Versnelde groei in Europa zorgt voor sterke cijfers Carrefour | RetailDetail

Versnelde groei in Europa zorgt voor sterke cijfers Carrefour

Versnelde groei in Europa zorgt voor sterke cijfers Carrefour

De omzet van de Franse supermarktketen Carrefour is in het derde kwartaal met meer dan twee procent gestegen, voornamelijk dankzij een versnelde groei in Spanje en Italië. Ook België groeide sneller dan het gemiddelde.

Terugval in Azië

De omzet van Carrefour kwam in het derde kwartaal uit op 21,5 miljard euro, een stijging van 2,2% ten opzichte van een jaar eerder. Op thuismarkt Frankrijk groeide de omzet met 2,3% naar 10,3 miljard euro, daarbuiten was er een groei van 2,2%. In de eerste drie kwartalen samen groeide de omzet van Carrefour met 4,1% naar 63,9 miljard euro.

 

In Frankrijk gingen de hypermarkten en supermarkten er wel licht op achteruit, maar de andere formats zagen hun omzet wel met liefst 25% stijgen. Op vergelijkbare basis was er bij de supermarkten en hypermarkten dan weer wel sprake van een groei van respectievelijk 2,5 procent en 0,7 procent.

 

De sterkste Europese groeiers op vergelijkbare basis in het derde kwartaal waren Spanje (4,6%) en Italië (5,9%). Ook in België ging de vergelijkbare omzet met 2,7% de hoogte in: daardoor steeg de vergelijkbare groei in heel Europa (zonder Frankrijk) met 4,2%. In Latijns-Amerika ging de vergelijkbare omzet met 11,7% omhoog, terwijl er in Azië een terugval was van 7,5%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

25/06/2018

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.