Tegenslag voor Albert Heijn in Sint-Niklaas

Tegenslag voor Albert Heijn in Sint-Niklaas

De stad Sint-Niklaas kent geen vergunning toe aan de nv Immo Euro voor een nieuwbouw in de Puitvoetstraat. Dat is niet alleen een streep door de rekening van Albert Heijn, maar ook door die van Brantano en Euroshop.

Mobiliteit in het gedrang

Immo Euro krijgt geen socio-economische vergunning voor de site aan de Puitvoet-/Kapelstraat in Sint-Niklaas, zo meldt De Standaard. De vastgoedontwikkelaar wilde daar een aantal panden slopen, enkele andere uitbreiden en een andere invulling geven alsook een parkeerterrein voor 625 wagens aanleggen. Het stadsbestuur vreest echter voor zware mobiliteitsproblemen: de bewuste site bevindt zich tegenover het Waasland Shopping Center en het kan er nu al razend druk zijn.

 

De weigering is alvast een tegenslag voor Albert Heijn, dat zijn zinnen had gezet op de site om er een nieuwe supermarkt te bouwen. De dichtstbijzijnde Albert Heijns bevinden zich nu in Beveren en Lokeren. Onduidelijk is ook wat de gevolgen zijn voor schoenenketen Brantano, die er zijn bestaande vestiging wilde vernieuwen, en voor non-foodretailer Euroshop, die zijn winkel wilde vergroten. Wordt vervolgd...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top