Tom&Co verkozen tot meest dynamische franchiser in Frankrijk

Tom&Co verkozen tot meest dynamische franchiser in Frankrijk

De Belgische keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co heeft in Frankrijk de award voor meest dynamische franchiser gewonnen tijdens de Franchise Expo Paris. Het kreeg die prijs op basis van een online stemming.

"Beloning voor het werk"

"Dit succes beloont het werk geleverd door de Tom&Co-winkels sinds deze zich eind 2011 in Frankrijk hebben gevestigd en bekroont eveneens het succes van de eerste aangesloten verkooppunten. Naast deze trofee werd de aantrekkelijkheid van het Tom&Co-concept bevestigd tijdens de Franchise Expo Paris door het recordaantal bezoekers aan haar stand", schrijft de keten in een persbericht.

 

Tom&Co, het dierenwinkelconcept van Delhaize, heeft momenteel al vijf winkels in Frankrijk en wil dat aantal graag verdubbelen tegen het einde van dit jaar. De keten verkoopt meer dan 5.000 producten voor allerhande huisdieren. Het concept ging in 1991 van start en telt momenteel ongeveer 140 verkooppunten, waarvan het merendeel via franchise.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Voor die zogeheten ‘smart ads’ putten de initiatiefnemers o.a. uit de aankoophistorieken via de klantenkaarten van grote ketens.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top