Tips voor mobiele e-mailmarketing

Tips voor mobiele e-mailmarketing

(publireportage) Als mensen veel tijd besteden op smartphones en tablets, hoe ervaren ze dan je e-mailings? Nemen ze daar nog tijd voor? En hoe zit het met het klikgedrag; klikken ze nog wel door?

10 tips voor mobielvriendelijke e-mails

Als je jezelf verdiept in de feiten en cijfers over mobiele ontwikkelingen, dan zul je al snel tot de conclusie komen dat het tijd is om je mobiele e-mailmarketingstrategie te optimaliseren. Maar is jouw organisatie er klaar voor? Hierbij vast 10 tips om jouw e-mailings mobiel-vriendelijk te maken.

 

1. Gebruik een groter lettertype dan de e-mails voor desktop

2. Schaal je e-mail naar de juiste grootte voor mobiel

3. Zorg voor een prominent aanwezige call to action

4. Houd het design voor mobiel simpel en overzichtelijk

5. Let op de verhouding tussen tekst en visuals. Ook op mobiele apparaten kunnen visuals geblokkeerd worden

6. Zorg ervoor dat je boodschap kort, duidelijk en bondig is

7. Gebruik een lay-out met één kolom, in verband met de beperkte breedte/ruimte

8. Maak linkjes verleidelijk om op te klikken, door bijvoorbeeld hoog kleurcontrast

9. Ontwerp een “wijsvingervriendelijk” design: maak de ruimte tussen de linkjes, zodat je niet per ongeluk met je vinger op een ander linkje kunt klikken

10. Houd rekening met de manier waarop ontvangers hun mobiel in hun handen hebben. Vaak wordt er met 1 hand vastgehouden en met de duim gescrolled. Zorg er daarom voor dat alle conversiepunten/belangrijke links op de juiste plaats in je e-mailing staan.

 

Is jouw organisatie al klaar voor mobiele e-mailmarketing? Download dan hier de whitepaper van Blinker en je weet hoe je dit aan kunt pakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top