RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping?

RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping?

Op 27 april 2017 organiseert RetailDetail weer het jaarlijkse RetailDetail Congress. Is e-commerce dood? Na de vele doodverklaringen van de fysieke winkel, moeten we ons de vraag stellen of ook online shoppen niet al stervende is. Dat doen we met een internationaal trio van topsprekers!

 

Wat met de post-digitale wereld?

Het gaat vandaag en morgen om inline of ‘onlife’ retail, zoals Wijnand Jongen, bezieler van Thuiswinkel.org, het noemt. Key-notespreker Wijnand Jongen heeft er een heel boek over uit, dat je op het RetailDetail Congress gratis mee naar huis krijgt.


Retail Prophet Doug Stephens, 2e key-note spreker op het RetailDetail Congress, heeft het eveneens over een post-digitale wereld. Hoe zorg je ervoor dat je toch nog verkoopt en standhoudt ten opzichte van reuzen als Amazon en Alibaba? Na zijn bestseller The Retail Revival heeft hij trouwens een gloednieuw boek uit, waar hij op 27 april zeker het beste uit zal halen.


De Britse Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, heeft uit haar vele winkelbezoeken, gesprekken met retailers en trendtours alvast als geen ander de ‘best practices’ weten te verzamelen. Ze spant dan ook terecht de kroon op het hoofdprogramma van het RetailDetail Congress.

 

Nieuw voorprogramma: #Communication

RetailDetail Congress presenteert dit jaar ook weer vier hooggespecialiseerde voorprogramma’s: #Marketing, #GrowthHacking, #Gamechangers en – nieuw in samenwerking met Media Marketing – #Communication. 


Deze voorprogramma’s bieden in hun vakgebied telkens hele hands-on en concrete workshops of seminaries van toonaangevende specialisten, zoals geroemd event manager Peter Decuypere (Holy Trinity Events), Stardekk-CEO Vincent Goemaere en Isabelle Dumortier van Tutu Shop.

 

Klik snel hier voor meer informatie en om in te schrijven!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top