RetailDetail Night al aan vijfde editie toe

RetailDetail Night al aan vijfde editie toe

De RetailDetail Night, het jaarlijkse netwerkfeest van de retail, is al aan zijn vijfde editie toe. Op 26 november is San Marco Village in Schelle, nabij Antwerpen, weer de ‘place to be’ voor alle vooraanstaande professionals van de retailsector.

De RetailDetail Night, wat is dat nu precies?

RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck: “Ondertussen vijf jaar geleden hebben we met Retail Forum Belgium de handen in elkaar geslagen om hét feestelijke jaarevent van de retailsector te creëren. Er was voorheen een amalgaam van prijsuitreikingen in de sector, dit wilden we bundelen zodat er voor de retail één duidelijke referentie kwam.


Dankzij die samenwerking met RFB en door ook de banden aan te halen met Q&A, die de verkiezing van de winkelketen van het jaar organiseren, is dat ook gelukt. Op de RetailDetail Night hebben we de prijsuitreikingen van de awards ‘Beste winkelketen van België’, 'Webshop Awards Belgium', ‘Beste Folder van het Jaar’ en de award voor ‘Retailer of the Year’.


In de loop van jaren is de RetailDetail Night natuurlijk ook geëvolueerd: na verschillende formules uit te proberen, hebben we begrepen dat netwerken op de RetailDetail Night echt op de eerste plaats moet staan. Daarom zijn er dit jaar drie inhoudelijke voorprogramma’s met innovatieve sprekers, en vormen de prijsuitreikingen en een ludiek jaaroverzicht door Gino Van Ossel het hoofdprogramma."

 

Waar kijk je dit jaar zelf het meest naar uit?

J.S.: “Het jaaroverzicht van Gino Van Ossel belooft weer pittig te worden. Vorig jaar heeft hij dat geweldig goed gedaan, dus ik ben echt al benieuwd. En natuurlijk kijk ik ook weer uit naar het gezelschap van Francesca Vanthielen als presentatrice.


Maar ook de voorprogramma’s zijn erg veelbelovend. Dit jaar draaien ze rond drie thema’s: ‘Inbound marketing’, ‘Omnichannel Activation’ in het kader van de verkiezing van de Folder van het Jaar en ‘Game Changers’. Wie zich voor deze voorprogramma’s inschrijft, krijgt trouwens meteen ook gratis toegang tot het hoofdprogramma.”

 

Wie komt er naar de RetailDetail Night 2015?

J.S.: “Er zijn al meer dan 500 retailers ingeschreven. Alle retailketens zullen er zijn, en het valt ons telkens weer op dat het ook echt de beslissingsnemers zijn die naar onze events komen. Ze komen om te netweken, dat is zonder twijfel de grootste kracht van de RetailDetail Night. Ze kunnen dat hier in een aangenaam en verzorgd kader en met vele honderden sectorgenoten.”

 

Wil je erbij zijn op 26 november in Schelle? Schrijf je hier dan nog snel in voor de RetailDetail Night 2015!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Standaard Boekhandel, Bol.com en JBC vallen in de prijzen

24/11/2017

Standaard Boekhandel is op de RetailDetail Night uitgeroepen tot Qrf Beste Winkelketen van België 2017 – 2018 en Bol.com nam de Qrf Webshop Award Belgium in ontvangst. JBC won dan weer de Qrf Sustainability Award.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Eerste Belgische Blokkers volgens nieuw concept heropend

23/11/2017

De Nederlandse keten Blokker heeft de voorbije dagen de eerste vestigingen heropend die volgens het nieuwe concept van de keten zijn ingericht. In Nederland is het nieuwe concept al bij meer dan 300 winkels te vinden.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een dertigtal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

Back to top