Retailing in tijden van verandering op laatste Vlerick Retail Platform 2015

Retailing in tijden van verandering op laatste Vlerick Retail Platform 2015

De retailwereld is volop in verandering. Hoe ga je daar als retailer mee om? Op 24 november stelt het laatste Vlerick Retail Platform van 2015 de vraag aan Proximus en Brantano.

 

Welke koers voor Brantano?

Retailing in tijden van verandering, het is een thema waar de sprekers op het Vlerick Retail Platform van 24 november maar al te goed over kunnen meepraten. Zelf staan ze immers midden in die verandering.


Zo moet Peter De Smedt, Format Director van Brantano in België en Luxemburg, de schoenenformule de juiste koers uitsturen, zeker gezien de woelige wateren waarin moederbedrijf Macintosh Retail Group de laatste jaren verkeert.


De groep wil meer gaan inzetten op omnichannel en ook de rentabiliteit verbeteren. Hoe vertaalt zich dit echter voor Brantano? Houdt het vast aan zijn discountimago en baanwinkel-concept of verkent het ook nieuwe horizonten?

 

Proximus-winkels als onderdeel omnichannelstrategie

Geert Van den Abeele, Head of Consumer Direct Sales bij Proximus, heeft dan weer de opdracht om de transitie van Belgacom naar Proximus, en de vernieuwde strategie die daarbij hoort, ook door te voeren in de eigen winkels van het telecombedrijf.


Zijn missie: de Proximus-retailketen omvormen tot een vast en toekomstgericht onderdeel van de omnichannelstrategie van het bedrijf. Pijlers zijn daarin onder meer de visibiliteit en infrastuur van de winkels, maar ook zaken als de klanteninteractie komen aan bod.

 

Wil je er zelf bij zijn? RetailDetail mag vier gratis tickets voor het Vlerick Retail Platform van dinsdag 24/11 weggeven. Mail om kans te maken voor woensdag 18 november om 15u naar pauline.neerman@redactie.retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Aantal marktkramers weer in stijgende lijn

11/01/2018

Het aantal marktkramers is op vijf jaar tijd met 3,8% toegenomen, zo blijkt uit een analyse die NSZ maakte op basis van cijfers van de FOD Economie. Eind 2016 waren er in ons land 7.798 marktkramers actief.

Back to top