Segway overgenomen door Chinese concurrent | RetailDetail

Segway overgenomen door Chinese concurrent

Segway overgenomen door Chinese concurrent

Het Chinese Ninebot heeft zijn veel bekendere Amerikaanse branchegenoot Segway overgenomen. Ninebot bestaat pas sinds 2012 en geeft toe veel afgekeken te hebben van Segway. Een overnamebedrag voor de producent van elektrische tweewielers werd niet bekendgemaakt.

Patenten

Ninebot kwam in 2012 op de proppen als crowdfundingproject en verkoopt momenteel zijn producten al in meer dan 38 landen, waaronder ook België. Het neemt nu niet enkel Segway over, maar ook de meer dan 400 patenten die in het bezit van het Amerikaanse bedrijf zijn. De Segway werd in 2001 uitgevonden en in 2013 werd het bedrijf verkocht aan het investeringsbedrijf Summit Strategic Investments. Dat doet het nu dus al opnieuw van de hand.

 

In november 2014 stelden de Amerikaanse internationale handelscommissie nog een onderzoek in naar Ninebot en andere Chinese bedrijven die gelijkaardige toestellen op de markt brengen in de VS. Volgens Segway plegen die bedrijven immers inbreuken op de patenten van het bedrijf. Voor Ninebot is dat probleem alvast opgelost.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.