Visa Inc. koopt Visa Europe terug | RetailDetail

Visa Inc. koopt Visa Europe terug

Visa Inc. koopt Visa Europe terug

Visa Inc., 's werelds grootste betaalnetwerk, heeft Visa Europe gekocht. Acht jaar geleden scheidden de wegen van beide bedrijven zich, nu worden ze onder één paraplu herenigd. De overname moet Visa wapenen in zijn strijd met rivaal MasterCard.

Deal kan oplopen tot 21,2 miljard euro

Visa Inc. legt voor Visa Europe in eerste instantie 11,5 miljard euro cash op tafel, plus aandelen voor een bedrag van zo'n 5 miljard euro. De totale waarde van de deal kan vier jaar na de afronding van de overname oplopen tot zowat 21,2 miljard euro.

 

Het Europese onderdeel werd in 2007 afgesplitst toen het betaalnetwerk zonder zijn Europese poot naar de beurs trok. Vanaf dan was Visa Europe in handen van ruim 3.000 Europese banken, van wie het Britse Barclays de grootste is. Visa Europe beheert meer dan 500 miljoen betaalkaarten in Europa en transfereert één op de zes euro's die in Europa worden gespendeerd.

 

Met de overname wordt Visa Inc. nu wereldwijd actief en kan het dankzij de inkomsten uit "een zeer aantrekkelijke regio" (zoals Visa Inc. Europa omschrijft) zijn voet zetten naast eeuwige concurrent MasterCard, die al veel langer wereldwijd opereert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.