Tom&Co verkozen tot meest dynamische franchiser in Frankrijk | RetailDetail

Tom&Co verkozen tot meest dynamische franchiser in Frankrijk

Tom&Co verkozen tot meest dynamische franchiser in Frankrijk

De Belgische keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co heeft in Frankrijk de award voor meest dynamische franchiser gewonnen tijdens de Franchise Expo Paris. Het kreeg die prijs op basis van een online stemming.

"Beloning voor het werk"

"Dit succes beloont het werk geleverd door de Tom&Co-winkels sinds deze zich eind 2011 in Frankrijk hebben gevestigd en bekroont eveneens het succes van de eerste aangesloten verkooppunten. Naast deze trofee werd de aantrekkelijkheid van het Tom&Co-concept bevestigd tijdens de Franchise Expo Paris door het recordaantal bezoekers aan haar stand", schrijft de keten in een persbericht.

 

Tom&Co, het dierenwinkelconcept van Delhaize, heeft momenteel al vijf winkels in Frankrijk en wil dat aantal graag verdubbelen tegen het einde van dit jaar. De keten verkoopt meer dan 5.000 producten voor allerhande huisdieren. Het concept ging in 1991 van start en telt momenteel ongeveer 140 verkooppunten, waarvan het merendeel via franchise.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.