Winkelcentrum verwelkomt klanten met virtuele gastvrouw | RetailDetail

Winkelcentrum verwelkomt klanten met virtuele gastvrouw

Winkelcentrum verwelkomt klanten met virtuele gastvrouw

Het Grafton Shopping Centre in Cambridge heeft voortaan een virtuele gastvrouw. Klanten zullen er begroet worden door de Tensator Virtual Assistant, die een vrouw projecteert die interactie zoekt met klanten die binnen komen.

Eerste in winkelcentrum

De projectie zal niet enkel actuele promoties van winkels in het winkelcentrum tonen, ze zal ook antwoorden op de meest gestelde vragen. Het winkelcentrum is het eerste in het Verenigd Koninkrijk dat gebruik maakt van de technologie van Tensator.


"We zijn trots op de nieuwste toevoeging aan ons team. Ze is de eerste van haar soort in een Brits winkelcentrum en we geloven dat ze een echte hulp zal kunnen zijn voor onze klanten", zegt Lance Stanbury, Center Manager.


Ook bij Tensator zijn ze blij met deze eerste virtuele assistent in een winkelcentrum: "Tensator Virtual Assistans zijn een vertrouwd beeld geworden op luchthavens, stations en conferentieruimtes over de hele wereld en nu drukken ze ook hun stempel op Britse winkelcentrums. Consumenten vragen een meer meeslepende, begeleide retailbeleving en het is geweldig om te zien hoe het team van Grafton de leiding neemt om te voldoen aan die nood", zegt Ajay Joshi, hoofd van media en technologie bij Tensator.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.