UPS start met rebranding Belgische Kiala-punten | RetailDetail

UPS start met rebranding Belgische Kiala-punten

UPS start met rebranding Belgische Kiala-punten

UPS is begonnen met het omdopen van alle Kiala-punten tot 'UPS Access Point'. Tegen 2016 zal de naam Kiala, vier jaar na de overname door UPS, volledig verdwenen zijn.

Einde dubbele naam

Na Nederland vorige zomer zijn nu ook in België de dagen van de 'Kiala-afhaalpunten' geteld. De Amerikaanse eigenaar UPS is zopas gestart met de rebranding, waarbij de naam 'Kiala' stelselmatig uit het straatbeeld zal verdwijnen tot er nog enkel UPS Access Points zijn.

 

Samen met de 'rebranding' introduceert UPS ook een rist nieuwe diensten, zoals de UPS My Choice-service. Meer dan 14 miljoen consumenten in 16 landen maken al gebruik van deze dienst, waarmee ze onder meer pakketten op een ander adres kunnen laten leveren, de bezorgtijd kunnen uitstellen of een 'vakantiefunctie' kunnen activeren waardoor pakketten pas geleverd worden wanneer ze terug thuis zijn van vakantie.

 

"Deze aanvullende diensten spelen in op de bevindingen van ons Pulse of the Online Shopper-onderzoek van 2014. Daarin gaven de consumenten aan dat ze meer controle wensten over wanneer en waar hun aankopen worden bezorgd. Ook bleek dat ze een gemakkelijkere retourprocedure willen", zegt Karl Haberkorn, algemeen directeur van UPS België en Luxemburg.

 

Naar 20.000 locaties tegen eind dit jaar

UPS kocht Kiala in februari 2012. Het Kiala-model - dat al succesvol was in de Benelux, Frankrijk en Spanje - werd sindsdien onder de naam UPS Access Point in meer dan 13.000 locaties in negen Europese markten uitgerold en vond daarnaast ook ingang in Mexico, Canada en enkele Amerikaanse steden.

 

UPS ziet ruimte voor verdere uitbreiding naar 20.000 locaties tegen het einde van dit jaar. In ons land telt het netwerk zo'n 900 locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top