Superkwartaal voor Unilever dankzij warme zomer

Superkwartaal voor Unilever dankzij warme zomer

Het Brits-Nederlandse concern Unilever heeft een sterk kwartaal achter de rug: de omzet groeide net geen 10%, ondanks de groeivertraging in de opkomende economieën. Winstcijfers werden niet bekendgemaakt.

'Refreshment' snelste groeier

De fabrikant van onder meer Knorr, Dove, Calvé, Unox, Ben & Jerry en Magnum zag in het derde kwartaal zijn omzet met 9,4% groeien tot 13,4 miljard euro, iets meer dan de 13,2 miljard euro waarop analisten hadden gerekend. Daarmee klokt de omzet over de eerste 9 maanden van dit jaar af op 40,4 miljard euro. De onderliggende omzetgroei, exclusief gunstige wisselkoersen en eenmalige posten, bedroeg 5,7%: ook al meer dan de 3,9% waar analisten van waren uitgegaan.

 

Dankzij de mooie zomer kroonde de divisie 'Refreshment' (vooral ijsjes en ice-tea) zich tot snelste groeier, met een omzetstijging van 8,5%. Ook 'persoonlijke verzorging' (+6,2%) en 'huishoudartikelen' (+6,6%) konden flink groeien, maar de voedingstak blijft wat achter: de omzetgroei bedraagt er slechts 1,6%.

 

In een toelichting verwacht de Nederlandse CEO Paul Polman dat de verkoop van Unilever sneller zal blijven groeien dan het marktgemiddelde. De onderliggende omzetgroei zal tegen de 4% aanleunen (eerder was sprake van 2 tot 4%) en ook de marges zullen verbeteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top