Tiffany doet beter dan verwachtingen

Tiffany doet beter dan verwachtingen

De Amerikaanse juwelenproducent Tiffany heeft voor het eerste kwartaal cijfers kunnen voorleggen die beter waren dan de verwachtingen van de analisten. Het verhoogt dan ook de uitzichten voor de rest van het jaar.

"Fantastische start"

In het eerste kwartaal van 2014 steeg de nettowinst van Tiffany met maar liefst vijftig procent naar 125,6 miljoen dollar (92 miljoen euro). Analisten hadden een winst rond 100 miljoen dollar (73 miljoen euro) verwacht.

 

Die hoge winst had het te danken aan een hogere omzet, die met 13 procent steeg naar 1,01 miljard dollar (780 miljoen euro). Ook daar deed Tiffany het beter dan de verwachtingen van de analisten, die een omzet van 956,2 miljoen dollar (700 miljoen euro) hadden voorspeld. Volgens Tiffany steeg zijn omzet bij gelijke wisselkoersen met 15 procent en steeg de vergelijkbare omzet met 11 procent.

 

"Dit is een fantastisch en aanmoedigende start van het jaar", zei CEO Michael Kowalski. "We zijn tevreden met de sterke en brede omzetgroei in de meeste regio's en productcategorieën.".

 

Tiffany kondigde in maart ook aan dat het de gemiddelde prijzen van zijn producten zou gaan verhogen. Daarnaast lanceerde het dit jaar ook enkele nieuwe producten, zoals de Atlas-collectie - één van de goedkopere collecties van het merk en motor van de omzetgroei in de Verenigde Staten. Ook in Japan steeg de omzet sterk, met twintig procent naar 17 miljoen dollar (12,4 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top