Vergeet niet te stemmen op de Folder van het Jaar | RetailDetail

Vergeet niet te stemmen op de Folder van het Jaar

Vergeet niet te stemmen op de Folder van het Jaar

Tot en met 30 oktober is het mogelijk om te stemmen voor de Folder van het Jaar, de prijs die dit jaar voor de tweede keer wordt uitgereikt aan de beste retailfolder. Wie nu stemt, maakt kans op een tablet of een Samsung Smart-TV.

Prijzen te winnen

Met de verkiezing van de Folder van het Jaar worden retailers die werk maken van een innovatieve en aantrekkelijke folders eens in de schijnwerpers geplaatst. Het is dan ook belangrijk dat zoveel mogelijk consumenten stemmen op wat volgens hen de beste folder van het land is. Ook uw stem is daarbij belangrijk.

 

Nationale retailers moeten immers minstens 600 stemmen verzamelen om in aanmerking te komen voor een nominatie, bij regionale retailers ligt die grens op 120 stemmen. Stemmers maken bovendien kans op mooie prijzen, zoals tablets en een SMART Signage TV van Samsung.


Bij het stemmen worden bezoekers niet enkel gepeild naar hun favoriete folder, maar wordt hen ook gevraagd om de folders te evalueren op verschillende aspecten. Zo wordt ook dieper ingegaan op de lay-out, het formaat, originaliteit en meer. Aan de hand van die resultaten zal per categorie een winnaar aangeduid worden.


Bekendmaking op RetailDetail Night

De prijs voor Folder van het Jaar werd vorig jaar voor de eerste keer uitgereikt: toen werden de folders van Makro, Colruyt, Brico en Delhaize in de bloemetjes gezet. Voor de tweede editie werden de categorieën alvast uitgebreid en aangepast.


De zeven categorieën zijn dit jaar met name: "Doe-het-zelf, Tuin & dieren", "Electro & telecom", "Fashion & beauty", "Baby & speelgoed", "Thuis & decoratie", "Supermarkten" en "Auto, sport & vrije tijd". Een vakjury zal nog een prijs voor de creatiefste folder uitreiken.

 

Op 27 november maakt RetailDetail op de RetailDetail Night de winnaars van Folder van het Jaar 2014 bekend. Folder van het Jaar 2014 wordt georganiseerd in samenwerking met BD myShopi, advertising agency Pubmarket!, marketingbureau Marketing Map, marktonderzoeker GfK Belgium en Koninklijke Drukkerij Em. De Jong.

 

Klik hier om te stemmen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Brugge bindt strijd aan met toeristenwinkeltjes

21/02/2018

Als het van het Brugse Open VLD Plus afhangt, komt er een verbod op nieuwe winkeltjes die mikken op toeristen in de binnenstad. Brugge zou zo een voorbeeld nemen aan Amsterdam.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Back to top