RetailDetail presenteert nieuw magazine: RetailDetail Food

RetailDetail presenteert nieuw magazine: RetailDetail Food

Speciaal voor wie zich wil verdiepen in de boeiende wereld van de ‘food’, lanceert RetailDetail een gloednieuw magazine: RetailDetail Food. Het eerste magazine dat werkelijk geschapen is op maat van deze bruisende sector is daarmee een feit.

Op maat van retail, FCMG en foodservice

In september verschijnt voor het eerst RetailDetail Food magazine. Opnieuw brengen we u een magazine vol verrassingen, dit keer helemaal toegespitst op wie zich in de wereld van de FMCG, voedingsdistributie en foodservice wil onderdompelen. Vertrekkend vanuit de foodsector in de brede zin van het woord, komen zowel de 'klassieke' distributie als de gestructureerde foodservice aan bod.


Retaildetail Food is dan ook gestart met de doelgroep voorop: met zeven uitgaven per jaar beloven we u op de hoogte houden van alle nieuwste ontwikkelingen op het domein van de voedingsdistributie, foodservice en -productie. Zo zullen de laatste productlanceringen er steeds bij zijn, maar geeft het blad ook de laatste trends en analyses van de verschillende categorieën in de sector.


Magazine en digitale nieuwsbrief

Van interviews met de meest toonaangevende producenten en retailers over reportages over bijzondere winkelconcepten, het komt voortaan allemaal aan bod in RetailDetail Food. Content staat daarbij naar goede RetailDetail-gewoonte steeds voorop met gegarandeerd onafhankelijke redactionele inhoud.


RetailDetail Food biedt bovendien de hoogste dekking van de sector, met een startoplage van 10.000 exemplaren die snel zal aangroeien dankzij ook de gekoppelde lancering van een digitale RetailDetail Food-nieuwsbrief met al 150.000 ‘first users’.


Voor een gratis proefnummer van RetailDetail Food mail naar info@retaildetail.be, met als onderwerp ‘Proefnummer RD Food’.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken mag duizenden Britse pubs overnemen

18/08/2017

Heineken heeft van de Britse concurrentiewaakhond CMA een positief signaal gekregen om de Britse pubs van Punch Taverns over te nemen. In totaal krijgt Heineken zo 1.900 pubs in handen, in ruil voor 305 miljoen pond (350 miljoen euro).

Boobs ’n Burps sluit alle winkels

18/08/2017

De borstvoedingswinkels van Boobs ‘n Burps in Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt en Brussel sluiten allemaal de deuren. Oprichtster Roeline Ham zegt dat ze niet kan opboksen tegen de online concurrentie.

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc verkocht aan een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Back to top