UPS start met rebranding Belgische Kiala-punten | RetailDetail

UPS start met rebranding Belgische Kiala-punten

UPS start met rebranding Belgische Kiala-punten

UPS is begonnen met het omdopen van alle Kiala-punten tot 'UPS Access Point'. Tegen 2016 zal de naam Kiala, vier jaar na de overname door UPS, volledig verdwenen zijn.

Einde dubbele naam

Na Nederland vorige zomer zijn nu ook in België de dagen van de 'Kiala-afhaalpunten' geteld. De Amerikaanse eigenaar UPS is zopas gestart met de rebranding, waarbij de naam 'Kiala' stelselmatig uit het straatbeeld zal verdwijnen tot er nog enkel UPS Access Points zijn.

 

Samen met de 'rebranding' introduceert UPS ook een rist nieuwe diensten, zoals de UPS My Choice-service. Meer dan 14 miljoen consumenten in 16 landen maken al gebruik van deze dienst, waarmee ze onder meer pakketten op een ander adres kunnen laten leveren, de bezorgtijd kunnen uitstellen of een 'vakantiefunctie' kunnen activeren waardoor pakketten pas geleverd worden wanneer ze terug thuis zijn van vakantie.

 

"Deze aanvullende diensten spelen in op de bevindingen van ons Pulse of the Online Shopper-onderzoek van 2014. Daarin gaven de consumenten aan dat ze meer controle wensten over wanneer en waar hun aankopen worden bezorgd. Ook bleek dat ze een gemakkelijkere retourprocedure willen", zegt Karl Haberkorn, algemeen directeur van UPS België en Luxemburg.

 

Naar 20.000 locaties tegen eind dit jaar

UPS kocht Kiala in februari 2012. Het Kiala-model - dat al succesvol was in de Benelux, Frankrijk en Spanje - werd sindsdien onder de naam UPS Access Point in meer dan 13.000 locaties in negen Europese markten uitgerold en vond daarnaast ook ingang in Mexico, Canada en enkele Amerikaanse steden.

 

UPS ziet ruimte voor verdere uitbreiding naar 20.000 locaties tegen het einde van dit jaar. In ons land telt het netwerk zo'n 900 locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.