RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping?

RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping?

Op 27 april 2017 organiseert RetailDetail weer het jaarlijkse RetailDetail Congress. Is e-commerce dood? Na de vele doodverklaringen van de fysieke winkel, moeten we ons de vraag stellen of ook online shoppen niet al stervende is. Dat doen we met een internationaal trio van topsprekers!

 

Wat met de post-digitale wereld?

Het gaat vandaag en morgen om inline of ‘onlife’ retail, zoals Wijnand Jongen, bezieler van Thuiswinkel.org, het noemt. Key-notespreker Wijnand Jongen heeft er een heel boek over uit, dat je op het RetailDetail Congress gratis mee naar huis krijgt.


Retail Prophet Doug Stephens, 2e key-note spreker op het RetailDetail Congress, heeft het eveneens over een post-digitale wereld. Hoe zorg je ervoor dat je toch nog verkoopt en standhoudt ten opzichte van reuzen als Amazon en Alibaba? Na zijn bestseller The Retail Revival heeft hij trouwens een gloednieuw boek uit, waar hij op 27 april zeker het beste uit zal halen.


De Britse Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, heeft uit haar vele winkelbezoeken, gesprekken met retailers en trendtours alvast als geen ander de ‘best practices’ weten te verzamelen. Ze spant dan ook terecht de kroon op het hoofdprogramma van het RetailDetail Congress.

 

Nieuw voorprogramma: #Communication

RetailDetail Congress presenteert dit jaar ook weer vier hooggespecialiseerde voorprogramma’s: #Marketing, #GrowthHacking, #Gamechangers en – nieuw in samenwerking met Media Marketing – #Communication. 


Deze voorprogramma’s bieden in hun vakgebied telkens hele hands-on en concrete workshops of seminaries van toonaangevende specialisten, zoals geroemd event manager Peter Decuypere (Holy Trinity Events), Stardekk-CEO Vincent Goemaere en Isabelle Dumortier van Tutu Shop.

 

Klik snel hier voor meer informatie en om in te schrijven!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

DCM kiest voor e-commerce

26/06/2017

DCM uit Grobbendonk, dat organische meststoffen en veevoederconcentraten produceert, gaat volgend jaar zijn eerste stappen zetten op vlak van e-commerce. Dat wil niet zeggen dat ze de handelaars willen overslaan, aldus afgevaardigd bestuurder Tom De Ceuster.

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

26/06/2017

De Nederlandse winkelketen Action heeft in Duitsland nabij Mannheim zijn eerste distributiecentrum in het land geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Nieuwe strategie Fun werpt vruchten af

26/06/2017

De koerswijziging die winkelketen Fun in 2013 doorvoerde, heeft het voorbije boekjaar zijn vruchten afgeworpen. Ten opzichte van 2015 groeide het marktaandeel en verdrievoudigde de EBITDA. Ook voor dit jaar wordt opnieuw grote groei verwacht.

Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux

23/06/2017

Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke Spruijt wordt algemeen directeur Nederland. 

Eneco Trendrapport wijst retailers de weg naar duurzame innovatie

22/06/2017

(publireportage)  Met een gratis trendrapport en masterclass wil groene energieleverancier Eneco retailers de weg wijzen naar duurzame innovatie.

Gamesindustrie blijft in opmars

22/06/2017

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Back to top