Retailers willen verdraagzaamheid aanmoedigen

Retailers willen verdraagzaamheid aanmoedigen

Verschillende grote retailers (denk maar aan Torfs, Colruyt of JBC) hebben een campagne op poten gezet om de verdraagzaamheid aan te moedigen. De actie ‘Zeg maar Goeiendag’ kwam er als reactie op de aanslagen in Brussel.

Meer met elkaar praten

“Aangezien bij JBC een ‘goeiendag’ vanzelfsprekend is, zowel in onze winkels als in het hoofdkantoor, was het een kleine moeite om onze schouders te zetten onder deze warme en nationaal gedragen campagne", zegt HR-directeur Cindy Gorissen. ”De uitdaging ligt er in om de onbekende in de straat aan te spreken met een ‘goeiendag’, en daar zetten wij in juli op in.”

 

Met de campagne hebben de initiatiefnemers het doel om mensen meer met elkaar te laten praten. Partners kunnen op de website van de campagne ook allerhande campagnemateriaal verkrijgen. Daarmee willen de initiatiefnemers en partners iedereen aanmoedigen om minstens één keer per dag goeiendag tegen iemand te zeggen. Ook Unizo ondersteunt de actie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Back to top