Retailing in tijden van verandering op laatste Vlerick Retail Platform 2015 | RetailDetail

Retailing in tijden van verandering op laatste Vlerick Retail Platform 2015

Retailing in tijden van verandering op laatste Vlerick Retail Platform 2015

De retailwereld is volop in verandering. Hoe ga je daar als retailer mee om? Op 24 november stelt het laatste Vlerick Retail Platform van 2015 de vraag aan Proximus en Brantano.

 

Welke koers voor Brantano?

Retailing in tijden van verandering, het is een thema waar de sprekers op het Vlerick Retail Platform van 24 november maar al te goed over kunnen meepraten. Zelf staan ze immers midden in die verandering.


Zo moet Peter De Smedt, Format Director van Brantano in België en Luxemburg, de schoenenformule de juiste koers uitsturen, zeker gezien de woelige wateren waarin moederbedrijf Macintosh Retail Group de laatste jaren verkeert.


De groep wil meer gaan inzetten op omnichannel en ook de rentabiliteit verbeteren. Hoe vertaalt zich dit echter voor Brantano? Houdt het vast aan zijn discountimago en baanwinkel-concept of verkent het ook nieuwe horizonten?

 

Proximus-winkels als onderdeel omnichannelstrategie

Geert Van den Abeele, Head of Consumer Direct Sales bij Proximus, heeft dan weer de opdracht om de transitie van Belgacom naar Proximus, en de vernieuwde strategie die daarbij hoort, ook door te voeren in de eigen winkels van het telecombedrijf.


Zijn missie: de Proximus-retailketen omvormen tot een vast en toekomstgericht onderdeel van de omnichannelstrategie van het bedrijf. Pijlers zijn daarin onder meer de visibiliteit en infrastuur van de winkels, maar ook zaken als de klanteninteractie komen aan bod.

 

Wil je er zelf bij zijn? RetailDetail mag vier gratis tickets voor het Vlerick Retail Platform van dinsdag 24/11 weggeven. Mail om kans te maken voor woensdag 18 november om 15u naar pauline.neerman@redactie.retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.