RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping? | RetailDetail

RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping?

RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping?

Op 27 april 2017 organiseert RetailDetail weer het jaarlijkse RetailDetail Congress. Is e-commerce dood? Na de vele doodverklaringen van de fysieke winkel, moeten we ons de vraag stellen of ook online shoppen niet al stervende is. Dat doen we met een internationaal trio van topsprekers!

 

Wat met de post-digitale wereld?

Het gaat vandaag en morgen om inline of ‘onlife’ retail, zoals Wijnand Jongen, bezieler van Thuiswinkel.org, het noemt. Key-notespreker Wijnand Jongen heeft er een heel boek over uit, dat je op het RetailDetail Congress gratis mee naar huis krijgt.


Retail Prophet Doug Stephens, 2e key-note spreker op het RetailDetail Congress, heeft het eveneens over een post-digitale wereld. Hoe zorg je ervoor dat je toch nog verkoopt en standhoudt ten opzichte van reuzen als Amazon en Alibaba? Na zijn bestseller The Retail Revival heeft hij trouwens een gloednieuw boek uit, waar hij op 27 april zeker het beste uit zal halen.


De Britse Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, heeft uit haar vele winkelbezoeken, gesprekken met retailers en trendtours alvast als geen ander de ‘best practices’ weten te verzamelen. Ze spant dan ook terecht de kroon op het hoofdprogramma van het RetailDetail Congress.

 

Nieuw voorprogramma: #Communication

RetailDetail Congress presenteert dit jaar ook weer vier hooggespecialiseerde voorprogramma’s: #Marketing, #GrowthHacking, #Gamechangers en – nieuw in samenwerking met Media Marketing – #Communication. 


Deze voorprogramma’s bieden in hun vakgebied telkens hele hands-on en concrete workshops of seminaries van toonaangevende specialisten, zoals geroemd event manager Peter Decuypere (Holy Trinity Events), Stardekk-CEO Vincent Goemaere en Isabelle Dumortier van Tutu Shop.

 

Klik snel hier voor meer informatie en om in te schrijven!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.