Warner Bros. gaat films aanbieden via Facebook | RetailDetail

Warner Bros. gaat films aanbieden via Facebook

Warner Bros. gaat films aanbieden via Facebook

Warner Bros., de grootste filmstudio ter wereld, biedt sinds deze week films aan op Facebook. In een testversie gaat het alleen om kaskraker "The Dark Knight", die ook enkel aan Amerikaanse Facebookers wordt aangeboden. Zij kunnen voor 30 Facebook-credits (2,16 euro) de film gedurende 48 uur afspelen. Warner test wel vaker nieuwe verkoopsplatformen: eerder bood de studio ook al dezelfde film en Inception aan via iPad en iPhone.

 

Facebook als home cinema

Het systeem zit heel eenvoudig in elkaar: de Facebookgebruiker moet eerst de pagina van Warner 'liken' en kan dan voor 30 credits de film bekijken. De betaling geeft voor 48 uur toegang tot de film, de gebruiker kan in die tijdsspanne naar hartenlust pauzeren en opnieuw verderkijken. Zelfs uitloggen en weer inloggen beperkt het recht op verderkijken niet. Het is echter niet duidelijk of je de film dan met eenzelfde account verschillende keren op verschillende computers mag zien. Tijdens en na het kijken kan de huurder uiteraard ook commentaar geven op de film of Facebookchat gebruiken.

 

In principe wordt het aanbod in de komende weken stelselmatig uitgebreid met andere films, maar of het systeem ook naar Europa komt, is nog niet geweten. Zo zijn er nog wel meer onduidelijkheden, bijvoorbeeld over de manier van streamen (Flash? Silverlight?) of over de bescherming (kan je met een Amerikaanse account in Europa films kijken?). Ook of het systeem wordt uitgebreid naar andere filmstudio's is nog niet duidelijk. Wel liet Facebook weten dat het ook andere mediagroepen zal helpen hun films te verspreiden via speciale pagina's.

 

In een mededeling schreef het bedrijf: "Er zijn al meer dan 400 games en applicaties die gebruikers toelaten om makkelijk en veilig virtuele en digitale diensten aan te kopen met Facebook-credits. Wij moedigen alle ontwikkelaars aan om onze credits op vernieuwende manieren aan te wenden om de Facebook-ervaring nog interessanter te maken." Aan deze credit-deals houdt Facebook een vergoeding van 30% over. 

 

 

 

 

Warner Bros., de grootste filmstudio ter wereld, biedt sinds deze week films aan op Facebook. In een testversie gaat het alleen om kaskraker "The Dark Knight", die ook enkel aan Amerikaanse Facebookers wordt aangeboden. Zij kunnen voor 30 Facebook-credits (2,16 euro) de film gedurende 48 uur afspelen. Warner test wel vaker nieuwe verkoopsplatformen: eerder bood de studio ook al dezelfde film en Inception aan via iPad en iPhone.

 

Facebook als home cinema

Het systeem zit heel eenvoudig in elkaar: de Facebookgebruiker moet eerst de pagina van Warner 'liken' en kan dan voor 30 credits de film bekijken. De betaling geeft voor 48 uur toegang tot de film, de gebruiker kan in die tijdsspanne naar hartenlust pauzeren en opnieuw verderkijken. Zelfs uitloggen en weer inloggen beperkt het recht op verderkijken niet. Het is echter niet duidelijk of je de film dan met eenzelfde account verschillende keren op verschillende computers mag zien. Tijdens en na het kijken kan de huurder uiteraard ook commentaar geven op de film of Facebookchat gebruiken.

 

In principe wordt het aanbod in de komende weken stelselmatig uitgebreid met andere films, maar of het systeem ook naar Europa komt, is nog niet geweten. Zo zijn er nog wel meer onduidelijkheden, bijvoorbeeld over de manier van streamen (Flash? Silverlight?) of over de bescherming (kan je met een Amerikaanse account in Europa films kijken?). Ook of het systeem wordt uitgebreid naar andere filmstudio's is nog niet duidelijk. Wel liet Facebook weten dat het ook andere mediagroepen zal helpen hun films te verspreiden via speciale pagina's.

 

In een mededeling schreef het bedrijf: "Er zijn al meer dan 400 games en applicaties die gebruikers toelaten om makkelijk en veilig virtuele en digitale diensten aan te kopen met Facebook-credits. Wij moedigen alle ontwikkelaars aan om onze credits op vernieuwende manieren aan te wenden om de Facebook-ervaring nog interessanter te maken." Aan deze credit-deals houdt Facebook een vergoeding van 30% over. 

 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.