Wijs neemt Belgische e-commerce onder de loep | RetailDetail

Wijs neemt Belgische e-commerce onder de loep

Wijs neemt Belgische e-commerce onder de loep

Als het gaat over e-commerce in België, vallen vaak woorden als ‘achterophinken’, ‘inhaalbeweging’ en ‘voorbeeld Nederland’. Digitaal agentschap Wijs wil de vinger op de zere plek leggen en organiseert een enquête.


Nood aan inzicht


Wijs graaft sinds enige tijd diep in de wereld van Belgische e-commerce en wil de opgedane kennis vanop het terrein nu ook onderwerpen aan een grondige analyse. Want aan ambitie ontbreekt het de sector niet. Maar om slim te groeien, is inzicht in schaalbare technologieën en competentieprofielen een must. 


Bedrijven zitten dus niet noodzakelijk met vragen rond wat ze moeten doen, maar wel hoe ze die veranderingen slim kunnen integreren. Wat is snelste weg vooruit, hoe vertaalt zich dat in onmiddellijke business-opportuniteiten? Ook voor welke stap is het nog te vroeg?
 

Vul de enquête in


Om op die vragen antwoord te bieden, ging Wijs rond de tafel zitten met een aantal sterkhouders uit de retail en e-commercesector. Doel van de workshop: de theoretische kennis die er al is, om te zetten naar vuistregels voor de praktijk en zo de hele sector ruggesteunen. Tom Muyllaert, manager digital marketing bij Brico, gelooft in een hands-on stappenplan: “Elk bedrijf zou naast zijn business strateeg een digitale architect moeten hebben die strategie vertaalt naar een digital maturity model dat stap voor stap opbrengt.”


Waar zitten jouw volgende uitdagingen? En welke stappen zijn al gezet? Neem 5 minuutjes de tijd om de enquête in te vullen. Aan de hand van jouw antwoorden krijgt de hele sector een beter beeld van de echte vragen die leven, om zo de volgende stap te zetten in een groeiend Belgische e-commercelandschap. 


Vul hier de enquête in en geef de Belgische e-commerce een boost.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.