Site van Aldi en Carrefour in Deurne wordt herontwikkeld

Site van Aldi en Carrefour in Deurne wordt herontwikkeld

De commerciële site aan de Ten Eekhovelei in Deurne, met Aldi en Carrefour als voornaamste gebruikers, wordt herontwikkeld. De bedoeling is een centrale parking te creëren, de winkeloppervlaktes te optimaliseren en een aantal bijkomende retailers aan te trekken.

Herontwikkeling laat toe handelsoppervlakten aan te pakken

Carrefour en een aantal kleinere retailers enerzijds en Aldi anderzijds hebben momenteel elk hun aparte parking, met een muur als scheiding. De bedoeling is om deze weg te halen en er een gemeenschappelijke parking van te maken. Dat zou goed moeten zijn voor de mobiliteit en de veiligheid.

 

“Tegelijk worden de handelsvolumes aangepakt. Sommige handelaars op de site hebben minder ruimte nodig, andere net meer. Er is bovendien ruimte om extra retailers aan te trekken”, zegt zaakvoerder Erik Parijs van ontwikkelaar Fides – Ten Brinke.

 

De herontwikkeling kan leiden tot verschuivingen van de bestaande retailers, “maar iedereen zal op de huidige site blijven”, aldus nog Parijs. “De gesprekken daarover zijn momenteel nog bezig. Tijdens de bouwwerken zullen geen winkels gesloten worden.“

 

Alleen op vraag van de retailer

Een strikte timing zet Parijs niet voorop. “We ontwikkelen alleen op vraag van de klant. Daardoor kan het iets langer duren, maar de panden worden dan meteen bezet.”

 

Fides - Ten Brinke Projectontwikkeling is een joint venture van het Nederlandse Ten Brinke Vastgoedontwikkelaars en het Belgische Fides Real Estate. De terreinen en panden van Carrefour en andere winkels zijn eigendom van de vastgoedbevak Ascencio. Aldi brengt zijn eigen terrein in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top