Vier 'game changing' auteurs stellen nieuwe boeken voor op RetailDetail Night | RetailDetail

Vier 'game changing' auteurs stellen nieuwe boeken voor op RetailDetail Night

Vier 'game changing' auteurs stellen nieuwe boeken voor op RetailDetail Night

Op de RetailDetail Night komen vier toppers uit de retailwereld (Steven Van Belleghem, Jo Caudron, Wouter Torfs en Herman Konings) hun nieuwste boek voorstellen. En daar koppelt RFB een unieke actie aan: schrijf op tijd in en krijg alle boeken gratis.

Waar gaat het voorprogramma van Retail Forum Belgium dit jaar over?

Secretaris Jo Vanmeirhaeghe: “We gaan met een aantal vooraanstaande personaliteiten dieper in op een aantal thema’s. We leven in verwarrende en veranderende tijden, en het is ook voor retailers zaak om houvast te krijgen op verschillende domeinen, zoals technologie en human resources, naar de toekomst toe.

 

Veel informatie die ons bereikt is echter vrij oppervlakkig en daarom denken we dat het niet slecht is om ook te gaan kijken naar de meer diepgaande analyses die gebeuren en worden uitgeschreven. Zo komen we terecht bij een aantal vooraanstaande personen die zich al schrijvende verdiept hebben in die thema’s. Zij gaan zelf hun boek presenteren, maar ze zullen ook vragen krijgen. We vatten het een beetje op als een spel van woord en wederwoord.

 

We willen ook aangeven dat onze vrienden-retailers niet altijd het warme water moeten uitvinden, maar dat ze ook kunnen kijken naar anderen. Je haalt er ongetwijfeld een boel inspiratie uit die kan helpen naar de toekomst. Dat is het opzet.”

 

Jullie voorprogramma heet ‘game changers’. Waarom zijn die auteurs voor jullie ‘game changers’?

J.V.: “Omdat ze elk op hun terrein de bakens verzetten. Het zijn geen mensen die braafjes de kudde volgen en schrijven wat je elke dag opnieuw in de algemene pers leest, maar mensen die ook buiten de lijntjes durven kleuren en ‘out of the box’ redeneren en nadenken over hun vakgebied.

 

Ze kunnen dat precies omdat ze hun vak bijzonder goed beheersen. Het zijn mensen met een ruime ervaring en een grote bekendheid binnen hun domein, en daarom kunnen ze ook vernieuwend zijn. Ik denk dat de mensen die die creativiteit opbrengen, die goed aanvoelen wat de toekomst brengt, werkelijke ‘game changers’ kunnen zijn: het zijn zij die de spelregels uitleggen en tonen hoe de toekomst er zal uitzien."

 

Jullie doen ook een actie waarbij de ‘early birds’ alle vier de boeken gratis mee naar huis krijgen.

J.V.: “Inderdaad, en dat levert je als ‘early bird’ toch wel een voordeel van bijna 150 euro op. Dat is uiteraard altijd leuk, en we kunnen dat doen omdat we een hele goede samenwerking hebben met RetailDetail en met de schrijvers en de uitgevers. Het is een gezamenlijke actie voor zij die de RetailDetail Night willen bijwonen.”

 

Waar kijk je zelf het meest naar uit op de RetailDetail Night dit jaar?

J.V.: “Voor ons als Retail Forum Belgium is de uitreiking van onze awards, 'Retailer of the year 2014' en de 'Career Achievement Award 2014', natuurlijk iets om sterk naar uit te kijken. Niet het minst omdat het de aanwezigen zelf zijn die over de winnaars en de verliezers beslissen. Die uitreikingen vormen dan ook de afsluiting van het formele gedeelte van de avond.

 

Er is echter ook voor elk wat wils. Waar we ons zeker op verheugen, is het samenkomen van verschillende elementen. Op de RetailDetail Night heb je heel gerichte programma’s: bij de voorprogramma’s kan je, net als op het buffet achteraf, uit het menu pikken waar je het meest zin in hebt of wat je het meest aanbelangt.

 

Daarnaast heb je nog het netwerken, dat fenomenaal kan zijn, omdat je daar meer dan duizend mensen samen hebt. Het is een van de ijkpunten in het jaarlijkse retailleven, waar je nieuwe inzichten opdoet, waar je nieuwe mensen leert kennen en waar je weer een stuk motivatie en inspiratie haalt om in de dagdagelijkse jungle van de retail opnieuw je mannetje te kunnen staan.”

 

Is dat voor jou de sterkte van de RetailDetail Night, het netwerken en het verspreiden van informatie?

J.V.: “Absoluut. Het geeft iedereen ook een enorme boost: het is een mentale opkikker als je met zovelen samen bent, die tenslotte allemaal in eenzelfde branche werkzaam zijn. Het sterkt je om er iedere dag weer voor te gaan en er met je ploeg te staan.”

 

 

Wilt u er ook bij zijn op de RetailDetail Night? Schrijf u dan snel in of kijk voor meer informatie op http://www.retaildetail.eu/events. Wie voor 17 november inschrijft, geniet van de 'early bird'-actie en krijgt alle vier de boeken van de 'game changers' gratis mee naar huis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.