UPS start met rebranding Belgische Kiala-punten | RetailDetail

UPS start met rebranding Belgische Kiala-punten

UPS start met rebranding Belgische Kiala-punten

UPS is begonnen met het omdopen van alle Kiala-punten tot 'UPS Access Point'. Tegen 2016 zal de naam Kiala, vier jaar na de overname door UPS, volledig verdwenen zijn.

Einde dubbele naam

Na Nederland vorige zomer zijn nu ook in België de dagen van de 'Kiala-afhaalpunten' geteld. De Amerikaanse eigenaar UPS is zopas gestart met de rebranding, waarbij de naam 'Kiala' stelselmatig uit het straatbeeld zal verdwijnen tot er nog enkel UPS Access Points zijn.

 

Samen met de 'rebranding' introduceert UPS ook een rist nieuwe diensten, zoals de UPS My Choice-service. Meer dan 14 miljoen consumenten in 16 landen maken al gebruik van deze dienst, waarmee ze onder meer pakketten op een ander adres kunnen laten leveren, de bezorgtijd kunnen uitstellen of een 'vakantiefunctie' kunnen activeren waardoor pakketten pas geleverd worden wanneer ze terug thuis zijn van vakantie.

 

"Deze aanvullende diensten spelen in op de bevindingen van ons Pulse of the Online Shopper-onderzoek van 2014. Daarin gaven de consumenten aan dat ze meer controle wensten over wanneer en waar hun aankopen worden bezorgd. Ook bleek dat ze een gemakkelijkere retourprocedure willen", zegt Karl Haberkorn, algemeen directeur van UPS België en Luxemburg.

 

Naar 20.000 locaties tegen eind dit jaar

UPS kocht Kiala in februari 2012. Het Kiala-model - dat al succesvol was in de Benelux, Frankrijk en Spanje - werd sindsdien onder de naam UPS Access Point in meer dan 13.000 locaties in negen Europese markten uitgerold en vond daarnaast ook ingang in Mexico, Canada en enkele Amerikaanse steden.

 

UPS ziet ruimte voor verdere uitbreiding naar 20.000 locaties tegen het einde van dit jaar. In ons land telt het netwerk zo'n 900 locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.