Walmart geeft vrouwelijke ondernemers eigen label | RetailDetail

Walmart geeft vrouwelijke ondernemers eigen label

Walmart geeft vrouwelijke ondernemers eigen label

Walmart heeft het label 'Women Owned' geïntroduceerd, waarmee de Amerikaanse keten producten aanduidt die zijn gemaakt door bedrijven met een vrouwelijke eigenaar. Zo wil het bedrijf de verkoop bij vrouwen aanzwengelen.

Vrouwen willen producten van vrouwen

Volgens een recent onderzoek van Walmart willen vrouwen liefst producten kopen die gemaakt of bedacht zijn door andere vrouwen. Aangezien de meeste klanten bij Walmart vrouwen zijn, is het commercieel erg lonend voor de keten om aan die wens tegemoet te komen.

 

Het nieuwe logo is te zien bij alle producten op de website en in de winkels die voortkomen uit bedrijven die voor minstens 51 procent in handen zijn van een vrouw. De producten zijn geverifieerd door de Women's Business Enterprise National Council of WEConnect.

 

Walmart hoopt ook zo de plooien te kunnen gladstrijken met enkele vrouwenrechtenverenigingen. Vorig jaar kwam het bedrijf nog onder vuur te liggen, omdat het zou discrimineren tegen zwangere vrouwen. Die zouden geen loonsverhogingen of promotie kunnen krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

25/06/2018

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.