Wijs neemt Belgische e-commerce onder de loep | RetailDetail

Wijs neemt Belgische e-commerce onder de loep

Wijs neemt Belgische e-commerce onder de loep

Als het gaat over e-commerce in België, vallen vaak woorden als ‘achterophinken’, ‘inhaalbeweging’ en ‘voorbeeld Nederland’. Digitaal agentschap Wijs wil de vinger op de zere plek leggen en organiseert een enquête.


Nood aan inzicht


Wijs graaft sinds enige tijd diep in de wereld van Belgische e-commerce en wil de opgedane kennis vanop het terrein nu ook onderwerpen aan een grondige analyse. Want aan ambitie ontbreekt het de sector niet. Maar om slim te groeien, is inzicht in schaalbare technologieën en competentieprofielen een must. 


Bedrijven zitten dus niet noodzakelijk met vragen rond wat ze moeten doen, maar wel hoe ze die veranderingen slim kunnen integreren. Wat is snelste weg vooruit, hoe vertaalt zich dat in onmiddellijke business-opportuniteiten? Ook voor welke stap is het nog te vroeg?
 

Vul de enquête in


Om op die vragen antwoord te bieden, ging Wijs rond de tafel zitten met een aantal sterkhouders uit de retail en e-commercesector. Doel van de workshop: de theoretische kennis die er al is, om te zetten naar vuistregels voor de praktijk en zo de hele sector ruggesteunen. Tom Muyllaert, manager digital marketing bij Brico, gelooft in een hands-on stappenplan: “Elk bedrijf zou naast zijn business strateeg een digitale architect moeten hebben die strategie vertaalt naar een digital maturity model dat stap voor stap opbrengt.”


Waar zitten jouw volgende uitdagingen? En welke stappen zijn al gezet? Neem 5 minuutjes de tijd om de enquête in te vullen. Aan de hand van jouw antwoorden krijgt de hele sector een beter beeld van de echte vragen die leven, om zo de volgende stap te zetten in een groeiend Belgische e-commercelandschap. 


Vul hier de enquête in en geef de Belgische e-commerce een boost.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.