Start thinking inside The Boxx

Start thinking inside The Boxx

Van RetailDetail mag u innovatieve oplossingen verwachten, en dus gaan we ook nu weer een stap verder in het faciliteren van uw communicatie als merkfabrikant met de winkeluitbater, meer bepaald met The Boxx. Die laat uw product ontdekken, proeven en proberen door ‘decision makers’.

Ontdek, proef, voel het zelf

The Boxx is een doos met de nieuwste FMCG-producten, persoonlijk afgeleverd door RetailDetail bij de winkelier. Die zijn immers steeds op zoek naar interessante, nieuwe producten. Ze vinden het heel leuk om te leren over nieuwe productontwikkelingen in magazines en online, maar of het nu gaat om inkopers, POS-verantwoordelijken, directeurs, franchisenemers of geranten; ze willen meer info dan op papier te vinden is: ze willen het product zelf ontdekken.

 

The Boxx is daarom één van RetailDetails nieuwe tools om beter te beantwoorden aan de verwachtingen van lezers en adverteerders. Met The Boxx wenst RetailDetail Food een nieuwe en efficiëntere oplossing te bieden om 'new product development' bij de klant te introduceren, naast de kanalen van het magazine en de nieuwe digitale food-nieuwsbrief.

 

Concreet bestaat The Boxx uit een directe sampling – een ‘box’ met producten om te ontdekken en te testen – naar zowel inkopers als winkels in vier edities per jaar.

 

Direct contact met de winkelmanagers

Dit jaar start RetailDetail met een selectie van ongeveer 4.000 retailverkooppunten. De interesse bij merkenfabrikanten is nu al groot, omdat zij te kennen geven dat ze niet altijd over een voldoende uitgebreid team beschikken om alle winkelpunten regelmatig of binnen zo’n korte tijdsspanne te bezoeken.

 

Bovendien hebben nieuwe spelers op de markt ook interesse om hun producten op directe wijze aan de sector voor te stellen. Door nieuwe producten ook rechtstreeks aan winkelmanagers te bezorgen, creëert The Boxx daarenboven een stimulans en vraag van beneden uit om retailers bepaalde producten in hun assortiment te laten opnemen.   

 

Wil u ook uw product in The Boxx zien? Wees er tijdig bij en mail nu naar theboxx@retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top