Tweede Sunday Shopday zet stap voorwaarts

Tweede Sunday Shopday zet stap voorwaarts

De tweede editie van de Sunday Shopday heeft het een stuk beter gedaan dan de eerste editie. Zo werden er op de koopzondag tien procent meer elektronische verrichtingen gemeten dan een jaar eerder.

Verdubbeling aantal gemeenten

Tijdens de Sunday Shopday houden zowel lokale overheden als handelaars verschillende initiatieven om extra klanten te lokken tijdens één van de zes wettelijke zondagsopeningen. Dit jaar waren de winkels geopend in meer dan 300 steden en gemeenten: bijna 5.000 handelaars hadden zich op voorhand geregistreerd op de website van het evenement.

 

Een jaar eerder deden er ongeveer 4.000 winkels mee in 165 steden en gemeenten, maar dit jaar namen ook Brussel en enkele grote winkelcentra deel aan de actie op initiatief van Comeos. De organisator spreekt dan ook van een groot succes. De derde editie van de Sunday Shopday staat gepland voor 2 oktober 2016.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top