Tiffany doet beter dan verwachtingen | RetailDetail

Tiffany doet beter dan verwachtingen

Tiffany doet beter dan verwachtingen

De Amerikaanse juwelenproducent Tiffany heeft voor het eerste kwartaal cijfers kunnen voorleggen die beter waren dan de verwachtingen van de analisten. Het verhoogt dan ook de uitzichten voor de rest van het jaar.

"Fantastische start"

In het eerste kwartaal van 2014 steeg de nettowinst van Tiffany met maar liefst vijftig procent naar 125,6 miljoen dollar (92 miljoen euro). Analisten hadden een winst rond 100 miljoen dollar (73 miljoen euro) verwacht.

 

Die hoge winst had het te danken aan een hogere omzet, die met 13 procent steeg naar 1,01 miljard dollar (780 miljoen euro). Ook daar deed Tiffany het beter dan de verwachtingen van de analisten, die een omzet van 956,2 miljoen dollar (700 miljoen euro) hadden voorspeld. Volgens Tiffany steeg zijn omzet bij gelijke wisselkoersen met 15 procent en steeg de vergelijkbare omzet met 11 procent.

 

"Dit is een fantastisch en aanmoedigende start van het jaar", zei CEO Michael Kowalski. "We zijn tevreden met de sterke en brede omzetgroei in de meeste regio's en productcategorieën.".

 

Tiffany kondigde in maart ook aan dat het de gemiddelde prijzen van zijn producten zou gaan verhogen. Daarnaast lanceerde het dit jaar ook enkele nieuwe producten, zoals de Atlas-collectie - één van de goedkopere collecties van het merk en motor van de omzetgroei in de Verenigde Staten. Ook in Japan steeg de omzet sterk, met twintig procent naar 17 miljoen dollar (12,4 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.