Voortaan ook bij de kapper betalen met smartphone | RetailDetail

Voortaan ook bij de kapper betalen met smartphone

Voortaan ook bij de kapper betalen met smartphone

Na een succesvolle test heeft kappersketen Kreatos beslist om de mobiele betaaloplossing SEQR uit te rollen naar zijn 28 eigen filialen en de eerste vier franchisenemers. Het is de bedoeling dat op termijn ook alle franchisenemers betalingen met smartphone aanvaarden.

Vlot en veilig betalen met smartphone

“We zochten al lang naar een manier om onze klanten vlot en veilig met hun smartphone te laten betalen,” zegt algemeen directeur Gauke Poppema, “We zijn dan ook erg blij dat dit nu kan met SEQR.” De kappersketen met 123 vestigingen in ons land gaat het betalen met smartphone eerst uitrollen in zijn 28 kapsalons in eigen beheer en daarna ook stelselmatig bij zijn kapsalons in franchise, zo klinkt het.

 

SEQR (spreek uit: ‘secure’) is sinds 2014 actief op de Belgische markt van het mobiel betalen. Eerder kozen Colruyt Group (Colruyt, ColliShop, Okay, Dreamland, Dreambaby, CRU,…) en McDonald’s al voor SEQR. Peter van der Hart, bij SEQR-ontwikkelaar Seamless verantwoordelijk voor Noord-Europa, ziet Kreatos graag komen: “Het is een volgende stap in onze ambitie om van SEQR de standaard te maken op het vlak van mobiele betalingen.”

 

Seamless, één van ‘s werelds grootste leveranciers van betaalsystemen voor mobiele telefoons, werd opgericht in 2001. Het bedrijf verwerkt intussen al meer dan 3,1 miljard transacties per jaar via 525.000 actieve verkooppunten in 26 landen. Wereldwijd hebben al 6.200 handelaars gekozen voor SEQR, waarbij de grootste ketens in levensmiddelen, fastfood en retail op de markten waar SEQR is gevestigd: Zweden, Finland, Roemenië, België, Portugal, Nederland, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top