Verdachte zuuraanval Delhaize opgepakt

Verdachte zuuraanval Delhaize opgepakt

In Frankrijk is een man opgepakt die wordt verdacht van de zuuraanval in een filiaal van Delhaize in Antwerpen. De Nederlandse man zou op 20 februari zuur in het gezicht van een poetsvrouw gegooid hebben.

Dreigmails

De man werd vrijdagmiddag opgepakt en tijdens een onderzoek van zijn wagen zou de politie aanwijzingen hebben gevonden die hem linken aan de zuuraanval van enkele weken geleden. Volgens bronnen zou de politie een wapen en zuur gevonden hebben.

 

Drie maanden geleden kreeg Delhaize voor het eerst dreigmails waarin werd gedreigd met een aanval op een winkel. Daarin zei de dader uit te zijn op geld. Na de aanval op de 52-jarige poetsvrouw kon zijn foto snel verspreid worden, dankzij beelden waarbij hij zijn bankrekening ging checken.

 

Na de aanval stuurde dezelfde man nog een mail waarin hij de aanslag opeiste. Eerdere tips hadden tot niets geleid, maar nu werd de man gevat tijdens een toevallige controle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top