Tesco sluit Homeplus-winkels | RetailDetail

Tesco sluit Homeplus-winkels

Tesco sluit Homeplus-winkels

Het Britse Tesco heeft de laatste zes winkels van zijn non-foodketen Homeplus gesloten. In januari had de distributeur al eens 43 winkels van de keten gesloten. In totaal verliezen daarbij zo'n 2.500 mensen hun baan.

Non-foodavontuur eindigt in het rood

De sluiting van Homeplus maakt deel uit van een herstructurering bij Tesco, die ervoor moet zorgen dat de supermarktketen het hoofd weer boven water krijgt. Tesco begon in 2005 met de eerste Homeplus en opende er al snel twaalf verspreid over het hele land.


De winkels hebben het echter al van in het begin moeilijk om winstgevend te zijn en daarom werd nu besloten om er snel de stekker uit te trekken. De eerste 43 winkels die de deuren sloten, maakten zelfs geen winst wanneer de huurprijs niet in rekening werd gebracht. Tesco gaat nu proberen om een deel van de werknemers binnen het bedrijf een nieuwe baan te geven.


Vorige maand moest Tesco nog een verlies van 6,4 miljard pond (8,9 miljard euro) voor het volledige jaar incasseren. Dat is één van de grootste verliezen voor een bedrijf ooit in Groot-Brittannië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.