Warner Bros. gaat films aanbieden via Facebook

Warner Bros. gaat films aanbieden via Facebook

Warner Bros., de grootste filmstudio ter wereld, biedt sinds deze week films aan op Facebook. In een testversie gaat het alleen om kaskraker "The Dark Knight", die ook enkel aan Amerikaanse Facebookers wordt aangeboden. Zij kunnen voor 30 Facebook-credits (2,16 euro) de film gedurende 48 uur afspelen. Warner test wel vaker nieuwe verkoopsplatformen: eerder bood de studio ook al dezelfde film en Inception aan via iPad en iPhone.

 

Facebook als home cinema

Het systeem zit heel eenvoudig in elkaar: de Facebookgebruiker moet eerst de pagina van Warner 'liken' en kan dan voor 30 credits de film bekijken. De betaling geeft voor 48 uur toegang tot de film, de gebruiker kan in die tijdsspanne naar hartenlust pauzeren en opnieuw verderkijken. Zelfs uitloggen en weer inloggen beperkt het recht op verderkijken niet. Het is echter niet duidelijk of je de film dan met eenzelfde account verschillende keren op verschillende computers mag zien. Tijdens en na het kijken kan de huurder uiteraard ook commentaar geven op de film of Facebookchat gebruiken.

 

In principe wordt het aanbod in de komende weken stelselmatig uitgebreid met andere films, maar of het systeem ook naar Europa komt, is nog niet geweten. Zo zijn er nog wel meer onduidelijkheden, bijvoorbeeld over de manier van streamen (Flash? Silverlight?) of over de bescherming (kan je met een Amerikaanse account in Europa films kijken?). Ook of het systeem wordt uitgebreid naar andere filmstudio's is nog niet duidelijk. Wel liet Facebook weten dat het ook andere mediagroepen zal helpen hun films te verspreiden via speciale pagina's.

 

In een mededeling schreef het bedrijf: "Er zijn al meer dan 400 games en applicaties die gebruikers toelaten om makkelijk en veilig virtuele en digitale diensten aan te kopen met Facebook-credits. Wij moedigen alle ontwikkelaars aan om onze credits op vernieuwende manieren aan te wenden om de Facebook-ervaring nog interessanter te maken." Aan deze credit-deals houdt Facebook een vergoeding van 30% over. 

 

 

 

 

Warner Bros., de grootste filmstudio ter wereld, biedt sinds deze week films aan op Facebook. In een testversie gaat het alleen om kaskraker "The Dark Knight", die ook enkel aan Amerikaanse Facebookers wordt aangeboden. Zij kunnen voor 30 Facebook-credits (2,16 euro) de film gedurende 48 uur afspelen. Warner test wel vaker nieuwe verkoopsplatformen: eerder bood de studio ook al dezelfde film en Inception aan via iPad en iPhone.

 

Facebook als home cinema

Het systeem zit heel eenvoudig in elkaar: de Facebookgebruiker moet eerst de pagina van Warner 'liken' en kan dan voor 30 credits de film bekijken. De betaling geeft voor 48 uur toegang tot de film, de gebruiker kan in die tijdsspanne naar hartenlust pauzeren en opnieuw verderkijken. Zelfs uitloggen en weer inloggen beperkt het recht op verderkijken niet. Het is echter niet duidelijk of je de film dan met eenzelfde account verschillende keren op verschillende computers mag zien. Tijdens en na het kijken kan de huurder uiteraard ook commentaar geven op de film of Facebookchat gebruiken.

 

In principe wordt het aanbod in de komende weken stelselmatig uitgebreid met andere films, maar of het systeem ook naar Europa komt, is nog niet geweten. Zo zijn er nog wel meer onduidelijkheden, bijvoorbeeld over de manier van streamen (Flash? Silverlight?) of over de bescherming (kan je met een Amerikaanse account in Europa films kijken?). Ook of het systeem wordt uitgebreid naar andere filmstudio's is nog niet duidelijk. Wel liet Facebook weten dat het ook andere mediagroepen zal helpen hun films te verspreiden via speciale pagina's.

 

In een mededeling schreef het bedrijf: "Er zijn al meer dan 400 games en applicaties die gebruikers toelaten om makkelijk en veilig virtuele en digitale diensten aan te kopen met Facebook-credits. Wij moedigen alle ontwikkelaars aan om onze credits op vernieuwende manieren aan te wenden om de Facebook-ervaring nog interessanter te maken." Aan deze credit-deals houdt Facebook een vergoeding van 30% over. 

 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Ook Dreamland weg uit centrum Eeklo

10/08/2017

Speelgoed- en vrijetijdsketen Dreamland sluit eind dit jaar de deuren van zijn vestiging in Eeklo. De Colruyt-dochter is op zoek naar een ruimer pand met meer parkeergelegenheid. Het vertrek is een nieuwe aderlating voor het centrum van Eeklo.

Waarom retailers sociale media ernstig moeten nemen

08/08/2017

'Content marketing' is meer dan een buzzword: ook retailers kunnen hun voordeel doen met de kracht van verhalen. Dat bewees Snackbytes bijvoorbeeld met een succescase voor Schoenen Torfs.

Lion Capital zoekt opnieuw overnemer voor Hema

08/08/2017

Lion Capital heeft zakenbank Credit Suisse onder de arm genomen om ‘strategische opties’ te onderzoeken voor Hema, wat er eigenlijk op neerkomt dat die op zoek moet gaan naar een mogelijke overnemer.

Bpost neemt Bubble Post over

08/08/2017

Een maand nadat de eerste geruchten naar buiten kwamen dat Bpost interesse had in Bubble Post, is de Gentse transporteur ook effectief in handen gekomen van het Belgische postbedrijf. Bubble Post moet vooral een aanvulling worden op dochterbedrijf CityDepot.

Coolblue lanceert app voor iOS

07/08/2017

De Nederlandse webshop Coolblue heeft een eigen app gelanceerd, die voorlopig wel nog enkel beschikbaar is voor Apple-toestellen. Daarmee moeten klanten nog sneller een aankoop kunnen doen op de webshop.

Back to top