Start thinking inside The Boxx

Start thinking inside The Boxx

Van RetailDetail mag u innovatieve oplossingen verwachten, en dus gaan we ook nu weer een stap verder in het faciliteren van uw communicatie als merkfabrikant met de winkeluitbater, meer bepaald met The Boxx. Die laat uw product ontdekken, proeven en proberen door ‘decision makers’.

Ontdek, proef, voel het zelf

The Boxx is een doos met de nieuwste FMCG-producten, persoonlijk afgeleverd door RetailDetail bij de winkelier. Die zijn immers steeds op zoek naar interessante, nieuwe producten. Ze vinden het heel leuk om te leren over nieuwe productontwikkelingen in magazines en online, maar of het nu gaat om inkopers, POS-verantwoordelijken, directeurs, franchisenemers of geranten; ze willen meer info dan op papier te vinden is: ze willen het product zelf ontdekken.

 

The Boxx is daarom één van RetailDetails nieuwe tools om beter te beantwoorden aan de verwachtingen van lezers en adverteerders. Met The Boxx wenst RetailDetail Food een nieuwe en efficiëntere oplossing te bieden om 'new product development' bij de klant te introduceren, naast de kanalen van het magazine en de nieuwe digitale food-nieuwsbrief.

 

Concreet bestaat The Boxx uit een directe sampling – een ‘box’ met producten om te ontdekken en te testen – naar zowel inkopers als winkels in vier edities per jaar.

 

Direct contact met de winkelmanagers

Dit jaar start RetailDetail met een selectie van ongeveer 4.000 retailverkooppunten. De interesse bij merkenfabrikanten is nu al groot, omdat zij te kennen geven dat ze niet altijd over een voldoende uitgebreid team beschikken om alle winkelpunten regelmatig of binnen zo’n korte tijdsspanne te bezoeken.

 

Bovendien hebben nieuwe spelers op de markt ook interesse om hun producten op directe wijze aan de sector voor te stellen. Door nieuwe producten ook rechtstreeks aan winkelmanagers te bezorgen, creëert The Boxx daarenboven een stimulans en vraag van beneden uit om retailers bepaalde producten in hun assortiment te laten opnemen.   

 

Wil u ook uw product in The Boxx zien? Wees er tijdig bij en mail nu naar theboxx@retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Algemeen directeur Blokker treedt terug

22/08/2017

Rob Heesen, algemeen directeur bij winkelketen Blokker, treedt met onmiddellijke ingang af. Zijn functie wordt overgenomen door Casper Meijer, CEO van de Blokker Holding: hij zal de beide functies voortaan combineren.

Storesquare mikt op 1 miljoen bezoekers - en Nederland

21/08/2017

Sinds de start in februari 2016 is Storesquare uitgegroeid tot de grootste Vlaamse start-up in e-commerce. Met een nieuwe look, een aangepaste prijsstructuur en doorgedreven data-analyse zet het bedrijf nieuwe stappen - ook richting Nederland. 

Heineken mag duizenden Britse pubs overnemen

18/08/2017

Heineken heeft van de Britse concurrentiewaakhond CMA een positief signaal gekregen om de Britse pubs van Punch Taverns over te nemen. In totaal krijgt Heineken zo 1.900 pubs in handen, in ruil voor 305 miljoen pond (350 miljoen euro).

Boobs ’n Burps sluit alle winkels

18/08/2017

De borstvoedingswinkels van Boobs ‘n Burps in Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt en Brussel sluiten allemaal de deuren. Oprichtster Roeline Ham zegt dat ze niet kan opboksen tegen de online concurrentie.

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc verkocht aan een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Back to top