Tips voor mobiele e-mailmarketing

Tips voor mobiele e-mailmarketing

(publireportage) Als mensen veel tijd besteden op smartphones en tablets, hoe ervaren ze dan je e-mailings? Nemen ze daar nog tijd voor? En hoe zit het met het klikgedrag; klikken ze nog wel door?

10 tips voor mobielvriendelijke e-mails

Als je jezelf verdiept in de feiten en cijfers over mobiele ontwikkelingen, dan zul je al snel tot de conclusie komen dat het tijd is om je mobiele e-mailmarketingstrategie te optimaliseren. Maar is jouw organisatie er klaar voor? Hierbij vast 10 tips om jouw e-mailings mobiel-vriendelijk te maken.

 

1. Gebruik een groter lettertype dan de e-mails voor desktop

2. Schaal je e-mail naar de juiste grootte voor mobiel

3. Zorg voor een prominent aanwezige call to action

4. Houd het design voor mobiel simpel en overzichtelijk

5. Let op de verhouding tussen tekst en visuals. Ook op mobiele apparaten kunnen visuals geblokkeerd worden

6. Zorg ervoor dat je boodschap kort, duidelijk en bondig is

7. Gebruik een lay-out met één kolom, in verband met de beperkte breedte/ruimte

8. Maak linkjes verleidelijk om op te klikken, door bijvoorbeeld hoog kleurcontrast

9. Ontwerp een “wijsvingervriendelijk” design: maak de ruimte tussen de linkjes, zodat je niet per ongeluk met je vinger op een ander linkje kunt klikken

10. Houd rekening met de manier waarop ontvangers hun mobiel in hun handen hebben. Vaak wordt er met 1 hand vastgehouden en met de duim gescrolled. Zorg er daarom voor dat alle conversiepunten/belangrijke links op de juiste plaats in je e-mailing staan.

 

Is jouw organisatie al klaar voor mobiele e-mailmarketing? Download dan hier de whitepaper van Blinker en je weet hoe je dit aan kunt pakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top