Retailers willen verdraagzaamheid aanmoedigen

Retailers willen verdraagzaamheid aanmoedigen

Verschillende grote retailers (denk maar aan Torfs, Colruyt of JBC) hebben een campagne op poten gezet om de verdraagzaamheid aan te moedigen. De actie ‘Zeg maar Goeiendag’ kwam er als reactie op de aanslagen in Brussel.

Meer met elkaar praten

“Aangezien bij JBC een ‘goeiendag’ vanzelfsprekend is, zowel in onze winkels als in het hoofdkantoor, was het een kleine moeite om onze schouders te zetten onder deze warme en nationaal gedragen campagne", zegt HR-directeur Cindy Gorissen. ”De uitdaging ligt er in om de onbekende in de straat aan te spreken met een ‘goeiendag’, en daar zetten wij in juli op in.”

 

Met de campagne hebben de initiatiefnemers het doel om mensen meer met elkaar te laten praten. Partners kunnen op de website van de campagne ook allerhande campagnemateriaal verkrijgen. Daarmee willen de initiatiefnemers en partners iedereen aanmoedigen om minstens één keer per dag goeiendag tegen iemand te zeggen. Ook Unizo ondersteunt de actie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top