Tesco sluit Homeplus-winkels

Tesco sluit Homeplus-winkels

Het Britse Tesco heeft de laatste zes winkels van zijn non-foodketen Homeplus gesloten. In januari had de distributeur al eens 43 winkels van de keten gesloten. In totaal verliezen daarbij zo'n 2.500 mensen hun baan.

Non-foodavontuur eindigt in het rood

De sluiting van Homeplus maakt deel uit van een herstructurering bij Tesco, die ervoor moet zorgen dat de supermarktketen het hoofd weer boven water krijgt. Tesco begon in 2005 met de eerste Homeplus en opende er al snel twaalf verspreid over het hele land.


De winkels hebben het echter al van in het begin moeilijk om winstgevend te zijn en daarom werd nu besloten om er snel de stekker uit te trekken. De eerste 43 winkels die de deuren sloten, maakten zelfs geen winst wanneer de huurprijs niet in rekening werd gebracht. Tesco gaat nu proberen om een deel van de werknemers binnen het bedrijf een nieuwe baan te geven.


Vorige maand moest Tesco nog een verlies van 6,4 miljard pond (8,9 miljard euro) voor het volledige jaar incasseren. Dat is één van de grootste verliezen voor een bedrijf ooit in Groot-Brittannië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top