Tesco sluit Homeplus-winkels

Tesco sluit Homeplus-winkels

Het Britse Tesco heeft de laatste zes winkels van zijn non-foodketen Homeplus gesloten. In januari had de distributeur al eens 43 winkels van de keten gesloten. In totaal verliezen daarbij zo'n 2.500 mensen hun baan.

Non-foodavontuur eindigt in het rood

De sluiting van Homeplus maakt deel uit van een herstructurering bij Tesco, die ervoor moet zorgen dat de supermarktketen het hoofd weer boven water krijgt. Tesco begon in 2005 met de eerste Homeplus en opende er al snel twaalf verspreid over het hele land.


De winkels hebben het echter al van in het begin moeilijk om winstgevend te zijn en daarom werd nu besloten om er snel de stekker uit te trekken. De eerste 43 winkels die de deuren sloten, maakten zelfs geen winst wanneer de huurprijs niet in rekening werd gebracht. Tesco gaat nu proberen om een deel van de werknemers binnen het bedrijf een nieuwe baan te geven.


Vorige maand moest Tesco nog een verlies van 6,4 miljard pond (8,9 miljard euro) voor het volledige jaar incasseren. Dat is één van de grootste verliezen voor een bedrijf ooit in Groot-Brittannië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top