme klantentellers, camerabeveiliging en RFID-oplossingen in de Benelux.

EAS blijft bestaan

"De Nederlandse detailhandel groeit opnieuw, ook buiten de landsgrenzen. Heel wat winkeluitbaters zijn op zoek naar intelligente systemen om die groei nauwgezet op te volgen en het rendement op de winkelvloer verder te verhogen. Resatec heeft daar heel wat ervaring in. Met de overname van EAS Benelux wordt het voor de Nederlandse retailers nog makkelijker dan voordien om die kennis in huis te halen", zegt Lieven steel, Managing Director bij Resatec.


Bij de overname gaan er geen banen verloren. Alle werknemers van EAS Benelux komen in dienst bij Resatec. Ook het merk EAS zal blijven bestaan. Resatec hoopt de integratie van EAS Benelux in de loop van volgend jaar af te ronden.


Resatec werd in 2002 opgericht als distributeur van hardware. Vanaf 2008 biedt het echter totaaloplossingen voor retailers aan. Zo biedt het niet enkel oplossingen tegen winkeldiefstal, maar helpt het ondernemers ook bij het aantrekkelijk presenteren van koopwaar, het efficiënt inzetten van personeel en biedt het uitgebreide data aan. Daarnaast kunnen ondernemers bij Resatec ook terecht voor verschillende opleidingen.


EAS Benelux is dan weer gespecialiseerd in het installeren van beveiligingssystemen bij retailers en andere locaties.


De bedrijven zijn samen aanwezig in duizenden winkelfilialen in de Benelux en daarbuiten. Onder andere Fnac, Pearle, WE Fashion en Carrefour zijn klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Back to top