RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Slimstock Retail Kijkdagen: hoe je voorraad optimaliseren in een versnipperde retailomgeving?

icon
Algemeen10 maart, 2015

 

Kan je kort uitleggen waar Slim4 precies voor staat?

Wim Van Loo, country manager van Slimstock België: “Slim4 genereert elke dag volledig automatisch per artikel en per locatie (DC, winkel en webshop) een forecast en het juiste voorraadniveau. Slim4 kijkt continu naar de gehele keten en kan op basis van de verwachte verkoopkans – in combinatie met de te realiseren marge – bepalen waar een artikel het best kan worden neergelegd.

Daarbij houdt de software voor de forecasting onder meer rekening met het type vraagpatroon, seizoenen, trends en promoties. Ook naar de grilligheid van de vraag, de gewenste servicegraad en de levensfase van een product wordt gekeken om de juiste voorraad te berekenen. De focus ligt zowel op het centrale magazijn, de webshop(s) als op het automatisch introduceren, alloceren en replenishen. Daardoor is de voorraad altijd in balans.

Het programma is trouwens een add-on, die bovenop het ERP- of WMS-systeem komt die het bedrijf al gebruikt. Er is dus geen vervanging van de bestaande systemen nodig, het kan er gewoon bij.”

 

Zijn de oplossingen van Slimstock specifiek voor de retail?

W.V.L.: “We hebben klanten in heel wat uiteenlopende sectoren, van groothandel tot retail, maar de toenemende complexiteit van de retail zorgt ervoor dat betrouwbare forecasting en voorraadoptimalisatie belangrijker dan ooit is. In de retail heb je een veelheid aan locaties en afzetkanalen, zeker binnen een omnichannelomgeving. Hoe meer kanalen, hoe complexer en hoe meer de omzet versnipperd is. Het is dan van groot belang de voorraad geïntegreerd aan te sturen.

Slimstock Retail richt zich daarom op specifieke retailvraagstukken op het gebied van voorraadoptimalisatie binnen de food, fashion en non-foodbranche. Zo hebben we als klanten uit de sector onder meer bekende spelers als Cora, Krëfel, Dreamland, Belgian Sky Shops, Blokker en V&D.

Het hoeven echter niet steeds grote ketens te zijn, hoor. Van zodra er een zekere complexiteit ontstaat bij het voorraadbeheer en de retailer de vraag heeft om meer omzet met minder voorraad te gaan realiseren, komt onze software van pas.”

 

Op 17 maart organiseren jullie in The Loop van RetailDetail een Kijkdag. Wat is voor geïnteresseerde bedrijven het voordeel van zo’n kijkdag?

W.V.L.: “Geïnteresseerden kunnen op die dag in een bedrijfsindividuele sessie kennismaken met onze Slim4-tool voor voorraadoptimalisatie, in een presentatie en demo die we aanpassen aan de specifieke vragen van elk bedrijf. Wij delen tijdens de presentatie en demo immers onze expertise rond voorraadoptimalisatie met voorbeelden die verband houden met hun specifieke branche en bedrijfsactiviteiten.

De sessies duren ongeveer 2 uur en starten op een vooraf afgesproken tijdstip. Aansluitend is er dan ook nog een begeleid bezoek door The Loop, het ‘experience center’ van RetailDetail.

Het voordeel van zo’n kijkdagen is dat het ons in staat stelt om diepgaande demo’s te geven binnen een korte tijdspanne. Op dat moment zijn onze specialisten aanwezig en is het mogelijk om heel veel info mee te geven op een laagdrempelige en beknopte manier.

Het is een ideale eerste kennismaking, want de bedrijven bepalen het accent van de demo goeddeels zelf. Samen met hen gaan we in op de vraag wat voor die retailer op dit moment belangrijk is.”

Wie zich nu inschrijft, kan gratis een bedrijfsindividuele sessie én bezoek aan The Loop reserveren op de Slimstock Retail Kijkdag van 17 maart.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Tweedehandsmarktplaatsen aanjagers van innovatie in e-commerce”

    Marktplaatsen spelen een cruciale rol in de groei van “recommerce” of de online tweedehandsmarkt, een steeds belangrijker segment, dat 14% van de totale e-commercemarkt in Europa zal uitmaken tegen 2026.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Temu-eigenaar ontslaat tientallen werknemers na vechtpartij met markttoezichthouder”

    PDD Holdings, het moederbedrijf van koopjesplatform Temu, heeft tientallen medewerkers ontslagen na een ‘incident’ met Chinese markttoezichthouders in Shanghai. Tijdens een inspectie door de State Administration for Market Regulation zouden er fysieke vechtpartijen hebben plaatsgevonden tussen PDD-werknemers en controlerende ambtenaren.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    Pepco Group boekt 8,7% omzetgroei na verkoop Poundland

    De Poolse Pepco Group zag zijn omzet afgelopen boekjaar (tot en met 30 september) met 8,7% stijgen tot 4,52 miljard euro. De vergelijkbare verkoop nam met 2,6% toe. De groep zet zijn strategie door om rond één Pepco-format te opereren.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food3 december, 2025
    Geruchten over Belgische exit Carrefour zwellen aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN