Vier 'game changing' auteurs stellen nieuwe boeken voor op RetailDetail Night

Vier 'game changing' auteurs stellen nieuwe boeken voor op RetailDetail Night

Op de RetailDetail Night komen vier toppers uit de retailwereld (Steven Van Belleghem, Jo Caudron, Wouter Torfs en Herman Konings) hun nieuwste boek voorstellen. En daar koppelt RFB een unieke actie aan: schrijf op tijd in en krijg alle boeken gratis.

Waar gaat het voorprogramma van Retail Forum Belgium dit jaar over?

Secretaris Jo Vanmeirhaeghe: “We gaan met een aantal vooraanstaande personaliteiten dieper in op een aantal thema’s. We leven in verwarrende en veranderende tijden, en het is ook voor retailers zaak om houvast te krijgen op verschillende domeinen, zoals technologie en human resources, naar de toekomst toe.

 

Veel informatie die ons bereikt is echter vrij oppervlakkig en daarom denken we dat het niet slecht is om ook te gaan kijken naar de meer diepgaande analyses die gebeuren en worden uitgeschreven. Zo komen we terecht bij een aantal vooraanstaande personen die zich al schrijvende verdiept hebben in die thema’s. Zij gaan zelf hun boek presenteren, maar ze zullen ook vragen krijgen. We vatten het een beetje op als een spel van woord en wederwoord.

 

We willen ook aangeven dat onze vrienden-retailers niet altijd het warme water moeten uitvinden, maar dat ze ook kunnen kijken naar anderen. Je haalt er ongetwijfeld een boel inspiratie uit die kan helpen naar de toekomst. Dat is het opzet.”

 

Jullie voorprogramma heet ‘game changers’. Waarom zijn die auteurs voor jullie ‘game changers’?

J.V.: “Omdat ze elk op hun terrein de bakens verzetten. Het zijn geen mensen die braafjes de kudde volgen en schrijven wat je elke dag opnieuw in de algemene pers leest, maar mensen die ook buiten de lijntjes durven kleuren en ‘out of the box’ redeneren en nadenken over hun vakgebied.

 

Ze kunnen dat precies omdat ze hun vak bijzonder goed beheersen. Het zijn mensen met een ruime ervaring en een grote bekendheid binnen hun domein, en daarom kunnen ze ook vernieuwend zijn. Ik denk dat de mensen die die creativiteit opbrengen, die goed aanvoelen wat de toekomst brengt, werkelijke ‘game changers’ kunnen zijn: het zijn zij die de spelregels uitleggen en tonen hoe de toekomst er zal uitzien."

 

Jullie doen ook een actie waarbij de ‘early birds’ alle vier de boeken gratis mee naar huis krijgen.

J.V.: “Inderdaad, en dat levert je als ‘early bird’ toch wel een voordeel van bijna 150 euro op. Dat is uiteraard altijd leuk, en we kunnen dat doen omdat we een hele goede samenwerking hebben met RetailDetail en met de schrijvers en de uitgevers. Het is een gezamenlijke actie voor zij die de RetailDetail Night willen bijwonen.”

 

Waar kijk je zelf het meest naar uit op de RetailDetail Night dit jaar?

J.V.: “Voor ons als Retail Forum Belgium is de uitreiking van onze awards, 'Retailer of the year 2014' en de 'Career Achievement Award 2014', natuurlijk iets om sterk naar uit te kijken. Niet het minst omdat het de aanwezigen zelf zijn die over de winnaars en de verliezers beslissen. Die uitreikingen vormen dan ook de afsluiting van het formele gedeelte van de avond.

 

Er is echter ook voor elk wat wils. Waar we ons zeker op verheugen, is het samenkomen van verschillende elementen. Op de RetailDetail Night heb je heel gerichte programma’s: bij de voorprogramma’s kan je, net als op het buffet achteraf, uit het menu pikken waar je het meest zin in hebt of wat je het meest aanbelangt.

 

Daarnaast heb je nog het netwerken, dat fenomenaal kan zijn, omdat je daar meer dan duizend mensen samen hebt. Het is een van de ijkpunten in het jaarlijkse retailleven, waar je nieuwe inzichten opdoet, waar je nieuwe mensen leert kennen en waar je weer een stuk motivatie en inspiratie haalt om in de dagdagelijkse jungle van de retail opnieuw je mannetje te kunnen staan.”

 

Is dat voor jou de sterkte van de RetailDetail Night, het netwerken en het verspreiden van informatie?

J.V.: “Absoluut. Het geeft iedereen ook een enorme boost: het is een mentale opkikker als je met zovelen samen bent, die tenslotte allemaal in eenzelfde branche werkzaam zijn. Het sterkt je om er iedere dag weer voor te gaan en er met je ploeg te staan.”

 

 

Wilt u er ook bij zijn op de RetailDetail Night? Schrijf u dan snel in of kijk voor meer informatie op http://www.retaildetail.eu/events. Wie voor 17 november inschrijft, geniet van de 'early bird'-actie en krijgt alle vier de boeken van de 'game changers' gratis mee naar huis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top