Visa en Worldline lanceren contactloos betalen bij Carrefour

Visa en Worldline lanceren contactloos betalen bij Carrefour

Klanten van Carrefour België zullen binnenkort in vrijwel alle winkels contactloos kunnen betalen: de betaalterminals in de 747 winkels van de keten zullen tegen het einde van het jaar allemaal uitgerust worden met de draadloze technologie van Visa.

"Koopervaring optimaliseren"

Carrefour lanceerde in 2010 al een systeem waarbij klanten contactloos konden betalen met hun Visa-kaart van Carrefour. Dat systeem wordt nu uitgebreid naar alle betaalkaarten die contactloos betalen ondersteunen. "Bij Carrefour België richten we ons op innovaties die de consument in staat stellen om gemakkelijker te winkelen. De aanvaarding van contactloze betaalkaarten staat centraal in onze visie om de koopervaring van de klant te optimaliseren", zegt Baptiste van Outryve.

 

Bij Visa hopen ze alvast dat de technologie snel populair zal worden bij de klanten van Carrefour, zoals dat ook al het geval is in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Polen en Tsjechië. De voorbije 12 maanden werden er zo al 1,1 miljard contactloze transacties uitgevoerd in Europa. "We zijn ervan overtuigd dat deze technologie de nieuwe standaard in de Belgische distributiesector en de detailhandel zal worden. Daarom dat hij voortaan automatisch wordt geïntegreerd in alle nieuwe betaalterminals van Worldline", zegt Willy Walraeve, CEO van Worldline Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top