Winkelcentrum verwelkomt klanten met virtuele gastvrouw

Winkelcentrum verwelkomt klanten met virtuele gastvrouw

Het Grafton Shopping Centre in Cambridge heeft voortaan een virtuele gastvrouw. Klanten zullen er begroet worden door de Tensator Virtual Assistant, die een vrouw projecteert die interactie zoekt met klanten die binnen komen.

Eerste in winkelcentrum

De projectie zal niet enkel actuele promoties van winkels in het winkelcentrum tonen, ze zal ook antwoorden op de meest gestelde vragen. Het winkelcentrum is het eerste in het Verenigd Koninkrijk dat gebruik maakt van de technologie van Tensator.


"We zijn trots op de nieuwste toevoeging aan ons team. Ze is de eerste van haar soort in een Brits winkelcentrum en we geloven dat ze een echte hulp zal kunnen zijn voor onze klanten", zegt Lance Stanbury, Center Manager.


Ook bij Tensator zijn ze blij met deze eerste virtuele assistent in een winkelcentrum: "Tensator Virtual Assistans zijn een vertrouwd beeld geworden op luchthavens, stations en conferentieruimtes over de hele wereld en nu drukken ze ook hun stempel op Britse winkelcentrums. Consumenten vragen een meer meeslepende, begeleide retailbeleving en het is geweldig om te zien hoe het team van Grafton de leiding neemt om te voldoen aan die nood", zegt Ajay Joshi, hoofd van media en technologie bij Tensator.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top