Tiffany doet beter dan verwachtingen

Tiffany doet beter dan verwachtingen

De Amerikaanse juwelenproducent Tiffany heeft voor het eerste kwartaal cijfers kunnen voorleggen die beter waren dan de verwachtingen van de analisten. Het verhoogt dan ook de uitzichten voor de rest van het jaar.

"Fantastische start"

In het eerste kwartaal van 2014 steeg de nettowinst van Tiffany met maar liefst vijftig procent naar 125,6 miljoen dollar (92 miljoen euro). Analisten hadden een winst rond 100 miljoen dollar (73 miljoen euro) verwacht.

 

Die hoge winst had het te danken aan een hogere omzet, die met 13 procent steeg naar 1,01 miljard dollar (780 miljoen euro). Ook daar deed Tiffany het beter dan de verwachtingen van de analisten, die een omzet van 956,2 miljoen dollar (700 miljoen euro) hadden voorspeld. Volgens Tiffany steeg zijn omzet bij gelijke wisselkoersen met 15 procent en steeg de vergelijkbare omzet met 11 procent.

 

"Dit is een fantastisch en aanmoedigende start van het jaar", zei CEO Michael Kowalski. "We zijn tevreden met de sterke en brede omzetgroei in de meeste regio's en productcategorieën.".

 

Tiffany kondigde in maart ook aan dat het de gemiddelde prijzen van zijn producten zou gaan verhogen. Daarnaast lanceerde het dit jaar ook enkele nieuwe producten, zoals de Atlas-collectie - één van de goedkopere collecties van het merk en motor van de omzetgroei in de Verenigde Staten. Ook in Japan steeg de omzet sterk, met twintig procent naar 17 miljoen dollar (12,4 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top