UPS start met rebranding Belgische Kiala-punten

UPS start met rebranding Belgische Kiala-punten

UPS is begonnen met het omdopen van alle Kiala-punten tot 'UPS Access Point'. Tegen 2016 zal de naam Kiala, vier jaar na de overname door UPS, volledig verdwenen zijn.

Einde dubbele naam

Na Nederland vorige zomer zijn nu ook in België de dagen van de 'Kiala-afhaalpunten' geteld. De Amerikaanse eigenaar UPS is zopas gestart met de rebranding, waarbij de naam 'Kiala' stelselmatig uit het straatbeeld zal verdwijnen tot er nog enkel UPS Access Points zijn.

 

Samen met de 'rebranding' introduceert UPS ook een rist nieuwe diensten, zoals de UPS My Choice-service. Meer dan 14 miljoen consumenten in 16 landen maken al gebruik van deze dienst, waarmee ze onder meer pakketten op een ander adres kunnen laten leveren, de bezorgtijd kunnen uitstellen of een 'vakantiefunctie' kunnen activeren waardoor pakketten pas geleverd worden wanneer ze terug thuis zijn van vakantie.

 

"Deze aanvullende diensten spelen in op de bevindingen van ons Pulse of the Online Shopper-onderzoek van 2014. Daarin gaven de consumenten aan dat ze meer controle wensten over wanneer en waar hun aankopen worden bezorgd. Ook bleek dat ze een gemakkelijkere retourprocedure willen", zegt Karl Haberkorn, algemeen directeur van UPS België en Luxemburg.

 

Naar 20.000 locaties tegen eind dit jaar

UPS kocht Kiala in februari 2012. Het Kiala-model - dat al succesvol was in de Benelux, Frankrijk en Spanje - werd sindsdien onder de naam UPS Access Point in meer dan 13.000 locaties in negen Europese markten uitgerold en vond daarnaast ook ingang in Mexico, Canada en enkele Amerikaanse steden.

 

UPS ziet ruimte voor verdere uitbreiding naar 20.000 locaties tegen het einde van dit jaar. In ons land telt het netwerk zo'n 900 locaties.

Tags: