Ronald van Zetten verlaat Hema, Tjeerd Jegen nieuwe CEO

Ronald van Zetten verlaat Hema, Tjeerd Jegen nieuwe CEO

Winkelketen Hema voert grote veranderingen door aan de top van het bedrijf: CEO Ronald van Zetten verlaat op 13 april de keten en wordt vervangen door Tjeerd Jegen.

12 jaar aan de top

Met het vertrek van Van Zetten komt een einde aan een tijdperk: hij was twaalf jaar topman van het bedrijf. Daarin overleefde hij eerst de verkoop van Hema door Maxeda aan de Engelse investeerders van Lion Capital en daarna de economische crisis. Toch haalde die laatste hem uiteindelijk in en besloten de Engelsen om in te grijpen, ook al is volgens Van Zetten de kentering naar boven alweer ingezet.

 

"Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat ons bedrijf op koers ligt na een moeilijk overgangsjaar. Ik ben verheugd dat als gevolg van onze strategie we nu tekenen zien van herstel: de like-for-like omzet is hoger dan in 2014 en het aantal transacties steeg tot nu toe met 6% ten opzichte van 2014", zegt hij over zijn vertrek. Hij zal wel nog verbonden blijven aan Hema in de rol van adviseur.

 

Zijn vervanger heet Tjeerd Tegen, die tot voor kort directeur Australian supermarkets & petrol was bij Woolworths Australia. Daarvoor werkte hij onder andere ook nog voor Tesco en Ahold. Het is voor hem een terugkeer naar Nederland, nadat hij 15 jaar in het buitenland werkte.

 

"Ik ben erg blij dat ik vanaf midden april deel uitmaak van het Hema-team", liet hij via Instagram weten. "Hema is een fantastisch iconisch Nederlands merk dat ook klanten bedient in zes andere Europese landen. Ik kijk ernaar uit om de vele nieuwe collega's, klanten en leveranciers de komende maanden te ontmoeten. Can't wait to start!"

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top