Winkelketen Vatana opent in Overpelt derde winkel

Winkelketen Vatana opent in Overpelt derde winkel
Vatana

Winkelketen Vatana opent op zaterdag zijn derde vestiging. Die zal te vinden zijn op de handelszone Den Dries in Overpelt en wordt met een oppervlakte van 5.000 vierkante meter meteen de grootste vestiging.

15 miljoen euro

De plannen voor de nieuwe winkel zouden al tien jaar klaar liggen, maar pas vorig jaar werd er eindelijk begonnen aan de werken. Bovendien kijkt Vatana ook al naar de toekomst en verdere uitbreiding. “Tegenover de vestiging willen we ook nog een sportspeciaalzaak van 2.000 vierkante meter optrekken. Hier willen we de iets duurdere merken aanbieden”, zegt filiaalmanager Kristof Schraepen.

 

Het nieuwe filiaal betekende een forse investering van 15 miljoen euro, omdat ook de parking en de wegenis zelf gefinancierd werden. Door de ligging nabij de grens hoopt Vatana in Overpelt ook een Nederlands publiek te trekken.

 

“Deze winkel zal zich ook onderscheiden van de andere twee door een sterker accent op shopping en beleving. We voorzien voor de eerste keer ook in een horecagedeelte, een brasserie.” Momenteel is er plaats voor 25 werknemers, maar dat moet op termijn opgetrokken worden naar meer dan 30.

 

Vatana is een familiebedrijf dat 44 jaar geleden werd opgericht. De eerste winkel, en ook het hoofkantoor, bevindt zich in Paal-Beringen en er is ook al decennia een vestiging in Genk. Nu vond het bedrijf het dus tijd voor een derde winkel. Vatana verkoopt een uitgebreid aanbod gaande van schoenen en kleding tot speelgoed en meer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top