Visa en Worldline lanceren contactloos betalen bij Carrefour | RetailDetail

Visa en Worldline lanceren contactloos betalen bij Carrefour

Visa en Worldline lanceren contactloos betalen bij Carrefour

Klanten van Carrefour België zullen binnenkort in vrijwel alle winkels contactloos kunnen betalen: de betaalterminals in de 747 winkels van de keten zullen tegen het einde van het jaar allemaal uitgerust worden met de draadloze technologie van Visa.

"Koopervaring optimaliseren"

Carrefour lanceerde in 2010 al een systeem waarbij klanten contactloos konden betalen met hun Visa-kaart van Carrefour. Dat systeem wordt nu uitgebreid naar alle betaalkaarten die contactloos betalen ondersteunen. "Bij Carrefour België richten we ons op innovaties die de consument in staat stellen om gemakkelijker te winkelen. De aanvaarding van contactloze betaalkaarten staat centraal in onze visie om de koopervaring van de klant te optimaliseren", zegt Baptiste van Outryve.

 

Bij Visa hopen ze alvast dat de technologie snel populair zal worden bij de klanten van Carrefour, zoals dat ook al het geval is in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Polen en Tsjechië. De voorbije 12 maanden werden er zo al 1,1 miljard contactloze transacties uitgevoerd in Europa. "We zijn ervan overtuigd dat deze technologie de nieuwe standaard in de Belgische distributiesector en de detailhandel zal worden. Daarom dat hij voortaan automatisch wordt geïntegreerd in alle nieuwe betaalterminals van Worldline", zegt Willy Walraeve, CEO van Worldline Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.