Worldline en Alpha Card ondertekenen overeenkomst American Express | RetailDetail

Worldline en Alpha Card ondertekenen overeenkomst American Express

Worldline en Alpha Card ondertekenen overeenkomst American Express

Worldline, de Europese marktleider in elektronische betaaltransacties, heeft een partnerdeal gesloten met de exclusieve licentiehouder van American Express in ons land. Meteen wordt de AmEx-kaart bij nog meer Belgische handelaars bruikbaar.

Win-win voor handelaars én kaarthouders

Door de deal tussen Worldline en licentiehouder Alpha Card kan Worldline zijn bestaande en toekomstige klanten-handelaars voortaan een volledig aanbod aan betaalproducten aanbieden dat álle belangrijke internationale betalingssystemen, waaronder American Express, bevat.

 

"Wij willen ervoor zorgen dat Belgische handelaars kunnen meegenieten van American Express-kaarthouders, ongeacht of ze nu in België verblijven of ons land bezoeken", zegt Willy Walraeve, CEO van Worldline Benelux. "Gezien ons streven naar het verder veralgemenen van elektronisch betalen zijn we dan ook bijzonder blij om onze klanten zoveel mogelijk betaalmiddelen te kunnen aanbieden."

 

CEO Mike Jordan van Alpha Card noemt het partnerschap met Worldline zelfs "een belangrijke mijlpaal voor Alpha Card." Zijn bedrijf werd in 1998 opgezet als een joint venture tussen American Express en BNP Paribas Fortis en heeft de exclusieve licentie om kaarten uit te geven en handelszaken aan te sluiten voor het American Express-netwerk in België en Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?