Troc.com lanceert veilingsite | RetailDetail

Troc.com lanceert veilingsite

Troc.com lanceert veilingsite

Tweedehandsketen Troc.com heeft zijn activiteiten uitgebreid met een veilingsite, waar consumenten gedurende twee weken unieke tweedehandse spullen kunnen aanbieden. Als lanceringsstunt pakte de keten uit met de ijzeren kooien van gangster Patrick Haemers, maar die bleken uiteindelijk niet authentiek.

Uitbreiding van depotverkoop

Troc.com startte als depotverkoper, waar consumenten hun tweedehandse spullen kunnen afleveren om ze te laten verkopen. Wordt een koper gevonden, dan krijgt de aanbrenger ook zijn geld. De keten houdt voor haar rol als tussenpersoon dan een commissieloon in.

 

Intussen werd dit concept verruimd en koopt Troc.com ook zelf een aantal spullen in om ze op eigen risico verder te verkopen in een van haar 29 Belgische vestigingen en online. Uit ervaring kent ze immers de waarde van veel goederen. Bovendien kon ze daarmee aanbieders aantrekken die meteen geld wilden voor hun goederen.

 

Samenwerking met Moyersoen

Dit alles wordt nu aangevuld met www.troc-auctions.com, een veilingsite waar unieke tweedehandse goederen gedurende twee weken te koop kunnen worden aangeboden. Wordt daar geen verkoop gerealiseerd, dan worden de goederen alsnog in de winkels en op de klassieke webshop geplaatst.

 

Troc.com werkt voor de veilingsite samen met het gespecialiseerde online veilinghuis Moyersoen. Dat ontwikkelde immers een eigen software voor zijn internetveilingen. Voorlopig krijgen enkel de klanten van de Vlaamse winkels de kans om hun artikelen gedurende twee weken via opbod te verkopen. Later wordt deze dienst uitgerold naar Brussel en Wallonië.

 

Bij de eerste goederen die de keten via opbod wilde verkopen, zaten onder meer de kooien waarin Patrick Haemers, die onder meer verantwoordelijk was voor de ontvoering van oud-premier Paul Vanden Boeynants, en zijn vrouw door de Belgische luchtmacht vanuit zijn vluchtoord in Brazilië naar België werd teruggehaald. Het bleek echter niet om de authentieke kooien te gaan, waarna Troc.com de veiling ervan introk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.