Walmart geeft vrouwelijke ondernemers eigen label

Walmart geeft vrouwelijke ondernemers eigen label

Walmart heeft het label 'Women Owned' geïntroduceerd, waarmee de Amerikaanse keten producten aanduidt die zijn gemaakt door bedrijven met een vrouwelijke eigenaar. Zo wil het bedrijf de verkoop bij vrouwen aanzwengelen.

Vrouwen willen producten van vrouwen

Volgens een recent onderzoek van Walmart willen vrouwen liefst producten kopen die gemaakt of bedacht zijn door andere vrouwen. Aangezien de meeste klanten bij Walmart vrouwen zijn, is het commercieel erg lonend voor de keten om aan die wens tegemoet te komen.

 

Het nieuwe logo is te zien bij alle producten op de website en in de winkels die voortkomen uit bedrijven die voor minstens 51 procent in handen zijn van een vrouw. De producten zijn geverifieerd door de Women's Business Enterprise National Council of WEConnect.

 

Walmart hoopt ook zo de plooien te kunnen gladstrijken met enkele vrouwenrechtenverenigingen. Vorig jaar kwam het bedrijf nog onder vuur te liggen, omdat het zou discrimineren tegen zwangere vrouwen. Die zouden geen loonsverhogingen of promotie kunnen krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top