Slechts 4 inbreuken op soldenwetgeving

Slechts 4 inbreuken op soldenwetgeving

Tijdens de voorbije winterkoopjes heeft de Economische Inspectie 275 controles uitgevoerd, slechts in vier gevallen werd een inbreuk geregistreerd.

Meer controles, minder inbreuken

Met amper 1,45% inbreuken is de soldenwetgeving begin dit jaar beter nageleefd dan tijdens de winterkoopjes van 2015, blijkt uit het antwoord van minister van Werk, Economie en Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) op een schriftelijke vraag van volksvertegenwoordiger Sybille de Coster-Bauchau (MR). Vorig jaar registreerden de inspecteurs nog tien inbreuken, terwijl er minder controles werden uitgevoerd dan nu: 185 om precies te zijn. Dat bracht het percentage inbreuken toen op 5,41%.

 

De minister verstrekt in zijn antwoord geen informatie over de aard van de vastgestelde inbreuken, en al evenmin over de categoriën van handelaars bij wie de inbreuken werden vastgesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top