Unilever waarschuwt voor tragere groei

Unilever waarschuwt voor tragere groei

Unilever heeft in het eerste halfjaar van 2015 een hogere omzet gehaald dan verwacht. Toch waarschuwt het bedrijf voor een tragere groei in de komende periode, omwille van een verlaagde vraag van consumenten.

Positieve wisselkoersen

Het Brits-Nederlandse bedrijf haalde over de eerste helft van dit jaar een omzet van 27 miljard euro: dat is liefst 12% meer dan een jaar eerder. Die stijging is voor een groot stuk te danken aan positieve wisselkoerseffecten, want zonder dat effect zou de groei maar 2,9% zijn.

 

In Noord-Amerika zag Unilever het verkochte volume afnemen, terwijl in Europa en Latijns-Amerika het volume net toenam. In Europa daalden de prijzen echter hard, waardoor daar de omzet toch daalde. De nettowinst van Unilever kreeg in de eerste zes maanden een tik van 11% en kwam uit op 2,7 miljard. Vorig jaar verkocht Unilever nog enkele dochterbedrijven, waardoor de winst toen wel hoger lag dan normaal. Zonder eenmalige inkomsten zou de winst van Unilever met 16% stijgen.

 

Unilever waarschuwt voor een tragere groei in de vraag van consumenten, maar verwacht over het hele financiële jaar toch sneller te groeien dan zijn concurrenten. Het bedrijf heeft de laatste maanden flink geïnvesteerd in de aankoop van huidverzorgingsproducten, om zo sterker te staan in die markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top