Visa en Worldline lanceren contactloos betalen bij Carrefour

Visa en Worldline lanceren contactloos betalen bij Carrefour

Klanten van Carrefour België zullen binnenkort in vrijwel alle winkels contactloos kunnen betalen: de betaalterminals in de 747 winkels van de keten zullen tegen het einde van het jaar allemaal uitgerust worden met de draadloze technologie van Visa.

"Koopervaring optimaliseren"

Carrefour lanceerde in 2010 al een systeem waarbij klanten contactloos konden betalen met hun Visa-kaart van Carrefour. Dat systeem wordt nu uitgebreid naar alle betaalkaarten die contactloos betalen ondersteunen. "Bij Carrefour België richten we ons op innovaties die de consument in staat stellen om gemakkelijker te winkelen. De aanvaarding van contactloze betaalkaarten staat centraal in onze visie om de koopervaring van de klant te optimaliseren", zegt Baptiste van Outryve.

 

Bij Visa hopen ze alvast dat de technologie snel populair zal worden bij de klanten van Carrefour, zoals dat ook al het geval is in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Polen en Tsjechië. De voorbije 12 maanden werden er zo al 1,1 miljard contactloze transacties uitgevoerd in Europa. "We zijn ervan overtuigd dat deze technologie de nieuwe standaard in de Belgische distributiesector en de detailhandel zal worden. Daarom dat hij voortaan automatisch wordt geïntegreerd in alle nieuwe betaalterminals van Worldline", zegt Willy Walraeve, CEO van Worldline Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top