Retailing & design: het beste van twee werelden combineren

Retailing & design: het beste van twee werelden combineren

(publireportage) Dit najaar start de 3e editie van de opleiding Advanced Retail Design. In 6 masterclasses focust de UHasselt op de kracht van de fysieke winkel en wordt bekeken hoe die moet evolueren om de dialoog met de klant te optimaliseren.

 

Waarom in tijden van omni-channel nog aandacht voor de fysieke winkel?

De digital disruption laat de ingeburgerde retailtechnieken en businessmodellen wankelen. Wat een zekerheid blijft, is dat retailers hun fysieke commerciële ruimte als een strategisch instrument in de dialoog met hun klanten kunnen gebruiken.


Met respect voor het omni- en multichannel gebeuren in retail beklemtonen deze masterclasses de mogelijkheden van de fysieke winkel. Onderzoek toont dat een doorgedreven en consequent samenspel van de verschillende ruimtelijke en zintuigelijke instrumenten in de winkelinrichting vandaag en morgen het verschil kunnen maken.

 

Deze onderzoeksinzichten brengen we samen met de expertise van ervaren retailers, designers en marketeers. In de zes masterclasses zoeken we oplossingen vanuit het raakvlak tussen marketing en design in de specifieke context van retailing.

 

Dit zijn de topics van de zes masterclasses onderverdeeld in twee modules:


MODULE 1: HARDWARE 
1. Waardecreatie voor de offline retailer: uitdagingen en oplossingen
2. Herbestemming en leegstand 
3. Effectiviteitsmetingen en toekomstvisie


MODULE 2: SENSORY ELEMENTS
4. Geurmarketing en interactie van zintuigelijke elementen
5. Sfeercreatie 
6. Evolutionaire winkelelementen

 

We sluiten de masterclasses af met een inspiratietour in een grote Vlaamse winkelstad, waarbij je zelf kan proeven van winkels die via strategisch en doordacht design klantbeleving optimaliseren.

 

Klik hier voor meer informatie over de Masterclasses Advanced Retail Design van de Universiteit Hasselt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top