Wal-Mart maakt leven werknemers wat prettiger

Wal-Mart maakt leven werknemers wat prettiger

De Amerikaanse winkelketen Wal-Mart gaat enkele veranderingen aan zijn beleid doorvoeren, die het leven op de werkvloer in de supermarkten iets aangenamer moeten maken. Zo wordt onder andere de temperatuur opgeschroefd.

Radio Wal-Mart

Momenteel wordt de temperatuur in de winkels geregeld vanop het hoofdkantoor. Die zal nu iets hoger gezet worden, om het de werknemers iets comfortabeler te maken.


Ook de dresscode wordt aangepast. Nu moeten medewerkers een kaki broek en een hemd van de keten dragen, binnenkort mogen ze ook een simpele jeans aantrekken. Wie zwaar werk uitoefent, mag het hemd zelfs inwisselen voor een T-shirt.


Verder wordt ook Radio Wal-Mart opnieuw ingevoerd. Die 'radiozender' van het bedrijf werd negen jaar geleden afgeschaft en vervangen door een herhalende en beperkte playlist. Voortaan zal er meer variatie zijn in de nummers en is er een DJ die de nummers zal uitkiezen.

 

Alle veranderingen gaan volgende maand in. De wijzigingen worden doorgevoerd, omdat Amerikaanse werkgevers meer moeite moeten doen om gemotiveerd personeel aan te trekken. De Amerikaanse jobmarkt komt immers weer op gang, waardoor de gemiddelde Amerikaan weer iets meer keuze heeft. Eerder beloofde Wal-Mart ook al een loonsverhoging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top