Veritas zet stappen voor eerste Franse winkel

Veritas zet stappen voor eerste Franse winkel

Winkelketen Veritas is op zijn website op zoek naar een Store Manager voor een nieuwe winkel. Dat is op zich geen opmerkelijk nieuws, ware het niet dat de nieuwe winkel zijn deuren zal openen in Frankrijk.

Expansie dankzij investering

De nieuwe winkel waarvoor Veritas een Store Manager zoekt is gelegen in het Franse Lieusaint, in de stedelijke agglomeratie Sénart. Het filiaal in Lieusaint zal de eerste Franse vestiging voor Veritas zijn.


Het is geen volledig verrassend nieuws dat Veritas de stap naar Frankrijk wil zetten. In maart van vorig jaar nam de Belgische investeringsmaatschappij Indufin een meerderheidsbelang in Veritas, met als doel te werken aan de internationale expansie.


"Als we ons groeitempo van 8 à 10 winkelopeningen per jaar aanhouden, bereiken we tegen 2017 het plafond in België en Luxemburg. We zien ruimte voor maximum 130 winkels. We willen daarom de landsgrenzen overstijgen en de Euro-regio gaan bedienen", vertelde CEO Ine Verhaert toen over de reden voor de expansiedrang.


In september opende Veritas al zijn eerste winkel in het buitenland, met een Duitse winkel in Bochum, in Noordrijn-Westfalen. Veritas wil in die regio vier testwinkels openen en zal pas daarna beslissen of het overgaat tot een verdere uitrol. Waarschijnlijk volgt in Frankrijk een soortgelijk scenario.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologisch en betrouwbaar zou zijn.

 

Shoptalk kondigt nieuw mondiaal evenement aan

26/09/2017

In 2018 slaan Shoptalk Europe en Shoptalk U.S. de handen in elkaar voor het eerste mondiale event over retail- en e-commerce-innovatie. Eerst gaat op 8-11 oktober wel nog Shoptalk Europe door in Kopenhagen.

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

Back to top