Slimstock Retail Kijkdagen: hoe je voorraad optimaliseren in een versnipperde retailomgeving? | RetailDetail

Slimstock Retail Kijkdagen: hoe je voorraad optimaliseren in een versnipperde retailomgeving?

Slimstock Retail Kijkdagen: hoe je voorraad optimaliseren in een versnipperde retailomgeving?

(publireportage) De juiste voorraad op het juiste moment in de juiste winkel: dat is in een notendop wat de Slim4-software van Slimstock doet. Boek op de Slimstock Retail Kijkdagen op 17 maart en 5 mei in The Loop een persoonlijke demo en ontdek het zelf.

 

Kan je kort uitleggen waar Slim4 precies voor staat?

Wim Van Loo, country manager van Slimstock België: “Slim4 genereert elke dag volledig automatisch per artikel en per locatie (DC, winkel en webshop) een forecast en het juiste voorraadniveau. Slim4 kijkt continu naar de gehele keten en kan op basis van de verwachte verkoopkans – in combinatie met de te realiseren marge – bepalen waar een artikel het best kan worden neergelegd.


Daarbij houdt de software voor de forecasting onder meer rekening met het type vraagpatroon, seizoenen, trends en promoties. Ook naar de grilligheid van de vraag, de gewenste servicegraad en de levensfase van een product wordt gekeken om de juiste voorraad te berekenen. De focus ligt zowel op het centrale magazijn, de webshop(s) als op het automatisch introduceren, alloceren en replenishen. Daardoor is de voorraad altijd in balans.


Het programma is trouwens een add-on, die bovenop het ERP- of WMS-systeem komt die het bedrijf al gebruikt. Er is dus geen vervanging van de bestaande systemen nodig, het kan er gewoon bij.”

 

Zijn de oplossingen van Slimstock specifiek voor de retail?

W.V.L.: “We hebben klanten in heel wat uiteenlopende sectoren, van groothandel tot retail, maar de toenemende complexiteit van de retail zorgt ervoor dat betrouwbare forecasting en voorraadoptimalisatie belangrijker dan ooit is. In de retail heb je een veelheid aan locaties en afzetkanalen, zeker binnen een omnichannelomgeving. Hoe meer kanalen, hoe complexer en hoe meer de omzet versnipperd is. Het is dan van groot belang de voorraad geïntegreerd aan te sturen.


Slimstock Retail richt zich daarom op specifieke retailvraagstukken op het gebied van voorraadoptimalisatie binnen de food, fashion en non-foodbranche. Zo hebben we als klanten uit de sector onder meer bekende spelers als Cora, Krëfel, Dreamland, Belgian Sky Shops, Blokker en V&D.


Het hoeven echter niet steeds grote ketens te zijn, hoor. Van zodra er een zekere complexiteit ontstaat bij het voorraadbeheer en de retailer de vraag heeft om meer omzet met minder voorraad te gaan realiseren, komt onze software van pas.”

 

Op 17 maart organiseren jullie in The Loop van RetailDetail een Kijkdag. Wat is voor geïnteresseerde bedrijven het voordeel van zo’n kijkdag?

W.V.L.: “Geïnteresseerden kunnen op die dag in een bedrijfsindividuele sessie kennismaken met onze Slim4-tool voor voorraadoptimalisatie, in een presentatie en demo die we aanpassen aan de specifieke vragen van elk bedrijf. Wij delen tijdens de presentatie en demo immers onze expertise rond voorraadoptimalisatie met voorbeelden die verband houden met hun specifieke branche en bedrijfsactiviteiten.


De sessies duren ongeveer 2 uur en starten op een vooraf afgesproken tijdstip. Aansluitend is er dan ook nog een begeleid bezoek door The Loop, het ‘experience center’ van RetailDetail.


Het voordeel van zo’n kijkdagen is dat het ons in staat stelt om diepgaande demo's te geven binnen een korte tijdspanne. Op dat moment zijn onze specialisten aanwezig en is het mogelijk om heel veel info mee te geven op een laagdrempelige en beknopte manier.


Het is een ideale eerste kennismaking, want de bedrijven bepalen het accent van de demo goeddeels zelf. Samen met hen gaan we in op de vraag wat voor die retailer op dit moment belangrijk is.”


Wie zich nu inschrijft, kan gratis een bedrijfsindividuele sessie én bezoek aan The Loop reserveren op de Slimstock Retail Kijkdag van 17 maart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top