Roland Palmer verlaat de raad van bestuur van Blokker | RetailDetail

Roland Palmer verlaat de raad van bestuur van Blokker

Roland Palmer verlaat de raad van bestuur van Blokker

Roland Palmer, voorzitter van de raad van bestuur van Blokker Holding, legt zijn functie neer als gevolg van meningsverschillen met de raad van commissarissen. Palmer verlaat meteen ook het concern.

Theo de Kool zet transformatiestrategie verder

Theo de Kool, huidig vicevoorzitter van de raad van bestuur, wordt de nieuwe voorzitter van de raad van bestuur van Blokker Holding. Volgens een persbericht zal hij deze functie vervullen totdat er een definitieve opvolger is. De retailgroep beklemtoont daarbij dat De Kool de ingezette Transformatiestrategie 2017 van de groep verder zal vormgeven. 

 

Roland Palmer was als laatste actieve lid van de Blokker-familie sinds 2009 in dienst van Blokker Holding en sinds oktober 2010 lid van de raad van bestuur. Na het overlijden van zijn oom Jaap Blokker in juli 2011 was hij benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur. Roland Palmer wordt nu echter bedankt voor bewezen diensten en gaat naar een nieuwe uitdaging op zoek.

 

"De raad van commissarissen is Roland Palmer veel dank verschuldigd voor het feit dat hij in 2011 de uitdaging is aangegaan om, onder moeilijke marktcondities, de organisatie te leiden. Hij heeft een sterke impuls gegeven aan innovatie binnen het concern en hij heeft daarmee een start gemaakt om de diverse winkelformules beter te laten aansluiten op de steeds sneller veranderende wensen van de consument", schrijft het bedrijf in zijn persverklaring.

 

In 2013 werd Theo de Kool ook al aangesteld tot (interim-)CEO van de Blokker-formule, die onderdeel is van de gelijknamige holding, toen eveneens ter vervanging van gewezen topman Roland Palmer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top