Versnelde groei in Europa zorgt voor sterke cijfers Carrefour

Versnelde groei in Europa zorgt voor sterke cijfers Carrefour

De omzet van de Franse supermarktketen Carrefour is in het derde kwartaal met meer dan twee procent gestegen, voornamelijk dankzij een versnelde groei in Spanje en Italië. Ook België groeide sneller dan het gemiddelde.

Terugval in Azië

De omzet van Carrefour kwam in het derde kwartaal uit op 21,5 miljard euro, een stijging van 2,2% ten opzichte van een jaar eerder. Op thuismarkt Frankrijk groeide de omzet met 2,3% naar 10,3 miljard euro, daarbuiten was er een groei van 2,2%. In de eerste drie kwartalen samen groeide de omzet van Carrefour met 4,1% naar 63,9 miljard euro.

 

In Frankrijk gingen de hypermarkten en supermarkten er wel licht op achteruit, maar de andere formats zagen hun omzet wel met liefst 25% stijgen. Op vergelijkbare basis was er bij de supermarkten en hypermarkten dan weer wel sprake van een groei van respectievelijk 2,5 procent en 0,7 procent.

 

De sterkste Europese groeiers op vergelijkbare basis in het derde kwartaal waren Spanje (4,6%) en Italië (5,9%). Ook in België ging de vergelijkbare omzet met 2,7% de hoogte in: daardoor steeg de vergelijkbare groei in heel Europa (zonder Frankrijk) met 4,2%. In Latijns-Amerika ging de vergelijkbare omzet met 11,7% omhoog, terwijl er in Azië een terugval was van 7,5%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top