Retailing & design: het beste van twee werelden combineren | RetailDetail

Retailing & design: het beste van twee werelden combineren

Retailing & design: het beste van twee werelden combineren

(publireportage) Dit najaar start de 3e editie van de opleiding Advanced Retail Design. In 6 masterclasses focust de UHasselt op de kracht van de fysieke winkel en wordt bekeken hoe die moet evolueren om de dialoog met de klant te optimaliseren.

 

Waarom in tijden van omni-channel nog aandacht voor de fysieke winkel?

De digital disruption laat de ingeburgerde retailtechnieken en businessmodellen wankelen. Wat een zekerheid blijft, is dat retailers hun fysieke commerciële ruimte als een strategisch instrument in de dialoog met hun klanten kunnen gebruiken.


Met respect voor het omni- en multichannel gebeuren in retail beklemtonen deze masterclasses de mogelijkheden van de fysieke winkel. Onderzoek toont dat een doorgedreven en consequent samenspel van de verschillende ruimtelijke en zintuigelijke instrumenten in de winkelinrichting vandaag en morgen het verschil kunnen maken.

 

Deze onderzoeksinzichten brengen we samen met de expertise van ervaren retailers, designers en marketeers. In de zes masterclasses zoeken we oplossingen vanuit het raakvlak tussen marketing en design in de specifieke context van retailing.

 

Dit zijn de topics van de zes masterclasses onderverdeeld in twee modules:


MODULE 1: HARDWARE 
1. Waardecreatie voor de offline retailer: uitdagingen en oplossingen
2. Herbestemming en leegstand 
3. Effectiviteitsmetingen en toekomstvisie


MODULE 2: SENSORY ELEMENTS
4. Geurmarketing en interactie van zintuigelijke elementen
5. Sfeercreatie 
6. Evolutionaire winkelelementen

 

We sluiten de masterclasses af met een inspiratietour in een grote Vlaamse winkelstad, waarbij je zelf kan proeven van winkels die via strategisch en doordacht design klantbeleving optimaliseren.

 

Klik hier voor meer informatie over de Masterclasses Advanced Retail Design van de Universiteit Hasselt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.