Retailers willen verdraagzaamheid aanmoedigen

Retailers willen verdraagzaamheid aanmoedigen

Verschillende grote retailers (denk maar aan Torfs, Colruyt of JBC) hebben een campagne op poten gezet om de verdraagzaamheid aan te moedigen. De actie ‘Zeg maar Goeiendag’ kwam er als reactie op de aanslagen in Brussel.

Meer met elkaar praten

“Aangezien bij JBC een ‘goeiendag’ vanzelfsprekend is, zowel in onze winkels als in het hoofdkantoor, was het een kleine moeite om onze schouders te zetten onder deze warme en nationaal gedragen campagne", zegt HR-directeur Cindy Gorissen. ”De uitdaging ligt er in om de onbekende in de straat aan te spreken met een ‘goeiendag’, en daar zetten wij in juli op in.”

 

Met de campagne hebben de initiatiefnemers het doel om mensen meer met elkaar te laten praten. Partners kunnen op de website van de campagne ook allerhande campagnemateriaal verkrijgen. Daarmee willen de initiatiefnemers en partners iedereen aanmoedigen om minstens één keer per dag goeiendag tegen iemand te zeggen. Ook Unizo ondersteunt de actie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!

24/11/2017

De vierde studienamiddag van het Vlerick Retail Platform 2017 vindt plaats op 7 december. Het thema: ‘blurring’, met getuigenissen van Juttu, Amélie & Moi en Sissy-Boy. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie.

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Standaard Boekhandel, Bol.com en JBC vallen in de prijzen

24/11/2017

Standaard Boekhandel is op de RetailDetail Night uitgeroepen tot Qrf Beste Winkelketen van België 2017-2018. Bol.com nam de Qrf Webshop Award Belgium in ontvangst en JBC won de Qrf Sustainability Award.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Back to top