Versnelde groei in Europa zorgt voor sterke cijfers Carrefour | RetailDetail

Versnelde groei in Europa zorgt voor sterke cijfers Carrefour

Versnelde groei in Europa zorgt voor sterke cijfers Carrefour

De omzet van de Franse supermarktketen Carrefour is in het derde kwartaal met meer dan twee procent gestegen, voornamelijk dankzij een versnelde groei in Spanje en Italië. Ook België groeide sneller dan het gemiddelde.

Terugval in Azië

De omzet van Carrefour kwam in het derde kwartaal uit op 21,5 miljard euro, een stijging van 2,2% ten opzichte van een jaar eerder. Op thuismarkt Frankrijk groeide de omzet met 2,3% naar 10,3 miljard euro, daarbuiten was er een groei van 2,2%. In de eerste drie kwartalen samen groeide de omzet van Carrefour met 4,1% naar 63,9 miljard euro.

 

In Frankrijk gingen de hypermarkten en supermarkten er wel licht op achteruit, maar de andere formats zagen hun omzet wel met liefst 25% stijgen. Op vergelijkbare basis was er bij de supermarkten en hypermarkten dan weer wel sprake van een groei van respectievelijk 2,5 procent en 0,7 procent.

 

De sterkste Europese groeiers op vergelijkbare basis in het derde kwartaal waren Spanje (4,6%) en Italië (5,9%). Ook in België ging de vergelijkbare omzet met 2,7% de hoogte in: daardoor steeg de vergelijkbare groei in heel Europa (zonder Frankrijk) met 4,2%. In Latijns-Amerika ging de vergelijkbare omzet met 11,7% omhoog, terwijl er in Azië een terugval was van 7,5%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

De dampwinkels of vape shops, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien het aantal klanten dalen. Strengere wetgeving is een van de redenen voor die daling.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

Back to top