Tips voor mobiele e-mailmarketing

Tips voor mobiele e-mailmarketing

(publireportage) Als mensen veel tijd besteden op smartphones en tablets, hoe ervaren ze dan je e-mailings? Nemen ze daar nog tijd voor? En hoe zit het met het klikgedrag; klikken ze nog wel door?

10 tips voor mobielvriendelijke e-mails

Als je jezelf verdiept in de feiten en cijfers over mobiele ontwikkelingen, dan zul je al snel tot de conclusie komen dat het tijd is om je mobiele e-mailmarketingstrategie te optimaliseren. Maar is jouw organisatie er klaar voor? Hierbij vast 10 tips om jouw e-mailings mobiel-vriendelijk te maken.

 

1. Gebruik een groter lettertype dan de e-mails voor desktop

2. Schaal je e-mail naar de juiste grootte voor mobiel

3. Zorg voor een prominent aanwezige call to action

4. Houd het design voor mobiel simpel en overzichtelijk

5. Let op de verhouding tussen tekst en visuals. Ook op mobiele apparaten kunnen visuals geblokkeerd worden

6. Zorg ervoor dat je boodschap kort, duidelijk en bondig is

7. Gebruik een lay-out met één kolom, in verband met de beperkte breedte/ruimte

8. Maak linkjes verleidelijk om op te klikken, door bijvoorbeeld hoog kleurcontrast

9. Ontwerp een “wijsvingervriendelijk” design: maak de ruimte tussen de linkjes, zodat je niet per ongeluk met je vinger op een ander linkje kunt klikken

10. Houd rekening met de manier waarop ontvangers hun mobiel in hun handen hebben. Vaak wordt er met 1 hand vastgehouden en met de duim gescrolled. Zorg er daarom voor dat alle conversiepunten/belangrijke links op de juiste plaats in je e-mailing staan.

 

Is jouw organisatie al klaar voor mobiele e-mailmarketing? Download dan hier de whitepaper van Blinker en je weet hoe je dit aan kunt pakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Voor die zogeheten ‘smart ads’ putten de initiatiefnemers o.a. uit de aankoophistorieken via de klantenkaarten van grote ketens.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top