RetailDetail Night al aan vijfde editie toe | RetailDetail

RetailDetail Night al aan vijfde editie toe

RetailDetail Night al aan vijfde editie toe

De RetailDetail Night, het jaarlijkse netwerkfeest van de retail, is al aan zijn vijfde editie toe. Op 26 november is San Marco Village in Schelle, nabij Antwerpen, weer de ‘place to be’ voor alle vooraanstaande professionals van de retailsector.

De RetailDetail Night, wat is dat nu precies?

RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck: “Ondertussen vijf jaar geleden hebben we met Retail Forum Belgium de handen in elkaar geslagen om hét feestelijke jaarevent van de retailsector te creëren. Er was voorheen een amalgaam van prijsuitreikingen in de sector, dit wilden we bundelen zodat er voor de retail één duidelijke referentie kwam.


Dankzij die samenwerking met RFB en door ook de banden aan te halen met Q&A, die de verkiezing van de winkelketen van het jaar organiseren, is dat ook gelukt. Op de RetailDetail Night hebben we de prijsuitreikingen van de awards ‘Beste winkelketen van België’, 'Webshop Awards Belgium', ‘Beste Folder van het Jaar’ en de award voor ‘Retailer of the Year’.


In de loop van jaren is de RetailDetail Night natuurlijk ook geëvolueerd: na verschillende formules uit te proberen, hebben we begrepen dat netwerken op de RetailDetail Night echt op de eerste plaats moet staan. Daarom zijn er dit jaar drie inhoudelijke voorprogramma’s met innovatieve sprekers, en vormen de prijsuitreikingen en een ludiek jaaroverzicht door Gino Van Ossel het hoofdprogramma."

 

Waar kijk je dit jaar zelf het meest naar uit?

J.S.: “Het jaaroverzicht van Gino Van Ossel belooft weer pittig te worden. Vorig jaar heeft hij dat geweldig goed gedaan, dus ik ben echt al benieuwd. En natuurlijk kijk ik ook weer uit naar het gezelschap van Francesca Vanthielen als presentatrice.


Maar ook de voorprogramma’s zijn erg veelbelovend. Dit jaar draaien ze rond drie thema’s: ‘Inbound marketing’, ‘Omnichannel Activation’ in het kader van de verkiezing van de Folder van het Jaar en ‘Game Changers’. Wie zich voor deze voorprogramma’s inschrijft, krijgt trouwens meteen ook gratis toegang tot het hoofdprogramma.”

 

Wie komt er naar de RetailDetail Night 2015?

J.S.: “Er zijn al meer dan 500 retailers ingeschreven. Alle retailketens zullen er zijn, en het valt ons telkens weer op dat het ook echt de beslissingsnemers zijn die naar onze events komen. Ze komen om te netweken, dat is zonder twijfel de grootste kracht van de RetailDetail Night. Ze kunnen dat hier in een aangenaam en verzorgd kader en met vele honderden sectorgenoten.”

 

Wil je erbij zijn op 26 november in Schelle? Schrijf je hier dan nog snel in voor de RetailDetail Night 2015!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.