RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping?

RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping?

Op 27 april 2017 organiseert RetailDetail weer het jaarlijkse RetailDetail Congress. Is e-commerce dood? Na de vele doodverklaringen van de fysieke winkel, moeten we ons de vraag stellen of ook online shoppen niet al stervende is. Dat doen we met een internationaal trio van topsprekers!

 

Wat met de post-digitale wereld?

Het gaat vandaag en morgen om inline of ‘onlife’ retail, zoals Wijnand Jongen, bezieler van Thuiswinkel.org, het noemt. Key-notespreker Wijnand Jongen heeft er een heel boek over uit, dat je op het RetailDetail Congress gratis mee naar huis krijgt.


Retail Prophet Doug Stephens, 2e key-note spreker op het RetailDetail Congress, heeft het eveneens over een post-digitale wereld. Hoe zorg je ervoor dat je toch nog verkoopt en standhoudt ten opzichte van reuzen als Amazon en Alibaba? Na zijn bestseller The Retail Revival heeft hij trouwens een gloednieuw boek uit, waar hij op 27 april zeker het beste uit zal halen.


De Britse Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, heeft uit haar vele winkelbezoeken, gesprekken met retailers en trendtours alvast als geen ander de ‘best practices’ weten te verzamelen. Ze spant dan ook terecht de kroon op het hoofdprogramma van het RetailDetail Congress.

 

Nieuw voorprogramma: #Communication

RetailDetail Congress presenteert dit jaar ook weer vier hooggespecialiseerde voorprogramma’s: #Marketing, #GrowthHacking, #Gamechangers en – nieuw in samenwerking met Media Marketing – #Communication. 


Deze voorprogramma’s bieden in hun vakgebied telkens hele hands-on en concrete workshops of seminaries van toonaangevende specialisten, zoals geroemd event manager Peter Decuypere (Holy Trinity Events), Stardekk-CEO Vincent Goemaere en Isabelle Dumortier van Tutu Shop.

 

Klik snel hier voor meer informatie en om in te schrijven!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winkels Neckermann verdwijnen volledig

25/04/2017

De winkels van Neckermann.com zullen geen doorstart maken en zijn in handen gevallen van opkoper Hahebo. De curators hebben lange tijd naar een overnemer gezocht, maar zijn daar uiteindelijk dus niet in geslaagd.

Yannick Khayati: “Tactiek gaat voor op strategie bij behalen leads”

25/04/2017

Hoe realiseer je tegen de laagste kostprijs het hoogste aantal leads naar je website? Op het RetailDetail Congress in het voorprogramma #growthhacking hoor je er alles over.

 

Regering stelt gedragscode deur-aan-deurverkopers op

24/04/2017

Minister van Economie Kris Peeters heeft een gedragscode opgesteld voor deur-aan-deurverkopers, die een einde moet maken aan opdringerige verkopers. Het is de bedoeling dat alle bedrijven in de sector de gedragscode ondertekenen.

Wat na de digitalisering? Vier grote trends

24/04/2017

De digitale disruptie heeft meer gevolgen dan alleen de digitalisering van de retailsector. Veel meer, meent Annick Lemaylleux, VP Global Retail Market bij Atos. Op het RetailDetail Congress maakt ze ons wegwijs in de grootste trends.

 

Philip Morris verkocht ruim tiende minder sigaretten

20/04/2017

Tabaksgigant Philip Morris, de fabrikant van onder meer Marlboro, L&M en Chesterfield, verkocht het voorbije kwartaal 11,5% minder sigaretten dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet zakte met 1,4%, de winst ging er wel met 4% op vooruit.

UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign

20/04/2017

Aan de UHasselt kan je deze zomer weer een ‘crash course’ in retaildesign volgen. Het is al voor de vierde keer dat de zomercursus er wordt georganiseerd.

Back to top