RetailDetail Night al aan vijfde editie toe

RetailDetail Night al aan vijfde editie toe

De RetailDetail Night, het jaarlijkse netwerkfeest van de retail, is al aan zijn vijfde editie toe. Op 26 november is San Marco Village in Schelle, nabij Antwerpen, weer de ‘place to be’ voor alle vooraanstaande professionals van de retailsector.

De RetailDetail Night, wat is dat nu precies?

RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck: “Ondertussen vijf jaar geleden hebben we met Retail Forum Belgium de handen in elkaar geslagen om hét feestelijke jaarevent van de retailsector te creëren. Er was voorheen een amalgaam van prijsuitreikingen in de sector, dit wilden we bundelen zodat er voor de retail één duidelijke referentie kwam.


Dankzij die samenwerking met RFB en door ook de banden aan te halen met Q&A, die de verkiezing van de winkelketen van het jaar organiseren, is dat ook gelukt. Op de RetailDetail Night hebben we de prijsuitreikingen van de awards ‘Beste winkelketen van België’, 'Webshop Awards Belgium', ‘Beste Folder van het Jaar’ en de award voor ‘Retailer of the Year’.


In de loop van jaren is de RetailDetail Night natuurlijk ook geëvolueerd: na verschillende formules uit te proberen, hebben we begrepen dat netwerken op de RetailDetail Night echt op de eerste plaats moet staan. Daarom zijn er dit jaar drie inhoudelijke voorprogramma’s met innovatieve sprekers, en vormen de prijsuitreikingen en een ludiek jaaroverzicht door Gino Van Ossel het hoofdprogramma."

 

Waar kijk je dit jaar zelf het meest naar uit?

J.S.: “Het jaaroverzicht van Gino Van Ossel belooft weer pittig te worden. Vorig jaar heeft hij dat geweldig goed gedaan, dus ik ben echt al benieuwd. En natuurlijk kijk ik ook weer uit naar het gezelschap van Francesca Vanthielen als presentatrice.


Maar ook de voorprogramma’s zijn erg veelbelovend. Dit jaar draaien ze rond drie thema’s: ‘Inbound marketing’, ‘Omnichannel Activation’ in het kader van de verkiezing van de Folder van het Jaar en ‘Game Changers’. Wie zich voor deze voorprogramma’s inschrijft, krijgt trouwens meteen ook gratis toegang tot het hoofdprogramma.”

 

Wie komt er naar de RetailDetail Night 2015?

J.S.: “Er zijn al meer dan 500 retailers ingeschreven. Alle retailketens zullen er zijn, en het valt ons telkens weer op dat het ook echt de beslissingsnemers zijn die naar onze events komen. Ze komen om te netweken, dat is zonder twijfel de grootste kracht van de RetailDetail Night. Ze kunnen dat hier in een aangenaam en verzorgd kader en met vele honderden sectorgenoten.”

 

Wil je erbij zijn op 26 november in Schelle? Schrijf je hier dan nog snel in voor de RetailDetail Night 2015!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top