Verdachte zuuraanval Delhaize opgepakt | RetailDetail

Verdachte zuuraanval Delhaize opgepakt

Verdachte zuuraanval Delhaize opgepakt

In Frankrijk is een man opgepakt die wordt verdacht van de zuuraanval in een filiaal van Delhaize in Antwerpen. De Nederlandse man zou op 20 februari zuur in het gezicht van een poetsvrouw gegooid hebben.

Dreigmails

De man werd vrijdagmiddag opgepakt en tijdens een onderzoek van zijn wagen zou de politie aanwijzingen hebben gevonden die hem linken aan de zuuraanval van enkele weken geleden. Volgens bronnen zou de politie een wapen en zuur gevonden hebben.

 

Drie maanden geleden kreeg Delhaize voor het eerst dreigmails waarin werd gedreigd met een aanval op een winkel. Daarin zei de dader uit te zijn op geld. Na de aanval op de 52-jarige poetsvrouw kon zijn foto snel verspreid worden, dankzij beelden waarbij hij zijn bankrekening ging checken.

 

Na de aanval stuurde dezelfde man nog een mail waarin hij de aanslag opeiste. Eerdere tips hadden tot niets geleid, maar nu werd de man gevat tijdens een toevallige controle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.