Site van Aldi en Carrefour in Deurne wordt herontwikkeld

Site van Aldi en Carrefour in Deurne wordt herontwikkeld

De commerciële site aan de Ten Eekhovelei in Deurne, met Aldi en Carrefour als voornaamste gebruikers, wordt herontwikkeld. De bedoeling is een centrale parking te creëren, de winkeloppervlaktes te optimaliseren en een aantal bijkomende retailers aan te trekken.

Herontwikkeling laat toe handelsoppervlakten aan te pakken

Carrefour en een aantal kleinere retailers enerzijds en Aldi anderzijds hebben momenteel elk hun aparte parking, met een muur als scheiding. De bedoeling is om deze weg te halen en er een gemeenschappelijke parking van te maken. Dat zou goed moeten zijn voor de mobiliteit en de veiligheid.

 

“Tegelijk worden de handelsvolumes aangepakt. Sommige handelaars op de site hebben minder ruimte nodig, andere net meer. Er is bovendien ruimte om extra retailers aan te trekken”, zegt zaakvoerder Erik Parijs van ontwikkelaar Fides – Ten Brinke.

 

De herontwikkeling kan leiden tot verschuivingen van de bestaande retailers, “maar iedereen zal op de huidige site blijven”, aldus nog Parijs. “De gesprekken daarover zijn momenteel nog bezig. Tijdens de bouwwerken zullen geen winkels gesloten worden.“

 

Alleen op vraag van de retailer

Een strikte timing zet Parijs niet voorop. “We ontwikkelen alleen op vraag van de klant. Daardoor kan het iets langer duren, maar de panden worden dan meteen bezet.”

 

Fides - Ten Brinke Projectontwikkeling is een joint venture van het Nederlandse Ten Brinke Vastgoedontwikkelaars en het Belgische Fides Real Estate. De terreinen en panden van Carrefour en andere winkels zijn eigendom van de vastgoedbevak Ascencio. Aldi brengt zijn eigen terrein in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top