Winkelketen Vatana opent in Overpelt derde winkel

Winkelketen Vatana opent in Overpelt derde winkel
Vatana

Winkelketen Vatana opent op zaterdag zijn derde vestiging. Die zal te vinden zijn op de handelszone Den Dries in Overpelt en wordt met een oppervlakte van 5.000 vierkante meter meteen de grootste vestiging.

15 miljoen euro

De plannen voor de nieuwe winkel zouden al tien jaar klaar liggen, maar pas vorig jaar werd er eindelijk begonnen aan de werken. Bovendien kijkt Vatana ook al naar de toekomst en verdere uitbreiding. “Tegenover de vestiging willen we ook nog een sportspeciaalzaak van 2.000 vierkante meter optrekken. Hier willen we de iets duurdere merken aanbieden”, zegt filiaalmanager Kristof Schraepen.

 

Het nieuwe filiaal betekende een forse investering van 15 miljoen euro, omdat ook de parking en de wegenis zelf gefinancierd werden. Door de ligging nabij de grens hoopt Vatana in Overpelt ook een Nederlands publiek te trekken.

 

“Deze winkel zal zich ook onderscheiden van de andere twee door een sterker accent op shopping en beleving. We voorzien voor de eerste keer ook in een horecagedeelte, een brasserie.” Momenteel is er plaats voor 25 werknemers, maar dat moet op termijn opgetrokken worden naar meer dan 30.

 

Vatana is een familiebedrijf dat 44 jaar geleden werd opgericht. De eerste winkel, en ook het hoofkantoor, bevindt zich in Paal-Beringen en er is ook al decennia een vestiging in Genk. Nu vond het bedrijf het dus tijd voor een derde winkel. Vatana verkoopt een uitgebreid aanbod gaande van schoenen en kleding tot speelgoed en meer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top