Warner Bros. gaat films aanbieden via Facebook | RetailDetail

Warner Bros. gaat films aanbieden via Facebook

Warner Bros. gaat films aanbieden via Facebook

Warner Bros., de grootste filmstudio ter wereld, biedt sinds deze week films aan op Facebook. In een testversie gaat het alleen om kaskraker "The Dark Knight", die ook enkel aan Amerikaanse Facebookers wordt aangeboden. Zij kunnen voor 30 Facebook-credits (2,16 euro) de film gedurende 48 uur afspelen. Warner test wel vaker nieuwe verkoopsplatformen: eerder bood de studio ook al dezelfde film en Inception aan via iPad en iPhone.

 

Facebook als home cinema

Het systeem zit heel eenvoudig in elkaar: de Facebookgebruiker moet eerst de pagina van Warner 'liken' en kan dan voor 30 credits de film bekijken. De betaling geeft voor 48 uur toegang tot de film, de gebruiker kan in die tijdsspanne naar hartenlust pauzeren en opnieuw verderkijken. Zelfs uitloggen en weer inloggen beperkt het recht op verderkijken niet. Het is echter niet duidelijk of je de film dan met eenzelfde account verschillende keren op verschillende computers mag zien. Tijdens en na het kijken kan de huurder uiteraard ook commentaar geven op de film of Facebookchat gebruiken.

 

In principe wordt het aanbod in de komende weken stelselmatig uitgebreid met andere films, maar of het systeem ook naar Europa komt, is nog niet geweten. Zo zijn er nog wel meer onduidelijkheden, bijvoorbeeld over de manier van streamen (Flash? Silverlight?) of over de bescherming (kan je met een Amerikaanse account in Europa films kijken?). Ook of het systeem wordt uitgebreid naar andere filmstudio's is nog niet duidelijk. Wel liet Facebook weten dat het ook andere mediagroepen zal helpen hun films te verspreiden via speciale pagina's.

 

In een mededeling schreef het bedrijf: "Er zijn al meer dan 400 games en applicaties die gebruikers toelaten om makkelijk en veilig virtuele en digitale diensten aan te kopen met Facebook-credits. Wij moedigen alle ontwikkelaars aan om onze credits op vernieuwende manieren aan te wenden om de Facebook-ervaring nog interessanter te maken." Aan deze credit-deals houdt Facebook een vergoeding van 30% over. 

 

 

 

 

Warner Bros., de grootste filmstudio ter wereld, biedt sinds deze week films aan op Facebook. In een testversie gaat het alleen om kaskraker "The Dark Knight", die ook enkel aan Amerikaanse Facebookers wordt aangeboden. Zij kunnen voor 30 Facebook-credits (2,16 euro) de film gedurende 48 uur afspelen. Warner test wel vaker nieuwe verkoopsplatformen: eerder bood de studio ook al dezelfde film en Inception aan via iPad en iPhone.

 

Facebook als home cinema

Het systeem zit heel eenvoudig in elkaar: de Facebookgebruiker moet eerst de pagina van Warner 'liken' en kan dan voor 30 credits de film bekijken. De betaling geeft voor 48 uur toegang tot de film, de gebruiker kan in die tijdsspanne naar hartenlust pauzeren en opnieuw verderkijken. Zelfs uitloggen en weer inloggen beperkt het recht op verderkijken niet. Het is echter niet duidelijk of je de film dan met eenzelfde account verschillende keren op verschillende computers mag zien. Tijdens en na het kijken kan de huurder uiteraard ook commentaar geven op de film of Facebookchat gebruiken.

 

In principe wordt het aanbod in de komende weken stelselmatig uitgebreid met andere films, maar of het systeem ook naar Europa komt, is nog niet geweten. Zo zijn er nog wel meer onduidelijkheden, bijvoorbeeld over de manier van streamen (Flash? Silverlight?) of over de bescherming (kan je met een Amerikaanse account in Europa films kijken?). Ook of het systeem wordt uitgebreid naar andere filmstudio's is nog niet duidelijk. Wel liet Facebook weten dat het ook andere mediagroepen zal helpen hun films te verspreiden via speciale pagina's.

 

In een mededeling schreef het bedrijf: "Er zijn al meer dan 400 games en applicaties die gebruikers toelaten om makkelijk en veilig virtuele en digitale diensten aan te kopen met Facebook-credits. Wij moedigen alle ontwikkelaars aan om onze credits op vernieuwende manieren aan te wenden om de Facebook-ervaring nog interessanter te maken." Aan deze credit-deals houdt Facebook een vergoeding van 30% over. 

 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.