RetailDetail Night al aan vijfde editie toe

RetailDetail Night al aan vijfde editie toe

De RetailDetail Night, het jaarlijkse netwerkfeest van de retail, is al aan zijn vijfde editie toe. Op 26 november is San Marco Village in Schelle, nabij Antwerpen, weer de ‘place to be’ voor alle vooraanstaande professionals van de retailsector.

De RetailDetail Night, wat is dat nu precies?

RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck: “Ondertussen vijf jaar geleden hebben we met Retail Forum Belgium de handen in elkaar geslagen om hét feestelijke jaarevent van de retailsector te creëren. Er was voorheen een amalgaam van prijsuitreikingen in de sector, dit wilden we bundelen zodat er voor de retail één duidelijke referentie kwam.


Dankzij die samenwerking met RFB en door ook de banden aan te halen met Q&A, die de verkiezing van de winkelketen van het jaar organiseren, is dat ook gelukt. Op de RetailDetail Night hebben we de prijsuitreikingen van de awards ‘Beste winkelketen van België’, 'Webshop Awards Belgium', ‘Beste Folder van het Jaar’ en de award voor ‘Retailer of the Year’.


In de loop van jaren is de RetailDetail Night natuurlijk ook geëvolueerd: na verschillende formules uit te proberen, hebben we begrepen dat netwerken op de RetailDetail Night echt op de eerste plaats moet staan. Daarom zijn er dit jaar drie inhoudelijke voorprogramma’s met innovatieve sprekers, en vormen de prijsuitreikingen en een ludiek jaaroverzicht door Gino Van Ossel het hoofdprogramma."

 

Waar kijk je dit jaar zelf het meest naar uit?

J.S.: “Het jaaroverzicht van Gino Van Ossel belooft weer pittig te worden. Vorig jaar heeft hij dat geweldig goed gedaan, dus ik ben echt al benieuwd. En natuurlijk kijk ik ook weer uit naar het gezelschap van Francesca Vanthielen als presentatrice.


Maar ook de voorprogramma’s zijn erg veelbelovend. Dit jaar draaien ze rond drie thema’s: ‘Inbound marketing’, ‘Omnichannel Activation’ in het kader van de verkiezing van de Folder van het Jaar en ‘Game Changers’. Wie zich voor deze voorprogramma’s inschrijft, krijgt trouwens meteen ook gratis toegang tot het hoofdprogramma.”

 

Wie komt er naar de RetailDetail Night 2015?

J.S.: “Er zijn al meer dan 500 retailers ingeschreven. Alle retailketens zullen er zijn, en het valt ons telkens weer op dat het ook echt de beslissingsnemers zijn die naar onze events komen. Ze komen om te netweken, dat is zonder twijfel de grootste kracht van de RetailDetail Night. Ze kunnen dat hier in een aangenaam en verzorgd kader en met vele honderden sectorgenoten.”

 

Wil je erbij zijn op 26 november in Schelle? Schrijf je hier dan nog snel in voor de RetailDetail Night 2015!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top