Unilever waarschuwt voor tragere groei | RetailDetail

Unilever waarschuwt voor tragere groei

Unilever waarschuwt voor tragere groei

Unilever heeft in het eerste halfjaar van 2015 een hogere omzet gehaald dan verwacht. Toch waarschuwt het bedrijf voor een tragere groei in de komende periode, omwille van een verlaagde vraag van consumenten.

Positieve wisselkoersen

Het Brits-Nederlandse bedrijf haalde over de eerste helft van dit jaar een omzet van 27 miljard euro: dat is liefst 12% meer dan een jaar eerder. Die stijging is voor een groot stuk te danken aan positieve wisselkoerseffecten, want zonder dat effect zou de groei maar 2,9% zijn.

 

In Noord-Amerika zag Unilever het verkochte volume afnemen, terwijl in Europa en Latijns-Amerika het volume net toenam. In Europa daalden de prijzen echter hard, waardoor daar de omzet toch daalde. De nettowinst van Unilever kreeg in de eerste zes maanden een tik van 11% en kwam uit op 2,7 miljard. Vorig jaar verkocht Unilever nog enkele dochterbedrijven, waardoor de winst toen wel hoger lag dan normaal. Zonder eenmalige inkomsten zou de winst van Unilever met 16% stijgen.

 

Unilever waarschuwt voor een tragere groei in de vraag van consumenten, maar verwacht over het hele financiële jaar toch sneller te groeien dan zijn concurrenten. Het bedrijf heeft de laatste maanden flink geïnvesteerd in de aankoop van huidverzorgingsproducten, om zo sterker te staan in die markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.