Slimstock Retail Kijkdagen: hoe je voorraad optimaliseren in een versnipperde retailomgeving?

Slimstock Retail Kijkdagen: hoe je voorraad optimaliseren in een versnipperde retailomgeving?

(publireportage) De juiste voorraad op het juiste moment in de juiste winkel: dat is in een notendop wat de Slim4-software van Slimstock doet. Boek op de Slimstock Retail Kijkdagen op 17 maart en 5 mei in The Loop een persoonlijke demo en ontdek het zelf.

 

Kan je kort uitleggen waar Slim4 precies voor staat?

Wim Van Loo, country manager van Slimstock België: “Slim4 genereert elke dag volledig automatisch per artikel en per locatie (DC, winkel en webshop) een forecast en het juiste voorraadniveau. Slim4 kijkt continu naar de gehele keten en kan op basis van de verwachte verkoopkans – in combinatie met de te realiseren marge – bepalen waar een artikel het best kan worden neergelegd.


Daarbij houdt de software voor de forecasting onder meer rekening met het type vraagpatroon, seizoenen, trends en promoties. Ook naar de grilligheid van de vraag, de gewenste servicegraad en de levensfase van een product wordt gekeken om de juiste voorraad te berekenen. De focus ligt zowel op het centrale magazijn, de webshop(s) als op het automatisch introduceren, alloceren en replenishen. Daardoor is de voorraad altijd in balans.


Het programma is trouwens een add-on, die bovenop het ERP- of WMS-systeem komt die het bedrijf al gebruikt. Er is dus geen vervanging van de bestaande systemen nodig, het kan er gewoon bij.”

 

Zijn de oplossingen van Slimstock specifiek voor de retail?

W.V.L.: “We hebben klanten in heel wat uiteenlopende sectoren, van groothandel tot retail, maar de toenemende complexiteit van de retail zorgt ervoor dat betrouwbare forecasting en voorraadoptimalisatie belangrijker dan ooit is. In de retail heb je een veelheid aan locaties en afzetkanalen, zeker binnen een omnichannelomgeving. Hoe meer kanalen, hoe complexer en hoe meer de omzet versnipperd is. Het is dan van groot belang de voorraad geïntegreerd aan te sturen.


Slimstock Retail richt zich daarom op specifieke retailvraagstukken op het gebied van voorraadoptimalisatie binnen de food, fashion en non-foodbranche. Zo hebben we als klanten uit de sector onder meer bekende spelers als Cora, Krëfel, Dreamland, Belgian Sky Shops, Blokker en V&D.


Het hoeven echter niet steeds grote ketens te zijn, hoor. Van zodra er een zekere complexiteit ontstaat bij het voorraadbeheer en de retailer de vraag heeft om meer omzet met minder voorraad te gaan realiseren, komt onze software van pas.”

 

Op 17 maart organiseren jullie in The Loop van RetailDetail een Kijkdag. Wat is voor geïnteresseerde bedrijven het voordeel van zo’n kijkdag?

W.V.L.: “Geïnteresseerden kunnen op die dag in een bedrijfsindividuele sessie kennismaken met onze Slim4-tool voor voorraadoptimalisatie, in een presentatie en demo die we aanpassen aan de specifieke vragen van elk bedrijf. Wij delen tijdens de presentatie en demo immers onze expertise rond voorraadoptimalisatie met voorbeelden die verband houden met hun specifieke branche en bedrijfsactiviteiten.


De sessies duren ongeveer 2 uur en starten op een vooraf afgesproken tijdstip. Aansluitend is er dan ook nog een begeleid bezoek door The Loop, het ‘experience center’ van RetailDetail.


Het voordeel van zo’n kijkdagen is dat het ons in staat stelt om diepgaande demo's te geven binnen een korte tijdspanne. Op dat moment zijn onze specialisten aanwezig en is het mogelijk om heel veel info mee te geven op een laagdrempelige en beknopte manier.


Het is een ideale eerste kennismaking, want de bedrijven bepalen het accent van de demo goeddeels zelf. Samen met hen gaan we in op de vraag wat voor die retailer op dit moment belangrijk is.”


Wie zich nu inschrijft, kan gratis een bedrijfsindividuele sessie én bezoek aan The Loop reserveren op de Slimstock Retail Kijkdag van 17 maart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken mag duizenden Britse pubs overnemen

18/08/2017

Heineken heeft van de Britse concurrentiewaakhond CMA een positief signaal gekregen om de Britse pubs van Punch Taverns over te nemen. In totaal krijgt Heineken zo 1.900 pubs in handen, in ruil voor 305 miljoen pond (350 miljoen euro).

Boobs ’n Burps sluit alle winkels

18/08/2017

De borstvoedingswinkels van Boobs ‘n Burps in Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt en Brussel sluiten allemaal de deuren. Oprichtster Roeline Ham zegt dat ze niet kan opboksen tegen de online concurrentie.

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc verkocht aan een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Back to top