Vergeet niet te stemmen op de Folder van het Jaar

Vergeet niet te stemmen op de Folder van het Jaar

Tot en met 30 oktober is het mogelijk om te stemmen voor de Folder van het Jaar, de prijs die dit jaar voor de tweede keer wordt uitgereikt aan de beste retailfolder. Wie nu stemt, maakt kans op een tablet of een Samsung Smart-TV.

Prijzen te winnen

Met de verkiezing van de Folder van het Jaar worden retailers die werk maken van een innovatieve en aantrekkelijke folders eens in de schijnwerpers geplaatst. Het is dan ook belangrijk dat zoveel mogelijk consumenten stemmen op wat volgens hen de beste folder van het land is. Ook uw stem is daarbij belangrijk.

 

Nationale retailers moeten immers minstens 600 stemmen verzamelen om in aanmerking te komen voor een nominatie, bij regionale retailers ligt die grens op 120 stemmen. Stemmers maken bovendien kans op mooie prijzen, zoals tablets en een SMART Signage TV van Samsung.


Bij het stemmen worden bezoekers niet enkel gepeild naar hun favoriete folder, maar wordt hen ook gevraagd om de folders te evalueren op verschillende aspecten. Zo wordt ook dieper ingegaan op de lay-out, het formaat, originaliteit en meer. Aan de hand van die resultaten zal per categorie een winnaar aangeduid worden.


Bekendmaking op RetailDetail Night

De prijs voor Folder van het Jaar werd vorig jaar voor de eerste keer uitgereikt: toen werden de folders van Makro, Colruyt, Brico en Delhaize in de bloemetjes gezet. Voor de tweede editie werden de categorieën alvast uitgebreid en aangepast.


De zeven categorieën zijn dit jaar met name: "Doe-het-zelf, Tuin & dieren", "Electro & telecom", "Fashion & beauty", "Baby & speelgoed", "Thuis & decoratie", "Supermarkten" en "Auto, sport & vrije tijd". Een vakjury zal nog een prijs voor de creatiefste folder uitreiken.

 

Op 27 november maakt RetailDetail op de RetailDetail Night de winnaars van Folder van het Jaar 2014 bekend. Folder van het Jaar 2014 wordt georganiseerd in samenwerking met BD myShopi, advertising agency Pubmarket!, marketingbureau Marketing Map, marktonderzoeker GfK Belgium en Koninklijke Drukkerij Em. De Jong.

 

Klik hier om te stemmen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Storesquare mikt op 1 miljoen bezoekers - en Nederland

21/08/2017

Sinds de start in februari 2016 is Storesquare uitgegroeid tot de grootste Vlaamse start-up in e-commerce. Met een nieuwe look, een aangepaste prijsstructuur en doorgedreven data-analyse zet het bedrijf nieuwe stappen - ook richting Nederland. 

Heineken mag duizenden Britse pubs overnemen

18/08/2017

Heineken heeft van de Britse concurrentiewaakhond CMA een positief signaal gekregen om de Britse pubs van Punch Taverns over te nemen. In totaal krijgt Heineken zo 1.900 pubs in handen, in ruil voor 305 miljoen pond (350 miljoen euro).

Boobs ’n Burps sluit alle winkels

18/08/2017

De borstvoedingswinkels van Boobs ‘n Burps in Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt en Brussel sluiten allemaal de deuren. Oprichtster Roeline Ham zegt dat ze niet kan opboksen tegen de online concurrentie.

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc verkocht aan een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

Back to top