Solden van start met status quo

Solden van start met status quo

Door het slechte weer van zaterdag zijn de solden traag op gang gekomen: pas in de namiddag trotseerden veel klanten de regenbuien. Uiteindelijk waren de resultaten ongeveer gelijk aan die van vorig jaar.

Koppelverkoop slecht voor solden

De handelaars konden dan wel profiteren van het feit dat de eerste soldendag op een zaterdag viel, toch waren de resultaten niet beter dan in 2014. Zo waren er om 15u30 ongeveer 2,5 miljoen elektronische betalingen bij Worldline, 8 procent minder dan vorig jaar.

 

Een eerste opvallende trend bij het begin van de solden, is dat klanten meer stuks kopen in dezelfde winkel en dus minder verschillende winkels bezoeken. Ook de koppelverkoop in december doet de aantrek van de solden dalen: veel consumenten hebben dan al een deel van hun aankopen gedaan.

 

Handelaars hadden al te maken met een teleurstellende winterverkoop, omwille van het zachte weer. Er werd voor ongeveer negen procent minder verkocht op het einde van het jaar dan in 2013.

 

Drukte in Maasmechelen

Maasmechelen Village kon op de eerste dag van de solden dan weer meer dan 22.000 bezoekers verwelkomen. Ook de dag voor de eerste soldendag was het al bijzonder druk.

 

"We zien twee trends ten opzichte van de vorige start van de solden periode", aldus woordvoerder Nico Tempelaere: "Ten eerste zijn er heel wat shoppers die de grote drukte niet afwachten en de dag voordien al op zoek gaan naar producten tegen sterk verlaagde prijzen. Daarnaast zien we duidelijk dat ons zakenmodel bij Maasmechelen Village (en bij de groep Value Retail in het algemeen) in de lift zit, zeker in tijden van crisis."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Fietsherstellers weigeren fietsen van mindere kwaliteit

11/08/2017

Steeds meer fietsherstellers weigeren om fietsen te herstellen die online of in de supermarkt werden gekocht. Ze geven daarbij liever voorrang aan de eigen klanten of fietsen van de topmerken.

Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Ook Dreamland weg uit centrum Eeklo

10/08/2017

Speelgoed- en vrijetijdsketen Dreamland sluit eind dit jaar de deuren van zijn vestiging in Eeklo. De Colruyt-dochter is op zoek naar een ruimer pand met meer parkeergelegenheid. Het vertrek is een nieuwe aderlating voor het centrum van Eeklo.

Waarom retailers sociale media ernstig moeten nemen

08/08/2017

'Content marketing' is meer dan een buzzword: ook retailers kunnen hun voordeel doen met de kracht van verhalen. Dat bewees Snackbytes bijvoorbeeld met een succescase voor Schoenen Torfs.

Back to top