Tips voor mobiele e-mailmarketing | RetailDetail

Tips voor mobiele e-mailmarketing

Tips voor mobiele e-mailmarketing

(publireportage) Als mensen veel tijd besteden op smartphones en tablets, hoe ervaren ze dan je e-mailings? Nemen ze daar nog tijd voor? En hoe zit het met het klikgedrag; klikken ze nog wel door?

10 tips voor mobielvriendelijke e-mails

Als je jezelf verdiept in de feiten en cijfers over mobiele ontwikkelingen, dan zul je al snel tot de conclusie komen dat het tijd is om je mobiele e-mailmarketingstrategie te optimaliseren. Maar is jouw organisatie er klaar voor? Hierbij vast 10 tips om jouw e-mailings mobiel-vriendelijk te maken.

 

1. Gebruik een groter lettertype dan de e-mails voor desktop

2. Schaal je e-mail naar de juiste grootte voor mobiel

3. Zorg voor een prominent aanwezige call to action

4. Houd het design voor mobiel simpel en overzichtelijk

5. Let op de verhouding tussen tekst en visuals. Ook op mobiele apparaten kunnen visuals geblokkeerd worden

6. Zorg ervoor dat je boodschap kort, duidelijk en bondig is

7. Gebruik een lay-out met één kolom, in verband met de beperkte breedte/ruimte

8. Maak linkjes verleidelijk om op te klikken, door bijvoorbeeld hoog kleurcontrast

9. Ontwerp een “wijsvingervriendelijk” design: maak de ruimte tussen de linkjes, zodat je niet per ongeluk met je vinger op een ander linkje kunt klikken

10. Houd rekening met de manier waarop ontvangers hun mobiel in hun handen hebben. Vaak wordt er met 1 hand vastgehouden en met de duim gescrolled. Zorg er daarom voor dat alle conversiepunten/belangrijke links op de juiste plaats in je e-mailing staan.

 

Is jouw organisatie al klaar voor mobiele e-mailmarketing? Download dan hier de whitepaper van Blinker en je weet hoe je dit aan kunt pakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen. Het neemt een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.