Worldline en Alpha Card ondertekenen overeenkomst American Express

Worldline en Alpha Card ondertekenen overeenkomst American Express

Worldline, de Europese marktleider in elektronische betaaltransacties, heeft een partnerdeal gesloten met de exclusieve licentiehouder van American Express in ons land. Meteen wordt de AmEx-kaart bij nog meer Belgische handelaars bruikbaar.

Win-win voor handelaars én kaarthouders

Door de deal tussen Worldline en licentiehouder Alpha Card kan Worldline zijn bestaande en toekomstige klanten-handelaars voortaan een volledig aanbod aan betaalproducten aanbieden dat álle belangrijke internationale betalingssystemen, waaronder American Express, bevat.

 

"Wij willen ervoor zorgen dat Belgische handelaars kunnen meegenieten van American Express-kaarthouders, ongeacht of ze nu in België verblijven of ons land bezoeken", zegt Willy Walraeve, CEO van Worldline Benelux. "Gezien ons streven naar het verder veralgemenen van elektronisch betalen zijn we dan ook bijzonder blij om onze klanten zoveel mogelijk betaalmiddelen te kunnen aanbieden."

 

CEO Mike Jordan van Alpha Card noemt het partnerschap met Worldline zelfs "een belangrijke mijlpaal voor Alpha Card." Zijn bedrijf werd in 1998 opgezet als een joint venture tussen American Express en BNP Paribas Fortis en heeft de exclusieve licentie om kaarten uit te geven en handelszaken aan te sluiten voor het American Express-netwerk in België en Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top