Samsung en MasterCard lanceren concurrent van Apple Pay in Europa

Samsung en MasterCard lanceren concurrent van Apple Pay in Europa

Samsung gaat zijn betaalsysteem Samsung Pay, dat het samen met MasterCard heeft ontwikkeld, ook in Europa lanceren. Via dat systeem kunnen consumenten eenvoudig mobiele betalingen uitvoeren met hun Samsung-smartphone.

30 miljoen locaties

De dienst moet bruikbaar zijn op meer dan 30 miljoen betaallocaties in heel de wereld, veel meer dan andere betaalsystemen. Dat komt omdat Samsung niet enkel gebruik maakt van NFC, waarmee de meeste contacloze betaalservices werken, maar ook van Magnetic Secure Transmission.

 

Die technologie zorgt er voor dat een smartphone een magnetisch veld genereert, dat een magneetstrip van een kaart nabootst. Samsung Pay werkt daardoor zowel met nieuwe als met oudere betaalterminals. Om de veiligheid te garanderen worden de gegevens enkel op de telefoon opgeslagen. Bij elke betaling wordt dan een token aangemaakt, die wordt doorgestuurd naar de terminal.

 

Samsung Pay werd in maart van dit jaar aangekondigd en had samen met de nieuwe Samsung Galaxy S6 gelanceerd moeten worden, maar die introductie werd al flink uitgesteld. Nu zou de dienst later deze zomer in de Verenigde Staten en Korea gelanceerd worden, voor Europese gebruikers van MasterCard zal ze in een nog latere fase beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top