Voortaan ook bij de kapper betalen met smartphone

Voortaan ook bij de kapper betalen met smartphone

Na een succesvolle test heeft kappersketen Kreatos beslist om de mobiele betaaloplossing SEQR uit te rollen naar zijn 28 eigen filialen en de eerste vier franchisenemers. Het is de bedoeling dat op termijn ook alle franchisenemers betalingen met smartphone aanvaarden.

Vlot en veilig betalen met smartphone

“We zochten al lang naar een manier om onze klanten vlot en veilig met hun smartphone te laten betalen,” zegt algemeen directeur Gauke Poppema, “We zijn dan ook erg blij dat dit nu kan met SEQR.” De kappersketen met 123 vestigingen in ons land gaat het betalen met smartphone eerst uitrollen in zijn 28 kapsalons in eigen beheer en daarna ook stelselmatig bij zijn kapsalons in franchise, zo klinkt het.

 

SEQR (spreek uit: ‘secure’) is sinds 2014 actief op de Belgische markt van het mobiel betalen. Eerder kozen Colruyt Group (Colruyt, ColliShop, Okay, Dreamland, Dreambaby, CRU,…) en McDonald’s al voor SEQR. Peter van der Hart, bij SEQR-ontwikkelaar Seamless verantwoordelijk voor Noord-Europa, ziet Kreatos graag komen: “Het is een volgende stap in onze ambitie om van SEQR de standaard te maken op het vlak van mobiele betalingen.”

 

Seamless, één van ‘s werelds grootste leveranciers van betaalsystemen voor mobiele telefoons, werd opgericht in 2001. Het bedrijf verwerkt intussen al meer dan 3,1 miljard transacties per jaar via 525.000 actieve verkooppunten in 26 landen. Wereldwijd hebben al 6.200 handelaars gekozen voor SEQR, waarbij de grootste ketens in levensmiddelen, fastfood en retail op de markten waar SEQR is gevestigd: Zweden, Finland, Roemenië, België, Portugal, Nederland, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top