Staat uw onderneming voldoende in de e-talage? | RetailDetail

Staat uw onderneming voldoende in de e-talage?

Staat uw onderneming voldoende in de e-talage?

Ontdek het tijdens een unieke netwerkavond van stad Antwerpen in samenwerking met RetailDetail rond e-commerce, digitalisering en omnichannel.

 

Op donderdag 17 maart staat de jaarlijkse netwerkavond van stad Antwerpen voor detailhandel en horeca in het teken van e-commerce, omnichannel en digitalisering. Ongetwijfeld iets voor u als startende of gevestigde ondernemer! Een twintigtal innovatieve aanbieders staat die avond klaar om u heel gericht op weg te helpen. Ondertussen sprak de redactie van RetailDetail met Koen Kennis, schepen voor middenstand.


Waarom dit thema voor de jaarlijkse netwerkavond detailhandel en horeca?

K.K.: "Als stadsbestuur kiezen we resoluut voor digitale dienstverlening. Hiervoor zijn al verscheidene initiatieven ontwikkeld, zoals het ter beschikking stellen van allerlei e-formulieren (recent nog om een tijdelijk parkeerverbod aan te vragen), het digitaliseren van het stadsmagazine en het aanbieden van gratis wifi in de Antwerpse binnenstad. Vooral zichtbaar voor bewoners dus, maar ook voor ondernemers trekken wij de digitale kaart. Een mooi voorbeeld is onze ondernemerswebsite (www.ondernemeninantwerpen.be), waarmee we ondernemers 24 uur op 24 met up-to-date informatie op een overzichtelijke manier wegwijs maken.


Ook voor retailers en handelaars zijn er nu tal van manieren om hun klanten beter te leren kennen of nieuwe klanten te werven. Digitalisering kan immers een enorme meerwaarde betekenen voor het ondernemerschap! Verschillende studies wijzen echter uit dat de weg naar digitalisering, e-commerce en omnichannel voor veel handelaars en ondernemers niet altijd evident is. Bovendien evolueren de mogelijkheden op het vlak van digitalisering enorm snel.


Er zijn nochtans veel eenvoudige toepassingen op de markt die de ondernemers hierbij kunnen helpen. Aanbieders van deze diensten en producten willen maar wat graag met ketens, zelfstandige handelaars of handelaarsverenigingen in contact komen.  


Met onze netwerkavond in combinatie met de speeddates willen we op deze noden inspelen. Innovatieve dienstverleners krijgen de kans om zich voor te stellen aan de handelaars, die daardoor hun horizon kunnen verruimen en ontdekken welke toepassingen hun onderneming nieuwe kansen bieden."


Hoe verloopt de netwerkavond precies?

K.K.: "Voor deze editie zijn we grotendeels afgeweken van de “traditionele” netwerkavond, maar de interessante spreker is wel gebleven. Vanuit zijn expertise zal evolutiebioloog Dirk Draulans een nuchtere en humoristische kijk op ons menselijk handelen geven. Met de nadruk op ons aankoopgedrag, individueel en in groep. Op die manier krijgen de deelnemers een nog beter inzicht in hun online actieve klanten. 


Daarnaast behouden we het aangename informele gedeelte, waarop iedereen interessante contacten kan leggen. Meer nog: deelnemers aan de netwerkavond kunnen op een slimme manier met elkaar in contact komen via de app “Conversation Starter”, een app die een doelgericht en leerrijk gesprek met andere aanwezigen vereenvoudigt.


Maar wat deze avond verschillend maakt van de andere netwerkmomenten, zijn de speeddates met de aanwezige aanbieders. Bij inschrijving kan een keuze gemaakt worden uit een twintigtal aanbieders van producten en diensten die de onderneming in de e-talage helpen zetten. De aanbieders komen uit verschillende sectoren zoals advies en consultancy, logistiek en last-milebelevering, marketing en communicatie en tot slot webdevelopers en totaaloplossingen."


Praktisch
Datum: 17 maart 2016
Starttijd: 19:00
Organisator: Stad Antwerpen powered by RetailDetail


Locatie: 
RetailDetail
Ankerrui 9
2000 Antwerpen
België


Prijs: gratis


Programma

19 uur: ontvangst met drankje en hapje
19.30 uur: verwelkoming door Koen Kennis, schepen voor middenstand
19.40 uur: uiteenzetting door Dirk Draulans: ‘Van de prehistorie tot de Facebookgeneratie’
20.15 uur: start speeddates
21.45 uur: netwerkmoment
23.30 uur: einde


Online inschrijven kan nog tot 14 maart via www.ondernemeninantwerpen.be/evenement/netwerkavond-staat-uw-onderneming-voldoende-in-de-e-talage


Deelname is gratis. Elke deelnemer ontvangt bovendien een exemplaar van het boek ‘Samen voor ons eigen’ van Dirk Draulans.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.