Start thinking inside The Boxx | RetailDetail

Start thinking inside The Boxx

Start thinking inside The Boxx

Van RetailDetail mag u innovatieve oplossingen verwachten, en dus gaan we ook nu weer een stap verder in het faciliteren van uw communicatie als merkfabrikant met de winkeluitbater, meer bepaald met The Boxx. Die laat uw product ontdekken, proeven en proberen door ‘decision makers’.

Ontdek, proef, voel het zelf

The Boxx is een doos met de nieuwste FMCG-producten, persoonlijk afgeleverd door RetailDetail bij de winkelier. Die zijn immers steeds op zoek naar interessante, nieuwe producten. Ze vinden het heel leuk om te leren over nieuwe productontwikkelingen in magazines en online, maar of het nu gaat om inkopers, POS-verantwoordelijken, directeurs, franchisenemers of geranten; ze willen meer info dan op papier te vinden is: ze willen het product zelf ontdekken.

 

The Boxx is daarom één van RetailDetails nieuwe tools om beter te beantwoorden aan de verwachtingen van lezers en adverteerders. Met The Boxx wenst RetailDetail Food een nieuwe en efficiëntere oplossing te bieden om 'new product development' bij de klant te introduceren, naast de kanalen van het magazine en de nieuwe digitale food-nieuwsbrief.

 

Concreet bestaat The Boxx uit een directe sampling – een ‘box’ met producten om te ontdekken en te testen – naar zowel inkopers als winkels in vier edities per jaar.

 

Direct contact met de winkelmanagers

Dit jaar start RetailDetail met een selectie van ongeveer 4.000 retailverkooppunten. De interesse bij merkenfabrikanten is nu al groot, omdat zij te kennen geven dat ze niet altijd over een voldoende uitgebreid team beschikken om alle winkelpunten regelmatig of binnen zo’n korte tijdsspanne te bezoeken.

 

Bovendien hebben nieuwe spelers op de markt ook interesse om hun producten op directe wijze aan de sector voor te stellen. Door nieuwe producten ook rechtstreeks aan winkelmanagers te bezorgen, creëert The Boxx daarenboven een stimulans en vraag van beneden uit om retailers bepaalde producten in hun assortiment te laten opnemen.   

 

Wil u ook uw product in The Boxx zien? Wees er tijdig bij en mail nu naar theboxx@retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.