Walmart geeft vrouwelijke ondernemers eigen label | RetailDetail

Walmart geeft vrouwelijke ondernemers eigen label

Walmart geeft vrouwelijke ondernemers eigen label

Walmart heeft het label 'Women Owned' geïntroduceerd, waarmee de Amerikaanse keten producten aanduidt die zijn gemaakt door bedrijven met een vrouwelijke eigenaar. Zo wil het bedrijf de verkoop bij vrouwen aanzwengelen.

Vrouwen willen producten van vrouwen

Volgens een recent onderzoek van Walmart willen vrouwen liefst producten kopen die gemaakt of bedacht zijn door andere vrouwen. Aangezien de meeste klanten bij Walmart vrouwen zijn, is het commercieel erg lonend voor de keten om aan die wens tegemoet te komen.

 

Het nieuwe logo is te zien bij alle producten op de website en in de winkels die voortkomen uit bedrijven die voor minstens 51 procent in handen zijn van een vrouw. De producten zijn geverifieerd door de Women's Business Enterprise National Council of WEConnect.

 

Walmart hoopt ook zo de plooien te kunnen gladstrijken met enkele vrouwenrechtenverenigingen. Vorig jaar kwam het bedrijf nog onder vuur te liggen, omdat het zou discrimineren tegen zwangere vrouwen. Die zouden geen loonsverhogingen of promotie kunnen krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.