Worldline eind juni naar beurs van Parijs

Worldline eind juni naar beurs van Parijs

Worldline, de specialist van het elektronische betaalverkeer en beheerder van het Bancontact-netwerk in ons land, noteert vanaf 27 juni op de beurs van Parijs. De dochter van de Franse groep Atos wordt op 2 à 2,4 miljard euro gewaardeerd.

610 miljoen euro ophalen

Worldline doet op 27 juni zijn intrede op Euronext in Parijs. "De initiële omvang van de beursgang bedraagt 610 miljoen euro, waarvan ongeveer 255 miljoen euro nieuwe aandelen en ongeveer 355 miljoen euro bestaande aandelen", zo meldt de groep in een persbericht. De prijsvork werd vastgelegd op "16,40 tot 20 euro per aandeel", wat de totale beurswaarde van Worldline op 2 tot 2,4 miljard euro brengt.

 

Na de beursgang zal Atos nog 70% van Worldline in handen hebben. De Fransen willen de opbrengst van de beursgang investeren in activiteiten, zoals 'cloud computing'.

 

1,1 miljard euro omzet

Worldline, dat met 7.200 medewerkers actief is in 17 landen (foto), realiseerde vorig jaar een omzet van 1,14 miljard euro, net geen 5% meer dan het jaar voordien, en een nettowinst van 118,5 miljoen euro. Tijdens het eerste trimester van dit jaar bedroeg de omzet zo'n 265 miljoen euro (+1%), goed voor 13% van de groepsomzet van moederbedrijf Atos.

 

In ons land werken zo'n 1.000 mensen voor de "e-payment services provider", sinds het toenmalige Atos Origin in de zomer van 2006 Banksys en Bank Card Company overnam van een consortium van Belgische banken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top