Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl

Vijftigste winkel voor Fietsenwinkel.nl

Fietsenwinkel.nl heeft zijn vijftigste fysieke winkel geopend: een opmerkelijke expansie voor de keten, die met Nieuwjaar nog amper aan elf vestigingen in België en Nederland zat.

Complementair met webshop

Fietsenwinkel.nl startte in 2012 als een webshop, met toen slechts één fysieke vestiging. In 2016 werd echter besloten om daar verandering in te brengen en aan het einde van dat jaar waren er al 11 winkels van de keten. Daar zijn er dit jaar nog eens 39 bij gekomen, wat het totaal nu op 50 vestigingen brengt.

 

Volgens Fietsenwinkel.nl zijn de winkels nodig, omdat de meeste klanten een fiets nog steeds willen zien en voelen, voor ze overgaan tot een aankoop. “Wij zien onze online webshop en fysieke winkels nadrukkelijk als complementair. Klanten beginnen hun oriëntatie op onze website, komen voor deskundig advies en een testrit naar onze winkel, waarna ze uiteindelijk de aankoop doen”, zegt CEO Bastiaan Hagenouw.

 

Om voldoende ruimte te hebben, onder andere voor het testparcours, kiest Fietsenwinkel.nl steevast voor locaties aan de rand van de stad. Toch moeten de winkels voor iedereen goed bereikbaar blijven. “In januari 2017 hadden we ons tot doel gesteld dat 90% van consumenten binnen 30 minuten rijden bij een van onze winkels moest kunnen zijn, voor het eind van dit jaar. Dit streven hebben we met de opening van onze 50ste winkel nu al behaald” aldus Hagenhouw.

 

Fietsenwinkel.nl maakt deel uit van de International Bike Group, die naast België en Nederland ook actief is in Denemarken, Noorwegen en Zweden. De groep beschikt in België en Nederland samen ook over meer dan 270 servicepunten, om klanten ook na de aankoop te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland slechts "een kwestie van tijd" zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Back to top