Start thinking inside The Boxx

Start thinking inside The Boxx

Van RetailDetail mag u innovatieve oplossingen verwachten, en dus gaan we ook nu weer een stap verder in het faciliteren van uw communicatie als merkfabrikant met de winkeluitbater, meer bepaald met The Boxx. Die laat uw product ontdekken, proeven en proberen door ‘decision makers’.

Ontdek, proef, voel het zelf

The Boxx is een doos met de nieuwste FMCG-producten, persoonlijk afgeleverd door RetailDetail bij de winkelier. Die zijn immers steeds op zoek naar interessante, nieuwe producten. Ze vinden het heel leuk om te leren over nieuwe productontwikkelingen in magazines en online, maar of het nu gaat om inkopers, POS-verantwoordelijken, directeurs, franchisenemers of geranten; ze willen meer info dan op papier te vinden is: ze willen het product zelf ontdekken.

 

The Boxx is daarom één van RetailDetails nieuwe tools om beter te beantwoorden aan de verwachtingen van lezers en adverteerders. Met The Boxx wenst RetailDetail Food een nieuwe en efficiëntere oplossing te bieden om 'new product development' bij de klant te introduceren, naast de kanalen van het magazine en de nieuwe digitale food-nieuwsbrief.

 

Concreet bestaat The Boxx uit een directe sampling – een ‘box’ met producten om te ontdekken en te testen – naar zowel inkopers als winkels in vier edities per jaar.

 

Direct contact met de winkelmanagers

Dit jaar start RetailDetail met een selectie van ongeveer 4.000 retailverkooppunten. De interesse bij merkenfabrikanten is nu al groot, omdat zij te kennen geven dat ze niet altijd over een voldoende uitgebreid team beschikken om alle winkelpunten regelmatig of binnen zo’n korte tijdsspanne te bezoeken.

 

Bovendien hebben nieuwe spelers op de markt ook interesse om hun producten op directe wijze aan de sector voor te stellen. Door nieuwe producten ook rechtstreeks aan winkelmanagers te bezorgen, creëert The Boxx daarenboven een stimulans en vraag van beneden uit om retailers bepaalde producten in hun assortiment te laten opnemen.   

 

Wil u ook uw product in The Boxx zien? Wees er tijdig bij en mail nu naar theboxx@retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

“Vergrijzende arbeidsmarkt? Niet voor retailers!”

13/10/2017

Retail blijft een van de belangrijkste sectoren voor de tewerkstelling van jongeren, zegt SD Worx: er werken dubbel zoveel dertigers als vijftigers in de sector. De vergrijzing vormt dus niet meteen een bedreiging. 

Back to top